Jak si vedly týmy během druhého dvoudenního testování roku 2014 v Barceloně? Krátce si shrneme časy i ujeté vzdálenosti.
Úterní dopoledne začalo za chladného (vzduch: 11 °C, dráha: 20 °C) a deštivého počasí, Pirelli se tak dostalo ke kýženému testování přechodných pneumatik, které dle jejich slov potřebují nejvíce vylepšit. Příliš se během častých přerušení nedařilo Scuderii - Kimimu Räikkönenovi se hned ve druhém okruhu zakouřilo s vozu a musel si na delší dobu odpočinout.
Ferrari bylo jediným týmem, který během dvou dnů využila služeb jediného jezdce. Totéž platí o Caterhamu - u něj to však nebylo úmyslné: Kobajaši včera rozbil tak, že ho mechanici do středy pro Robina Frijnse nebyli schopni opravit. Testování pojali velmi vážně u Marussie, Mercedesu a u Toro Rosso - všichni jezdili pouze se závodními jezdci.
Ostatní týmy dali šanci rezervním pilotům, cenné zkušenosti s novými vozy tak získali Sébastien Buemi (Red Bull), Giedo van der Garde (Sauber), Daniel Juncadella (Force India), Charles Pic (Lotus), Stoffel Vandoorne (McLaren) i jediná žena - Susie Wolffová (Williams), kterou dnes jednou nachytal vysoký krouticí moment nových hybridních pohonných jednotek, takže skončila ve smyku.
Nejrychlejší kola a počty ujetých kol
Legenda: použité pneumatiky (podklad u časů); všechny byly zajety na čerstvých pneumatikách, výjimkou byl jen Räikkönen, jenž své nejrychlejší kolo v úterý předvedl na použité měkké směsi
V závěru úterního odpoledne všem vypálil rybník Chilton z Marussií, který obul super-měkkou směs a předvedl nejrychlejší kolo - 1:26,434. Jen o dvě desetiny za ním zaostal Pic s Lotusem. S vozem E22 byl ve středu nejrychlejší Maldonado a tým z Enstone si velmi pochvaloval pokrok, který v Barceloně dosáhl.
Tyto dva dny pro nás byly určitě důležité pro pokračování ve vývoji nastavení, zkoušení odlišných věcí. Zvládli jsme dobrý program. Abych byl upřímný, tak jsme byli na dráze během dne velmi zaneprázdněni a hodně jsme se toho naučili, takže doufáme, že zbytek sezóny pro nás bude mnohem lepší," líčí Maldonado.
"Měli jsme některé nové díly. Nic velkého, šlo nicméně o drobné, ale důležité věci k vyzkoušení. Máme tedy skvělá data a nyní se s nimi naši inženýři odeberou do továrny, kde je budeme analyzovat. Lépe je během následujících dní po testu rozebereme.
Šlo o kompletní den, vlastně o náš první testovací den bez jakýchkoliv problémů. Kromě výsledku jsem velmi spokojený, protože jsme neměli žádné větší potíže kolem auta, všechno fungovalo celkem dobře. O voze jsme se leccos naučili, podle mě se to stále zlepšuje," uvádí pilot Lotusu.
Mercedes dnes dopoledne vyzkoušel novou koncovku výfuku ve tvaru trumpety, na zvuk nových motorů ale příliš velký vliv neměla. "Žel to nic nezměnilo. Budeme na to dále tlačit v zájmu sportu, aby byly motory hlučnější. Potřebujeme vyzkoušet další řešení, protože tohle správné nebylo," hodnotí Rosberg, druhý nejrychlejší muž katalánských testů.
Nejpilnějším ze všech jezdců byl Vandoorne, který dnes s McLarenem zvládl 136 kol (633 km). Kvalifikoval se tak pro udělení super licence FIA a překonal i Räikkönena (115 kol), jenž za volantem strávil oba dny. Testování si moc neužil Vergne - dnes stihl jen 21 kol (97,8 km).
Ujetá vzdálenost podle týmů
Z pohledu týmů ujel největší vzdálenost McLaren - 977,6 km. Druhá příčka z tohoto pohledu patří Mercedesu (842,6 km), třetí lepšícímu se Lotusu (800,7 km) a čtvrtá Sauberu (796 km). Nejhůře na tom naopak byl Williams s 512 km, po něm Toro Rosso (339,8 km) a Caterham (335,2 km), který jezdil pouze jeden den.
Ujetá vzdálenost podle výrobců pohonných jednotek
Dle výrobců motorů si odváží nejvíce dat Mercedes (3002,5 km) pohánějící kromě továrního týmu také Force Indie, McLareny a Williamsy. Renault se svými zákazníky (Caterham, Lotus, Red Bull a Toro Rosso) ujel 2066,8 km, Ferrari dodávající pohonné jednotky kromě sebe jen dvěma dalším týmům (Marussia a Sauber) 1866,7 km.
Pneumatiky
Pro Pirelli v úterý testovalo Toro Rosso a Sauber, ve středu Force India a McLaren. Výrobce pneumatik s těmito týmy ujel 365 kol, během nich pracoval zejména na zkoušení struktur a směsí pro ročník 2015.
V úterý dopoledne si vyzkoušel také nové přechodné směsi, odpoledne prototypy slicků s novými konstrukcemi. Ve středu za slunečného počasí dosáhly teploty 40 °C a ke slovu se dostaly nové konstrukce i směsi.
Vandoorne dnes zajel svůj nejrychlejší čas na středně-tvrdé směsi, když se McLaren věnoval svým vlastním testům, což současná pravidla umožňují. Juncadella kvůli častým přerušením a výletům mimo trať nebyl schopen dokončil očekávanou práci.
"Po testu si nyní můžeme udělat dobrý obrázek o tom, jak si stojím před příštím rokem. Máme tedy mnoho užitečných dat k analýze před dalším sezónním testem, který přijde na řadu po Silverstone," pochvaluje si Hembery.
Celkem ujely týmy 6935,95 km. Každý z nich může během roku při testování v průběhu sezóny i před ní využít maximálně 135 sad pneumatik. Příští dvoudenní test se uskuteční po Velké ceně Británie v Silverstone, kde se programu Pirelli budou první den věnovat Ferrari a Lotus, druhý den potom Marussia a Red Bull.
Fotografie z testů najdete zde.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.