Nevýkonný ředitel Mercedesu a bývalý pilot Niki Lauda si pochvaluje náskok svého týmu. Než jej ostatní stáhnout, tak to se už sezóna F1 přehoupne do druhé poloviny.
Mercedes svému nejbližšímu soupeři - Red Bullu - nadělil v Barceloně téměř 50 sekund. Ve stejném kole s Hamiltonem a Rosbergem dojeli už jen Bottas a Alonso, zbytek pole dostal výprask v podobě jednoho kola - a to na okruhu, na kterém nezáleží na výkonu tolik, jako na těch předchozích.
Propast mezi německým týmem a zbytkem pole je natolik zřejmá, že by letos podle Laudy mohl dokonce pomýšlet na vítězství ve všech závodech. "Momentálně to tak vypadá," uvádí pro rakouské noviny.
"Nechci znít arogantně, jsem klidný. Myslím, že když máte takovou rychlost, jako my na okruhu v Barceloně, pak ostatní budou potřebovat přinejmenším čtyři či pět závodů na to aby nás dostihli," tvrdí bývalý šampion Formule 1.
Navíc jej těší špičkoví piloti, které Mercedes má. Chválí zejména vítěze posledních čtyř závodů: "Lewis jezdí ligu, kterou jsem viděl jen zřídka. Bezchybný. Řekl bych, že porazit jej je momentálně téměř nemožné. Nico se však díky svému taktickému přístupu může dostat blíže."
V Barceloně se na Mercedes soupeři nedotáhli, ztráta je i nadále propastná(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Laudu nesmírně vytočil Red Bull, který ze svého okruhu vymazal jméno, jež nesla jedna ze zatáček na bývalém A1 Ringu k poctě trojnásobného rakouského mistra světa. Nyní byla Laudova zatáčka přejmenována na zatáčku Pirelli. Zmizela i zatáčka Gerharda Bergera, která se nyní jmenuje zatáčka Würth podle německé společnosti vyrábějící pracovní nástroje.
"Jsem velmi zklamaný. Můžu jen předpokládat, že to udělali kvůli tomu, že jsem nyní u Mercedesu a že Red Bull porážíme. Jako trest bude pro Mercedes potěšením, když ve Spielbergu oslaví double," dodává naštvaný Lauda.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.