Stoffel Vandoorne absolvoval ve středu na okruhu Circuit de Catalunya svůj debut ve voze McLaren. Absolvoval bezchybných 135 kol.
Jak se po testování cítíte? Stoffel Vandoorne (SV): „Jsem trochu unavený, ale jde to. Odjel jsem 135 kol, to je dvojnásobek nedělního závodu. Už jsem neměl na to, abych byl lepší. Fyzicky jsem na tom, kromě krku, dobře. Tým odvedl při přípravě vozu pro dnešní test skvělou práci. V průběhu osmi hodin jsme neměli žádný vážný problém. Vůz byl spolehlivý, to je dobré znamení. 135 kol… myslím, že tak moc se v McLarenu netestovalo už dost dlouho. Takže dnešek byl v pohodě pro mne i pro můj tým.“
135 kol… a žádná nováčkovská chyba… SV: „Souhlasím, dařilo se mi. Párkrát jsem zablokoval kola, ale to dělají všichni. Jsem se svým výkonem spokojen.“
Jak proběhlo Vaše první kolo?SV: „Trochu jsem váhal, několikrát jsem zablokoval kola, protože jsem nevěděl odhadnout správný tlak na pedál, ale pak to už šlo.“
Co Vás nejvíc překvapilo?SV: „Výkon motoru. Ve srovnání s mým vhozem v GP2 jsem byl na rovince o 30 km/h rychlejší. Maximální rychlost jsem měl asi 330 km/h, nikdy předtím jsem tak rychle nejel.“
Víte, kolik sad pneumatik jste dnes použil?SV: „Hodně! Nevím přesné číslo, ale bylo to hodně. V podstatě při každém výjezdu z boxu jsem měl novou sadu pneumatik.“
Cítíte se být blíž ke splnění Vašeho dětského snu?SV: „Určitě. Od mých začátků v motokárách, když jsem byl malý, jsem vždy chtěl řídit vůz F1. Dnes se mi mé přání konečně splnilo. Jsem velmi spokojen.“
Co říkáte na řízení vozu F1 se všemi novými technologiemi?SV: „Je to komplikovanější, než v GP2, to je jasné. Na volantu je víc tlačítek. Předtím jsem testoval na simulátoru, takže už jsem věděl, jak se všechno používá.“
Co budete dělat dál?SV: „V GP2 mě čeká Velká cena Monaka. Dnešek mi dal zapomenout na těžký víkend, který jsem absolvoval tady ve Španělsku. Kolem F1 se pořád něco děje, dosud jsem byl v klidnějším prostředí. Teď se znovu musím soustředit na nejbližší závod v Monaku.“
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.