Podle Paula Hemberyho to ale není vždy ten nejrychlejší způsob, jak absolvovat celou vzdálenost závodu
Společnost Pirelli přiveze do Monaka dvě nejměkčí směsi pneumatik – měkkou a superměkkou. V případě superměkké směsi to bude poprvé v této sezoně.
Paul Hembery, ředitel Pirelli Motorsport: „Velká cena Monaka je pro všechny účastníky skvělou podívanou s osobitou atmosférou a výjimečnou náročností. O tomto víkendu budou debutovat pneumatiky se superměkkou směsí. V letošní sezoně jsme změnili složení a konstrukci všech hladkých pneumatik, tedy i ty se superměkkou směsí, abychom zvýšili jejich odolnost.
Degradace pneumatik není v Monaku velká, závod je možné zajet s jednou zastávkou v boxech, i když to obvykle není nejrychlejší způsob, jak zdolat celou vzdálenost. Strategie sehraje vážnou roli, protože na okruhu v Monaku se velmi složitě předjíždí. Zvýší se tím důležitost úspěšného zvládnutí kvalifikace.
Týmová strategie pro tento závod musí být pružná. V Monaku je vždy vysoká pravděpodobnost výjezdu Safety caru – klíčem k úspěchu bude nepřetržité pochopení rytmu závodu.“
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.