Dle názoru Bernieho Ecclestona týmy Formule 1 nepotřebují rozpočtové stropy, ale spíše by se měly naučit utrácet méně a zároveň se zamýšlí nad nákladovou efektivností zavedení 1,6l V6 motorů.
V pokročilých fázích plánování už bylo zavedení rozpočtového stropu ve výši zhruba 120 milionů Liber (něco přes 4 mld CZK), ale v dubnu byl tento nápad smeten ze stolu Strategickou skupinou F1, ve které má své zástupce šest největších týmů, Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) a je zde také Bernie Ecclestone.
"Týmy chtějí omezit náklady, tak proč prostě neutrácejí méně? Nemyslím si, že by potřebovali rozpočtový strop. Lidé, kteří rozpočtový strop nebudou potřebovat, tak si najdou cesty, jak ho obejít," říká Bernie Ecclestone.
Čtyři nejmenší týmy v F1 - Caterham, Marussia, Force India a Sauber - nebyly s tímto rozhodnutím spokojeny, a tak napsaly 10. dubna prezidentovi FIA, Jeanu Todtovi dopis, ve kterém mimo jiné stálo, že dle jejich názoru Strategická skupina porušuje porušuje Evropské soutěžní právo.
"Jsou zde čtyři týmy, které nejsou ve Strategické skupině a proč tam nejsou? Protože lidé, kteří tam jsou, se zavázali, že budou v F1 závodit do roku 2020 a daly za to rozumné záruky pro případ, že by zde nebyly." Dle Ecclestona bylo zavedení nových šestiválcových motorů, které jsou často terčem kritiky hlavně pro jejich zvuk, omylem.
Ferrari, Mercedes a Renault utratily kolem 300 milionů Liber (asi 10 mld CZK) za jejich vývoj a ostatní týmy tyto motory stojí asi 15 milionů Liber (asi 500 milionů CZk) ročně. "Řekněte mi, jaký byl nápad za rozpočtovými stropy. Snížit náklady. Takže jsme nasadili tyto motory a stojí to asi čtyřikrát více než to původní a náklady výrobců jsou sakra velké peníze."
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.