McLaren by mohl podle slov svého sportovního ředitele Erica Boulliera v červenci vyzkoušet radikálnější koncepty, pokud se mu nepodaří stáhnout ztrátu na své soupeře.
Stáj z Wokingu, která se kvůli nekonkurenceschopnosti před začátkem sezóny zbavila Martina Whitmarshe, v posledních třech závodech nezískala ani bod. Přestože po Austrálii šampionát konstruktérů vedla, tak se nyní propadla až na 6. příčku.
"Myslím, že skutečná otázka ohledně naší schopnosti dostihnout soupeře a toho, jak rychle bychom to mohli zvládnout, vyvstane mezi závody v Rakousku a v Silverstone. Neříkám, že v Silverstone vyhrajeme, říkám, že o naší schopnosti stáhnout náskok ostatních budeme do těchto závodů vědět více," vysvětluje Boullier pro Reuters.
Domácí závod z pohledu britské stáje se v Silverstone pojede 6. července, v letošním kalendáři bude 9. podnikem z celkových 19.
Odpískat sezónu ale McLaren nehodlá: "Nemyslím si, že přesuneme svou pozornost k roku 2015. Je však možné, že po Silverstone to zhodnotíme, a pak bychom mohli jít do radikálnějších konceptů," pokračuje sportovní ředitel.
Tým z Wokingu je stále bez titulárního sponzora a příští rok přesedlá na pohonné jednotky Hondy, které by si rád vyzkoušel ve svém monopostu ještě letos po Velké ceně Abú Zabí (více zde). Závod vyhrál naposledy v listopadu 2012, což by letos rád zažil znovu.
Unikátní zadní zavěšení McLarenu týmu k získání velké výhody zatím nepomohlo (foto: Toni Arch)
"V aerodynamickém tunelu v posledních týdnech pozorujeme velmi, velmi významný pokrok, takže si myslím, že musíme jenom pochopit, jak na tom jsme a kudy se chceme ubírat. Monako by pro nás nemuselo být špatné. Auto je v pomalých zatáčkách dobře vyvážené a velmi ovladatelné, takže v Monaku budeme trpět méně," očekává optimisticky Boullier.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.