Dave Greenwood, závodní inženýr týmu Marussia je optimistou: Před použitím superměkké směsi pneumatik jsme byli také celkem konkurenceschopní.
Včera Max Chilton překvapil svět F1, když v prvním dnů testů v Barceloně dosáhl se svou Marussií nejrychlejší čas. Byl o tři sekundy rychlejší, než v sobotní kvalifikaci. Tajemstvím úspěchu jsou měkčí pneumatiky. V kvalifikaci zajel své nejrychlejší kolo na středně tvrdé směsi, v úterý měl jeho vůz pneumatiky se superměkkou směsí.
Маx Chilton: „S pneumatikami se superměkkou směsí byl vůz skvěle vyvážený, zkoušeli jsme jeho různá nastavení. Já jsem byl spokojený i na měkké směsi, ale když jsem přešel na superměkkou směs, cítil jsem jasný rozdíl. V porovnání se začátkem dne jsme se velmi zlepšili.
V posledním rychlém kole jsem jel stejným způsobem jako předtím – vyrovnanost jízd je velmi důležitá. Rychlý čas byl výsledkem použití superměkké směsi pneumatik a zlepšení v průběhu dne. Úpravy, které jsme udělali, jsou zaměřeny na zvýšení efektivity vozu v pomalejších zatáčkách – tým se připravoval na podmínky Velké ceny Monaka. Věřím, že přichystaná nastavení nám pomůžou k úspěšnému vystoupení na okruhu v knížectví.“
Dave Greenwood, závodní inženýr: „Kvůli počasí jsme nemohli pracovat ve stabilních podmínkách, ale den se nakonec vyvinul dobře. Naší úlohou bylo podrobněji prověřit některá nastavení vozu, která jsme vyzkoušeli v průběhu víkendu při použití různých směsí pneumatik.
Ranní déšť nám umožnil prověřit nastavení do deště, a když asfalt trochu vyschl, testovali jsme i změny v aerodynamice a pokračovali v práci s různým nastavením vozu. Ve srovnání se závodem v Barceloně se nám podařilo zlepšit vyvážení monopostu. S opatrným optimismem se dá říct, že jsme vyřešili hodně problémů, které nás pronásledovaly v prvních závodech sezony. Plánujeme toho využít, uvidíme, jak se změní situace.
První místo v prvním dnu testů je výsledkem použití superměkké směsi pneumatik, ale i předtím jsme byli celkem konkurenceschopní. Ve středu si za volant sedne Jules Bianchi a budeme pokračovat.“
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.