Dle názoru Bernieho Ecclestona týmy Formule 1 nepotřebují rozpočtové stropy, ale spíše by se měly naučit utrácet méně a zároveň se zamýšlí nad nákladovou efektivností zavedení 1,6l V6 motorů.
V pokročilých fázích plánování už bylo zavedení rozpočtového stropu ve výši zhruba 120 milionů Liber (něco přes 4 mld CZK), ale v dubnu byl tento nápad smeten ze stolu Strategickou skupinou F1, ve které má své zástupce šest největších týmů, Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) a je zde také Bernie Ecclestone.
"Týmy chtějí omezit náklady, tak proč prostě neutrácejí méně? Nemyslím si, že by potřebovali rozpočtový strop. Lidé, kteří rozpočtový strop nebudou potřebovat, tak si najdou cesty, jak ho obejít," říká Bernie Ecclestone.
Čtyři nejmenší týmy v F1 - Caterham, Marussia, Force India a Sauber - nebyly s tímto rozhodnutím spokojeny, a tak napsaly 10. dubna prezidentovi FIA, Jeanu Todtovi dopis, ve kterém mimo jiné stálo, že dle jejich názoru Strategická skupina porušuje porušuje Evropské soutěžní právo.
"Jsou zde čtyři týmy, které nejsou ve Strategické skupině a proč tam nejsou? Protože lidé, kteří tam jsou, se zavázali, že budou v F1 závodit do roku 2020 a daly za to rozumné záruky pro případ, že by zde nebyly." Dle Ecclestona bylo zavedení nových šestiválcových motorů, které jsou často terčem kritiky hlavně pro jejich zvuk, omylem.
Ferrari, Mercedes a Renault utratily kolem 300 milionů Liber (asi 10 mld CZK) za jejich vývoj a ostatní týmy tyto motory stojí asi 15 milionů Liber (asi 500 milionů CZk) ročně. "Řekněte mi, jaký byl nápad za rozpočtovými stropy. Snížit náklady. Takže jsme nasadili tyto motory a stojí to asi čtyřikrát více než to původní a náklady výrobců jsou sakra velké peníze."
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.