Rezervní jezdec týmu Lotus Charles Pic se na okruhu Circuit de Catalunya objevil za volantem vozu Lotus E22. Odjel 69 kol a zajel druhý nejrychlejší čas dne.
Jak jste prožil Vaši premiéru za volantem Lotusu?Charles Pic (CP): „Velmi dobře. Na dopoledne jsme měli připravený dost ambiciózní plán, který jsme museli zredukovat kvůli počasí. Vyhodnocovali jsme změny v aerodynamice a některá nastavení vozu. Odpoledne, kdy trať vyschla, jsme pracovali až do šesti hodin. Nakonec to byl dobrý den pro mě i pro můj tým. Je to už dlouho, co jsem měl příležitost řídit vůz F1, naposledy to bylo na Velké ceně Brazílie! Takže si můžete představit, jak jsem byl spokojen s tím, že si znovu sedám za volant.“
Co na Vás udělalo v průběhu prvních kol největší dojem?CP: „Především motor, samozřejmě jeho zvuk – turbo je hodně slyšet. Způsob, jakým turbo dodává sílu motoru, mě ohromil. Ve srovnání s loňským vozem je to rozdíl. V minulé sezoně byly motory také výkonné, ale letos je to hotová rána, když se připojí turbo.“
A co nové elektronické brzdy?CP: „Na začátku roku s nimi bylo dost problémů. Od té doby ale tým změnil brzdný systém. Ještě nejsou perfektní, ale nestěžuju si.“
Určitě jste se s E22 svezl na tomto okruhu na simulátoru ještě před tím, než jste sem přijel. Jaké to je ve skutečnosti? CP: „Na simulátoru to není úplně stejné, ale dost to pomáhá.“
Jak probíhalo Vaše zařazení se do týmu?CP: „Velmi dobře. Lidé jsou skutečně otevření, to je důležité a pomáhá to. Hned po příchodu do nové práce se rychle cítíte být spokojený. Mým úkolem je pomáhat Romainovi (Grosjeanovi) a Pastorovi (Maldonadovi) ve všech možných oblastech. Já se snažím vydat ze sebe maximum. Ve srovnání s Marussií je to velká změna. Jsem ve špičkovém týmu, který nic neponechává náhodě. Z mého hlediska je to skvělé pracovat v top týmu, umožňuje mi to naučit se hodně nových věcí.“
Jaký je Váš program v této sezoně?CP: „Budu jezdit v dalších testech v Silverstonu, to je jisté. Co se týče pátečních volných tréninků, není ještě nic rozhodnuto. Už jsem je měl jezdit dvakrát, ale sešlo z toho z důvodu, že tým byl ve vývoji trochu pozadu. Měl bych tedy doběhnout dva páteční tréninky, mělo by se rozhodnout kde. Určitě to nebude v Monaku. Nebude to ani na nějakém novém nebo městském okruhu. Domnívám se, že by to mohlo být v Silverstonu.“
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.