Fernando Alonso se s nevlídným pohledem setkal v Barceloně s novináři poté, co v závodě skončil za vítěznými Mercedesy téměř o jedno kolo zpátky.
Máte za sebou další těžký víkend…Fernando Alonso (FA): „Odevzdali jsme své maximum, přesto je jasné, že nejsme spokojeni s tím, jak daleko za lídry jsme skončili. Z určitého hlediska jsme se ocitli ve stejné situaci, jako v Austrálii, kde jsme za vítězi skončili jednu sekundu s pomocí safety caru. Bez něj bychom měli na Mercedesy ztrátu kolem minuty a půl, tedy tolik, jako v Barceloně.
Moc řešení neexistuje – musíme zdvojnásobit naší snahu, protože se mi zdá, že jsme tam, kde jsme byli na začátku sezony. Od té doby jsme zavedli mnoho nových dílů, ale naši soupeří také. Výsledkem je, že jsme neudělali pokrok, musíme pracovat lépe.“
Ve svém domácím závodu jste skončil na šestém místě. Nemohl jste porazit Valtteriho Bottase v souboji o páté místo?FA: „Neměl jsem dobrý start. Nevím, jaká byla v cíli moje ztráta na Bottase. Musely to být asi tři sekundy, já jsem ztratil nějaký čas v provozu, takže kdoví…“
Můžete ještě doufat v zisk titulu?FA: „Mercedes je zjevně v jiné kategorii. Zatím jsme nejlepší ze všech ostatních, když budeme přihlížet k mému třetímu místu v pořadí jezdců. Za to se ale neuděluje žádná cena. Musíme bojovat o lepší pozice a pomoct Ferrari k vzestupu v Poháru konstruktérů. Mercedes jezdí možná jinou kategorii, ale ostatní týmy jsou v našem dosahu. Měli bychom se snažit o druhé místo v Poháru konstruktérů.“
Boj o titul pro Vás skončil?FA: „Nemyslím si to. Chci říct, že oni mají letošní šampionát ve svých rukou, takže mají výhodu…“
Ferrari už jeden rok nezvítězilo v závodě…FA: „Žel, jak jste řekli, od našeho posledního vítězství už uplynulo hodně času. Nebyli jsme schopní pobít se o vítězství posledních dvanáct měsíců, chtěli bychom být lepší. Nebude to asi v dohledné době, tady jsme skončili o jedno kolo za vítězem. V Monaku také asi nebudeme bojovat o první místo. Musíme se jenom soustředit a pracovat ve všech oblastech, abychom se zlepšili.“
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.