Rezervní jezdec týmu Lotus Charles Pic se na okruhu Circuit de Catalunya objevil za volantem vozu Lotus E22. Odjel 69 kol a zajel druhý nejrychlejší čas dne.
Jak jste prožil Vaši premiéru za volantem Lotusu?Charles Pic (CP): „Velmi dobře. Na dopoledne jsme měli připravený dost ambiciózní plán, který jsme museli zredukovat kvůli počasí. Vyhodnocovali jsme změny v aerodynamice a některá nastavení vozu. Odpoledne, kdy trať vyschla, jsme pracovali až do šesti hodin. Nakonec to byl dobrý den pro mě i pro můj tým. Je to už dlouho, co jsem měl příležitost řídit vůz F1, naposledy to bylo na Velké ceně Brazílie! Takže si můžete představit, jak jsem byl spokojen s tím, že si znovu sedám za volant.“
Co na Vás udělalo v průběhu prvních kol největší dojem?CP: „Především motor, samozřejmě jeho zvuk – turbo je hodně slyšet. Způsob, jakým turbo dodává sílu motoru, mě ohromil. Ve srovnání s loňským vozem je to rozdíl. V minulé sezoně byly motory také výkonné, ale letos je to hotová rána, když se připojí turbo.“
A co nové elektronické brzdy?CP: „Na začátku roku s nimi bylo dost problémů. Od té doby ale tým změnil brzdný systém. Ještě nejsou perfektní, ale nestěžuju si.“
Určitě jste se s E22 svezl na tomto okruhu na simulátoru ještě před tím, než jste sem přijel. Jaké to je ve skutečnosti? CP: „Na simulátoru to není úplně stejné, ale dost to pomáhá.“
Jak probíhalo Vaše zařazení se do týmu?CP: „Velmi dobře. Lidé jsou skutečně otevření, to je důležité a pomáhá to. Hned po příchodu do nové práce se rychle cítíte být spokojený. Mým úkolem je pomáhat Romainovi (Grosjeanovi) a Pastorovi (Maldonadovi) ve všech možných oblastech. Já se snažím vydat ze sebe maximum. Ve srovnání s Marussií je to velká změna. Jsem ve špičkovém týmu, který nic neponechává náhodě. Z mého hlediska je to skvělé pracovat v top týmu, umožňuje mi to naučit se hodně nových věcí.“
Jaký je Váš program v této sezoně?CP: „Budu jezdit v dalších testech v Silverstonu, to je jisté. Co se týče pátečních volných tréninků, není ještě nic rozhodnuto. Už jsem je měl jezdit dvakrát, ale sešlo z toho z důvodu, že tým byl ve vývoji trochu pozadu. Měl bych tedy doběhnout dva páteční tréninky, mělo by se rozhodnout kde. Určitě to nebude v Monaku. Nebude to ani na nějakém novém nebo městském okruhu. Domnívám se, že by to mohlo být v Silverstonu.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.