McLaren by mohl podle slov svého sportovního ředitele Erica Boulliera v červenci vyzkoušet radikálnější koncepty, pokud se mu nepodaří stáhnout ztrátu na své soupeře.
Stáj z Wokingu, která se kvůli nekonkurenceschopnosti před začátkem sezóny zbavila Martina Whitmarshe, v posledních třech závodech nezískala ani bod. Přestože po Austrálii šampionát konstruktérů vedla, tak se nyní propadla až na 6. příčku.
"Myslím, že skutečná otázka ohledně naší schopnosti dostihnout soupeře a toho, jak rychle bychom to mohli zvládnout, vyvstane mezi závody v Rakousku a v Silverstone. Neříkám, že v Silverstone vyhrajeme, říkám, že o naší schopnosti stáhnout náskok ostatních budeme do těchto závodů vědět více," vysvětluje Boullier pro Reuters.
Domácí závod z pohledu britské stáje se v Silverstone pojede 6. července, v letošním kalendáři bude 9. podnikem z celkových 19.
Odpískat sezónu ale McLaren nehodlá: "Nemyslím si, že přesuneme svou pozornost k roku 2015. Je však možné, že po Silverstone to zhodnotíme, a pak bychom mohli jít do radikálnějších konceptů," pokračuje sportovní ředitel.
Tým z Wokingu je stále bez titulárního sponzora a příští rok přesedlá na pohonné jednotky Hondy, které by si rád vyzkoušel ve svém monopostu ještě letos po Velké ceně Abú Zabí (více zde). Závod vyhrál naposledy v listopadu 2012, což by letos rád zažil znovu.
Unikátní zadní zavěšení McLarenu týmu k získání velké výhody zatím nepomohlo (foto: Toni Arch)
"V aerodynamickém tunelu v posledních týdnech pozorujeme velmi, velmi významný pokrok, takže si myslím, že musíme jenom pochopit, jak na tom jsme a kudy se chceme ubírat. Monako by pro nás nemuselo být špatné. Auto je v pomalých zatáčkách dobře vyvážené a velmi ovladatelné, takže v Monaku budeme trpět méně," očekává optimisticky Boullier.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.