Chilton: Důvodem mé rychlé jízdy bylo použití superměkké směsi pneumatik

Marussia
Marussia, foto: Manor Racing
14. května 2014 08:10
Sdílej:

Dave Greenwood, závodní inženýr týmu Marussia je optimistou: Před použitím superměkké směsi pneumatik jsme byli také celkem konkurenceschopní.

Včera Max Chilton překvapil svět F1, když v prvním dnů testů v Barceloně dosáhl se svou Marussií nejrychlejší čas. Byl o tři sekundy rychlejší, než v sobotní kvalifikaci. Tajemstvím úspěchu jsou měkčí pneumatiky. V kvalifikaci zajel své nejrychlejší kolo na středně tvrdé směsi, v úterý měl jeho vůz pneumatiky se superměkkou směsí.

Маx Chilton: „S pneumatikami se superměkkou směsí byl vůz skvěle vyvážený, zkoušeli jsme jeho různá nastavení. Já jsem byl spokojený i na měkké směsi, ale když jsem přešel na superměkkou směs, cítil jsem jasný rozdíl. V porovnání se začátkem dne jsme se velmi zlepšili.

V posledním rychlém kole jsem jel stejným způsobem jako předtím – vyrovnanost jízd je velmi důležitá. Rychlý čas byl výsledkem použití superměkké směsi pneumatik a zlepšení v průběhu dne. Úpravy, které jsme udělali, jsou zaměřeny na zvýšení efektivity vozu v pomalejších zatáčkách – tým se připravoval na podmínky Velké ceny Monaka. Věřím, že přichystaná nastavení nám pomůžou k úspěšnému vystoupení na okruhu v knížectví.“ 

Dave Greenwood, závodní inženýr: „Kvůli počasí jsme nemohli pracovat ve stabilních podmínkách, ale den se nakonec vyvinul dobře. Naší úlohou bylo podrobněji prověřit některá nastavení vozu, která jsme vyzkoušeli v průběhu víkendu při použití různých směsí pneumatik.

Ranní déšť nám umožnil prověřit nastavení do deště, a když asfalt trochu vyschl, testovali jsme i změny v aerodynamice a pokračovali v práci s různým nastavením vozu. Ve srovnání se závodem v Barceloně se nám podařilo zlepšit vyvážení monopostu. S opatrným optimismem se dá říct, že jsme vyřešili hodně problémů, které nás pronásledovaly v prvních závodech sezony. Plánujeme toho využít, uvidíme, jak se změní situace.

První místo v prvním dnu testů je výsledkem použití superměkké směsi pneumatik, ale i předtím jsme byli celkem konkurenceschopní. Ve středu si za volant sedne Jules Bianchi a budeme pokračovat.“

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.