Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz si opět stěžuje na nová pravidla ve Formuli 1. Pravidel je přespříliš a piloti už podle něj nemohou jezdit na hraně.
O rakouském miliardáři je známo, že se mu vůbec nezamlouvají letošní technické změny s palivovými omezeními a přechod na úspornější V6 turbomotory s pokročilými systémy pro rekuperaci energie.
Pro domácí list Salzburger Nachrichten si opět postěžoval: "Máme přemíru nařízení, omezení, předpisů a trestů. Bylo to o tom, že vyhrával nejrychlejší. Říci, že soucítím s nespokojenými fanoušky, je příliš mírné. Piloti nyní nemohou jezdit na limitu."
Přestože o víkendu zavítal do Barcelony, kde se potkal i s prezidentem FIA Jeanem Todtem, uvedl, že na další změny pravidel tlačit nebude. "Bylo by to zbytečné," řekl majitel týmu, který po čtyřech letech dominance najednou zažívá od Mercedesu jednu porážku za druhou.
Nedělní výkon čtyřnásobného šampiona Sebastiana Vettela ocenil: "Jel jako mistr světa. Pro mě to ale není překvapením. Jeho forma nikdy neklesla, měl jen smůlu. Lidem, kteří uvádějí, že je v krizi, byste neměli vždy věřit."
Sebastian Vettel se ve Velké ceně Španělska po startu z 15. místa a pěkné stíhací jízděprobojoval na čtvrtou pozici (foto: Red Bull Racing)
Mateschitz rovněž popírá zájem o akce Formule 1, pokud by šla na burzu, díky kterým by mohl zvýšit svůj vliv: "Ne, naše odborné schopnosti leží někde jinde."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.