Dave Greenwood, závodní inženýr týmu Marussia je optimistou: Před použitím superměkké směsi pneumatik jsme byli také celkem konkurenceschopní.
Včera Max Chilton překvapil svět F1, když v prvním dnů testů v Barceloně dosáhl se svou Marussií nejrychlejší čas. Byl o tři sekundy rychlejší, než v sobotní kvalifikaci. Tajemstvím úspěchu jsou měkčí pneumatiky. V kvalifikaci zajel své nejrychlejší kolo na středně tvrdé směsi, v úterý měl jeho vůz pneumatiky se superměkkou směsí.
Маx Chilton: „S pneumatikami se superměkkou směsí byl vůz skvěle vyvážený, zkoušeli jsme jeho různá nastavení. Já jsem byl spokojený i na měkké směsi, ale když jsem přešel na superměkkou směs, cítil jsem jasný rozdíl. V porovnání se začátkem dne jsme se velmi zlepšili.
V posledním rychlém kole jsem jel stejným způsobem jako předtím – vyrovnanost jízd je velmi důležitá. Rychlý čas byl výsledkem použití superměkké směsi pneumatik a zlepšení v průběhu dne. Úpravy, které jsme udělali, jsou zaměřeny na zvýšení efektivity vozu v pomalejších zatáčkách – tým se připravoval na podmínky Velké ceny Monaka. Věřím, že přichystaná nastavení nám pomůžou k úspěšnému vystoupení na okruhu v knížectví.“
Dave Greenwood, závodní inženýr: „Kvůli počasí jsme nemohli pracovat ve stabilních podmínkách, ale den se nakonec vyvinul dobře. Naší úlohou bylo podrobněji prověřit některá nastavení vozu, která jsme vyzkoušeli v průběhu víkendu při použití různých směsí pneumatik.
Ranní déšť nám umožnil prověřit nastavení do deště, a když asfalt trochu vyschl, testovali jsme i změny v aerodynamice a pokračovali v práci s různým nastavením vozu. Ve srovnání se závodem v Barceloně se nám podařilo zlepšit vyvážení monopostu. S opatrným optimismem se dá říct, že jsme vyřešili hodně problémů, které nás pronásledovaly v prvních závodech sezony. Plánujeme toho využít, uvidíme, jak se změní situace.
První místo v prvním dnu testů je výsledkem použití superměkké směsi pneumatik, ale i předtím jsme byli celkem konkurenceschopní. Ve středu si za volant sedne Jules Bianchi a budeme pokračovat.“
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.