Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz si opět stěžuje na nová pravidla ve Formuli 1. Pravidel je přespříliš a piloti už podle něj nemohou jezdit na hraně.
O rakouském miliardáři je známo, že se mu vůbec nezamlouvají letošní technické změny s palivovými omezeními a přechod na úspornější V6 turbomotory s pokročilými systémy pro rekuperaci energie.
Pro domácí list Salzburger Nachrichten si opět postěžoval: "Máme přemíru nařízení, omezení, předpisů a trestů. Bylo to o tom, že vyhrával nejrychlejší. Říci, že soucítím s nespokojenými fanoušky, je příliš mírné. Piloti nyní nemohou jezdit na limitu."
Přestože o víkendu zavítal do Barcelony, kde se potkal i s prezidentem FIA Jeanem Todtem, uvedl, že na další změny pravidel tlačit nebude. "Bylo by to zbytečné," řekl majitel týmu, který po čtyřech letech dominance najednou zažívá od Mercedesu jednu porážku za druhou.
Nedělní výkon čtyřnásobného šampiona Sebastiana Vettela ocenil: "Jel jako mistr světa. Pro mě to ale není překvapením. Jeho forma nikdy neklesla, měl jen smůlu. Lidem, kteří uvádějí, že je v krizi, byste neměli vždy věřit."
Sebastian Vettel se ve Velké ceně Španělska po startu z 15. místa a pěkné stíhací jízděprobojoval na čtvrtou pozici (foto: Red Bull Racing)
Mateschitz rovněž popírá zájem o akce Formule 1, pokud by šla na burzu, díky kterým by mohl zvýšit svůj vliv: "Ne, naše odborné schopnosti leží někde jinde."
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.