"Je zde jenom jeden Adrian Newey". Kolikrát jsme to slyšeli za posledních několik let? A je to pravda. Je zde jediný Adrian Newey, nejlepší designer šasi své doby, brilantní aerodynamik a celkově technický kouzelník. Ale je třeba si uvědomit, že jeden muž tým netvoří.
Začal DC [David Coulthard] a pokračoval: "Red Bull byl v posledních letech neporazitelný, protože vize Adriana byla rafinovaná a podařilo se mu vyvinout velmi talentovaný tým, který byl skvěle řízen Christianem Hornerem. Úspěch tkvěl v letech týmové práce.
Teď je to Mercedes, který přebral štafetu. Tým z Brackley věděl, že změna pravidel v tomto roce mu poskytuje šanci a velmi dobře se připravil. Investovali hodně času, peněz a úsilí do svého motoru V6. Teď jsou třídou sami pro sebe a každý říká, že jsou neporazitelní. Ale opět, stejně jako u Red Bullu nebyl za celý úspěch zodpovědný Adrian Newey, tak u Mercedesu netkví celý úspěch v motoru. Ve skutečnosti je to (údajně) ten stejný, který je ve Force Indii nebo McLarenu.
Faktem je, že Ross Brawn nashromáždil v Brackley velmi schopný tým designerů, inženýrů a techniků před tím, než odešel. Mercedes má nejlépe spolupracující motor a šasi. Díky velmi dobré jezdecké dvojici a jistotě, která roste každý týden, tým přišel na ten exkluzivní vítězný vzorec, jako předtím Red Bull. Úspěch vždy není jen o jedné věci, ale jde o tisíce malých věcí - plánování, investování, lidí, týmové práce a sebedůvěry.
To mě přivádí k Ferrari a McLarenu, dvěma největším jménům v F1. I přes ohromné zdroje obou týmů se ani jednomu nepovedlo od roku 2008 vyhrát titul. Z obou týmů na začátku roku odešli jejich šéfové. Oba se snaží přijít na ten správný přístup. Jak jsou na tom teď? Podle mě je nevyhnutelné, že oba kapitáni těchto lodí museli odejít, když se tak dlouho plavili v rozbouřených vodách, i když ani Martin Whitmarsh ani Stefano Domenicali nebyli přímo zodpovědní za stavbu vozu.
David očekává, že se dříve nebo později McLaren a Ferrari vratí na čelo
Každopádně, tato rozhodnutí jsou historií. Počítá se to, co oba týmy dělají právě teď. V Ronu Dennisovi má McLaren lídra, který se nebojí prosazovat svoje mínění. Ron sice není nejroztomilejší charakter, ale už tady byl, ví o co de a má zkušenosti. Mluvil jsem s ním na startu v Barceloně a byl neoblomný v tom, že věci obrátí v lepší. Když to několikrát zopakujete a získáte lidi, kteří tomu budou věřit, pak můžete dokázat skvělé věci. Uvidíme.
U Ferrari je mnohem více věcí, které jsou znepokojující. McLaren má alespoň výmluvu, že u nich probíhá transformace, když příští rok přecházejí na motory Honda. Ferrari si staví svoje vlastní V6. Mají nový aerodynamický tunel, který měl vymazat problémy starého (špatná korelace mezi daty ze starého tunelu a tím, co auto na trati dělá). Podepsali Jamese Allisona, aby posílili vývojový tým. Mají dva z nejlepších jezdců ve startovním poli (i když Kimi Räikkönen možná není nejlepší v době problémů). Před sezonou se rozloučili s Massou, který nepodával dostatečně silné výkony.
Takže ve zkratce, Ferrari se nemá na co vymlouvat. Bez debaty si užívají nejlepší pozici na trhu ze všech týmů a zatím se jím nedaří ji využít. Oni, stejně jako McLaren, budou zpátky. Úspěch ve sportu je cyklický. Když máte dobré lidi, rozumně investujete a jdete stejným směrem, dříve nebo později trefíte jackpot."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.