Rezervní jezdec týmu Lotus Charles Pic se na okruhu Circuit de Catalunya objevil za volantem vozu Lotus E22. Odjel 69 kol a zajel druhý nejrychlejší čas dne.
Jak jste prožil Vaši premiéru za volantem Lotusu?Charles Pic (CP): „Velmi dobře. Na dopoledne jsme měli připravený dost ambiciózní plán, který jsme museli zredukovat kvůli počasí. Vyhodnocovali jsme změny v aerodynamice a některá nastavení vozu. Odpoledne, kdy trať vyschla, jsme pracovali až do šesti hodin. Nakonec to byl dobrý den pro mě i pro můj tým. Je to už dlouho, co jsem měl příležitost řídit vůz F1, naposledy to bylo na Velké ceně Brazílie! Takže si můžete představit, jak jsem byl spokojen s tím, že si znovu sedám za volant.“
Co na Vás udělalo v průběhu prvních kol největší dojem?CP: „Především motor, samozřejmě jeho zvuk – turbo je hodně slyšet. Způsob, jakým turbo dodává sílu motoru, mě ohromil. Ve srovnání s loňským vozem je to rozdíl. V minulé sezoně byly motory také výkonné, ale letos je to hotová rána, když se připojí turbo.“
A co nové elektronické brzdy?CP: „Na začátku roku s nimi bylo dost problémů. Od té doby ale tým změnil brzdný systém. Ještě nejsou perfektní, ale nestěžuju si.“
Určitě jste se s E22 svezl na tomto okruhu na simulátoru ještě před tím, než jste sem přijel. Jaké to je ve skutečnosti? CP: „Na simulátoru to není úplně stejné, ale dost to pomáhá.“
Jak probíhalo Vaše zařazení se do týmu?CP: „Velmi dobře. Lidé jsou skutečně otevření, to je důležité a pomáhá to. Hned po příchodu do nové práce se rychle cítíte být spokojený. Mým úkolem je pomáhat Romainovi (Grosjeanovi) a Pastorovi (Maldonadovi) ve všech možných oblastech. Já se snažím vydat ze sebe maximum. Ve srovnání s Marussií je to velká změna. Jsem ve špičkovém týmu, který nic neponechává náhodě. Z mého hlediska je to skvělé pracovat v top týmu, umožňuje mi to naučit se hodně nových věcí.“
Jaký je Váš program v této sezoně?CP: „Budu jezdit v dalších testech v Silverstonu, to je jisté. Co se týče pátečních volných tréninků, není ještě nic rozhodnuto. Už jsem je měl jezdit dvakrát, ale sešlo z toho z důvodu, že tým byl ve vývoji trochu pozadu. Měl bych tedy doběhnout dva páteční tréninky, mělo by se rozhodnout kde. Určitě to nebude v Monaku. Nebude to ani na nějakém novém nebo městském okruhu. Domnívám se, že by to mohlo být v Silverstonu.“
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.