McLaren by mohl podle slov svého sportovního ředitele Erica Boulliera v červenci vyzkoušet radikálnější koncepty, pokud se mu nepodaří stáhnout ztrátu na své soupeře.
Stáj z Wokingu, která se kvůli nekonkurenceschopnosti před začátkem sezóny zbavila Martina Whitmarshe, v posledních třech závodech nezískala ani bod. Přestože po Austrálii šampionát konstruktérů vedla, tak se nyní propadla až na 6. příčku.
"Myslím, že skutečná otázka ohledně naší schopnosti dostihnout soupeře a toho, jak rychle bychom to mohli zvládnout, vyvstane mezi závody v Rakousku a v Silverstone. Neříkám, že v Silverstone vyhrajeme, říkám, že o naší schopnosti stáhnout náskok ostatních budeme do těchto závodů vědět více," vysvětluje Boullier pro Reuters.
Domácí závod z pohledu britské stáje se v Silverstone pojede 6. července, v letošním kalendáři bude 9. podnikem z celkových 19.
Odpískat sezónu ale McLaren nehodlá: "Nemyslím si, že přesuneme svou pozornost k roku 2015. Je však možné, že po Silverstone to zhodnotíme, a pak bychom mohli jít do radikálnějších konceptů," pokračuje sportovní ředitel.
Tým z Wokingu je stále bez titulárního sponzora a příští rok přesedlá na pohonné jednotky Hondy, které by si rád vyzkoušel ve svém monopostu ještě letos po Velké ceně Abú Zabí (více zde). Závod vyhrál naposledy v listopadu 2012, což by letos rád zažil znovu.
Unikátní zadní zavěšení McLarenu týmu k získání velké výhody zatím nepomohlo (foto: Toni Arch)
"V aerodynamickém tunelu v posledních týdnech pozorujeme velmi, velmi významný pokrok, takže si myslím, že musíme jenom pochopit, jak na tom jsme a kudy se chceme ubírat. Monako by pro nás nemuselo být špatné. Auto je v pomalých zatáčkách dobře vyvážené a velmi ovladatelné, takže v Monaku budeme trpět méně," očekává optimisticky Boullier.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.