Britský jezdec stáje Mercedes byl po Velké ceně Španělska - přestože ji vyhrál - nespokojený s chováním vozu F1 W05 Hybrid. Po včerejším testu v Barceloně ale přišla změna.
Hamilton byl minulý týden nejrychlejší v obou pátečních trénincích, ale po změnách, jež tým učinil přes noc, uvedl, že se auto zhoršilo. Kvalifikaci sice vyhrál, ale během závodu se trápil a se svými inženýry neustále z kokpitu řešil různé úpravy.
Po včerejších jízdách, kdy některé stáje daly příležitost testovacím pilotům, odmítl to, že testy bere velmi vážně: "Ne, je to mou prací být tady a testování je důležité pro tým, aby si prošel některé věci."
"Také abych byl zpět ve voze, protože minulý víkend jsem se v něm opravdu necítil pohodlně. Znovu získat pocit komfortu bylo důležité. Bylo to dobré, že jsme na tom mohli pracovat. Je to sice pro testovací jezdce dobré něco odjet, aby mohli pro nás trochu vyvíjet simulátor, ale ve voze to je fajn, protože s každým kolem naučit zas o něco víc," popisuje Hamilton.
Při minulém testování v Bahrajnu musel svůj den věnovat Pirelli a jejich programu, proto shledal jako užitečné to, že nyní mohl ve Španělsku volně zkoušet novinky Mercedesu: "Bylo to OK, normální testovací den. Trochu lepší než můj test pneumatik v Bahrajnu, protože jsem mohl vyzkoušet určité věci."
Lewis Hamilton při úterním testování v Barceloně (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Ve středu s Mercedesem jezdí Nico Rosberg, dopoledne si mohl vyzkoušet úpravu koncovky výfuku, která měla zvýšit hlučnost letošní pohonné jednotky (více zde).
Fotografie z testování v Barceloně najdete zde.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.