Prvnímu ze dvou dnů testů v Barceloně držel dlouho nejrychlejší čas Lewis Hamilton, ke konci dne jej ale předstihl Max Chilton s Marusií. Kimi Räikkönen po dopoledních problémech odpoledne vyrazil na dráhu a zajel čtvrté nejrychlejší kolo.
Dopoledne v Barceloně poprchávalo, proto se jezdilo na mokré dráze, což vyhovovalo Pirelli, které dříve uvedlo, že potřebuje zapracovat na své přechodné směsi pneumatik (intermediate). Týmy kvůli předpovědi počasí přesunuly obědovou přestávku o hodinu dobředu, původně ji plánovaly na 13 - 14 hod.
Před 12 hod pršet přestalo. Odpoledne jsme se suché dráhy dočkali, ale místy se opět objevily slabší přeháňky.
Aktuální pořadí (18:00 hod)
Průběžné výsledky prvního dne testování v Barceloně (pro aktualizaci stiskněte Ctrl + F5)
Nejrychlejší čas předvedl ráno na přechodných pneumatikách Hamilton s Mercedesem, který zároveň ujel nejvíce kol. Druhé místo patří Massovi s Williamsem - Brazilec předvedl také nejrychlejší první sektor, třetí Buemimu s Red Bullem, jenž za Stříbrným šípem zaostal už o téměř sekundu. Čtvrtý je Button, který s McLarenem zkoušel na voze MP4-29 novinky.
Technické problémy se nevyhnuly Räikkönen, jehož Ferrari se zakouřilo z motoru a Fin musel po pouhých dvou kolech do garáže. Měřené kolo nezajel ani Vergne s Toro Rosso ani Pic s Lotusem. Odpoledne již Kimi s opraveným vozem kroužil, hodinu před koncem ale zůstal opět stát na trati v zatáčce č. 4.
#F1 #Ferrari had problem with its power unit, #Hamilton fastest in the morning. Afternoon's session has just begun. pic.twitter.com/jAscPlALuv
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 13, 2014
V závěru se strhla přestřelka v podobě rychlých kol. Nejlepší čas si připsal Chilton s Marusií na super-měkké směsi před Picem, jenž jezdil s Lotusem. Na Hamiltona zbyla až třetí příčka. Nepříjemnou situaci zažil Kobajaši, který tvrdě havaroval. Caterham pro zítřek nemusí stihnout vůz opravit.
Fotografie z úterního testování:
Dopoledne se ke slovu kvůli dešti dostali drážkované pneumatiky (foto: Team Caterham F1)
S Lotusem E22 testuje Charles Pic (foto: Lotus F1 Team)
Nejrychlejší muž šampionátu - Lewis Hamilton na přechodných pneumatikách(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Max Chilton po instalačním okruhu (foto: Marussia F1 Team)
Felipe Massa před výjezdem z garáže (foto: Williams F1 Team)
Jean-Eric Vergne v úterý testuje pro Pirelli (foto: Scuderia Toro Rosso)
Trať odpoledne osychá a piloti své časy rapidně zlepšují (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Nico Hülkenberg obul slicky, středně-tvrdou směs (foto: Sahara Force India)
Lewis Hamilton odpoledne (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Další fotografie najdete pod článekm.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.