Ve středu pokračovalo druhým dnem sezónní testování v Barceloně. Za volant usedla Susie Wolffová s Williamsem, Caterham nedokázal po včerejší havárii auto opravit a předčasně to zabalil. Nejrychlejší byl Pastor Maldonado s Lotusem.
V úterý byl překvapivě nejrychlejší Max Chilton s Marusií, který ke konci vystřelil na super-měkkých pneumatikách (výsledky a fotografie najdete zde).
Ve středu u Williamsu dastala šanci Wolffová, aby se připravila na závodní víkendy, do kterých letos poprvé během tréninků zasáhne. V Barceloně panovalo slunečné počasí a modrá obloha, týmy se tak mohly soustředit na aerodynamické jízdy a optimalizaci své výkonnosti na hladkých pneumatikách.
Finální výsledky 2. dne testů v BarceloněJuncadella a Vandoorne testují pro Pirelli (pro aktualizaci stiskněte Ctrl + F5)
Testování žel předčasně skončilo pro Caterham kvůli nehodě Kamuje Kobajašiho v závěru úterních jízd: "Poté, co jsme vyhodnotili poškození šasi č. 03 po nehodě Kamuje, k níž došlo v poslední hodině prvního dne pátého testu, jsme se rozhodli, že druhý den jezdit nebudeme."
Tým si ráno sbalil a nyní se už soustředí na příští závod v Monte Carlu. "Není to samozřejmě ideální, týmu to ale umožní se nyní soustředit na Velkou cenu Monaka, která začíná příští týden," dodává Caterham ve svém prohlášení.
Ready for your close up W05 Hybrid? @MercedesAMGF1 #skyf1 #trumpet #horn pic.twitter.com/nBgrtiZRo2
— Rachel Brookes (@RachelBrookesTV) May 14, 2014
Mercedes dnes dopoledne zkoušel novou koncovku výfuku, díky které se týmy snaží vyřešit fanoušky kritizovanou nízkou hlučnost nových pohonných jednotek (více zde). Zlepšení ale lidé v Barceloně moc nepozorovali.
Krátké zprávy ze středečního testování
18:00 Konec testování v Barceloně.
17:51 Bianchi po technických problémech poprvé odpoledne na dráze a hned se na super-měkké směsi posouvá na šestou příčku - 1:27,718 min.
17:48 Maldonado na super-měkkých - 1:24,871 min.
17:36 Räikkönen se zlepšuje na 1:26,480 min.
17:30 Poslední půlhodina. Rosberg se dotahuje na Maldonada, ztrácí 7 desetin.
17:10 Vettel si na středně-tvrdých pneumatikách polepšuje - 1:27,973 min, zůstává šestý.
16:55 Maldonado s Lotusem jde na super-měkkých zpět na první místo - 1:25,075 min.
16:45 Wolffová vylepšuje své osobní maximum - 1:27,846 min. Páté místo.
16:15 Vandoorne překonává hranici 100 kol, dnes je s přehledem nejaktivnější.
15:20 Do čela se dostal Rosberg s Mercedesem - 1:26,187 min.
15:05 Juncadella havaruje a končí ve štěrku mimo trať, testování bylo na 10 min přerušeno.
14:50 Marussia hlásí technické problémy, kvůli kterým už možná nevyjede.
14:15 Po přestávce už Vettel opět jezdí, na kontě má zatím jen 16 kol. Nejvíce jich má na kontě Vandoorne: 76 kol.
12:55 Před obědovou přestávkou, která je plánovaná od 13. do 14. hod, se zlepšuje Vandoorne (1:30,168) a Räikkönen si bere zpět druhou příčku (1:27,210 min).
12:40 Maldonado na měkké směsi vylepšuje dnešní rekord - 1:26,311 min.
12:35 První pokus mistra světa s Red Bullem stačí na 6. příčku - 1:29,862. Rosberg se dostává na druhé místo před Ferrari - 1:27,411 min.
12:20 Vettel konečně vyráží k instalačnímu kolu.
12:15 Mladík McLarenu Vanddorne se dnes snaží získat superlicenci. V McLarenu jde po Thierrym Boutsenovi o prvního Belgičana od roku 1980.
12:00 Dopředu se posouvají Räikkönen (1:27,535) a Rosberg (1:27,756 min) - druhé a třetí místo za Maldonadem.
11:45 Gutiérrez dojel s vozem do boxu a na zádi se objevil na chvíli oheň, který mechanici rychle uhasili.
11:20 Red Bull řeší potíže s převodovkou, kterou musel během víkendu Vettelovi měnit. Oznamuje však, že brzy konečně vyrazí.
11:15 Dopoledne jsme viděli řadu červených vlajek: Kvjat zastavil na výjezdu ze zatáčky č. 3, další přerušení způsobil Vandoorne, poté dostala smyk v zatáčce č. 10 Wolffová a další přestávku způsobil Juncadella.
11:00 Mercedes sundal koncovku výfuku ve tvaru trumpety, dnes už s ní jezdit nebude. Podle pozorovatelů okruhu však nebyl ve zvukovém projevu žádný patrný rozdíl.
10:30 Red Bull stojí v garáži a po noční směně stále připravuje a nastavuje auto pro Vettela. Maldonado zatím předvedl nejrychlejší kolo.
Fotografie ze středečního testování v Barceloně:
Susie Wolffová vyráží do akce (foto: Williams F1 Team)
Za volant "hlučnějšího" Mercedesu usedl Nico Rosberg (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Lotus při testech v Barceloně dohání to, co před sezónou zameškal (foto: Lotus F1 Team)
Daniil Kvjat se soutředí před výjezdem, na dráhu vyjel s měřicím zařízením(foto: Scuderia Toro Rosso)
Daniel Juncadella s Force Indií ve středu testuje pro Pirelli (foto: Sahara Force India)
Nováček McLarenu Stoffel Vandoorne (foto: McLaren Mercedes)
Kompletní fotogalerii z testů v Barceloně najdete zde.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.