Stoffel Vandoorne absolvoval ve středu na okruhu Circuit de Catalunya svůj debut ve voze McLaren. Absolvoval bezchybných 135 kol.
Jak se po testování cítíte? Stoffel Vandoorne (SV): „Jsem trochu unavený, ale jde to. Odjel jsem 135 kol, to je dvojnásobek nedělního závodu. Už jsem neměl na to, abych byl lepší. Fyzicky jsem na tom, kromě krku, dobře. Tým odvedl při přípravě vozu pro dnešní test skvělou práci. V průběhu osmi hodin jsme neměli žádný vážný problém. Vůz byl spolehlivý, to je dobré znamení. 135 kol… myslím, že tak moc se v McLarenu netestovalo už dost dlouho. Takže dnešek byl v pohodě pro mne i pro můj tým.“
135 kol… a žádná nováčkovská chyba… SV: „Souhlasím, dařilo se mi. Párkrát jsem zablokoval kola, ale to dělají všichni. Jsem se svým výkonem spokojen.“
Jak proběhlo Vaše první kolo?SV: „Trochu jsem váhal, několikrát jsem zablokoval kola, protože jsem nevěděl odhadnout správný tlak na pedál, ale pak to už šlo.“
Co Vás nejvíc překvapilo?SV: „Výkon motoru. Ve srovnání s mým vhozem v GP2 jsem byl na rovince o 30 km/h rychlejší. Maximální rychlost jsem měl asi 330 km/h, nikdy předtím jsem tak rychle nejel.“
Víte, kolik sad pneumatik jste dnes použil?SV: „Hodně! Nevím přesné číslo, ale bylo to hodně. V podstatě při každém výjezdu z boxu jsem měl novou sadu pneumatik.“
Cítíte se být blíž ke splnění Vašeho dětského snu?SV: „Určitě. Od mých začátků v motokárách, když jsem byl malý, jsem vždy chtěl řídit vůz F1. Dnes se mi mé přání konečně splnilo. Jsem velmi spokojen.“
Co říkáte na řízení vozu F1 se všemi novými technologiemi?SV: „Je to komplikovanější, než v GP2, to je jasné. Na volantu je víc tlačítek. Předtím jsem testoval na simulátoru, takže už jsem věděl, jak se všechno používá.“
Co budete dělat dál?SV: „V GP2 mě čeká Velká cena Monaka. Dnešek mi dal zapomenout na těžký víkend, který jsem absolvoval tady ve Španělsku. Kolem F1 se pořád něco děje, dosud jsem byl v klidnějším prostředí. Teď se znovu musím soustředit na nejbližší závod v Monaku.“
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.