Německý pilot Force India Nico Hülkenberg během Velké ceny Španělska odpovídal na dopředu sesbírané dotazy ruských fanoušků
Existují nějaké aktivity, které byste chtěl zkusit, ale jsou zakázané smlouvou s týmem Force India?Nico Hülkenberg (NH): „Ano i ne. Jsou věci, které bych si chtěl zkusit, ale v průběhu své závodní kariéry si nemohu dovolit velké riziko. Například seskočit volným pádem z letadla s padákem na zádech nebo rafting bych si zkusil. Doufám, že přijde období v mém životě, kdy si budu dělat, co chci. Takže nevidím problém, počkám si na to.“ Jak vypadá Vaše snídaně? NH: „Je velice jednoduchá – cereálie, ke kterým si přidávám různé pochutiny. Rád je míchám s jogurtem, často jsou na stole vejce a chléb. Káva je povinná, rád ji popíjím už od rána.“ Kdybyste mohl poslouchat v průběhu závodu hudbu, jaká by byla?NH: „House music.“Proč jsou němečtí jezdci ve Formuli 1 tak početní?NH: „Na to nedokážu odpovědět přesně. Zdá se mi ale, že funguje „Schumacherův efekt“. Když Michael vyhrával v závodech a získával jeden titul za druhým, zvedl se v Německu zájem o autosport. Velký počet německých jezdců v F1 je odrazem jeho úspěchů, mladí jezdci mají svůj vzor.“ Letos je přítlak vozů F1 menší, co se ukázalo i na rychlosti projíždění zatáček. Můžou jet vozy ve Spa zatáčku Eau Rouge na plný plyn?NH: „Myslím, že ano. Když budeme ve Spa, bude už konec srpna, týmy budou mít čas zlepšit svou techniku do závodu v Belgii. Domnívám se, že se přítlak do té doby trochu zvětší. Takže myslím, že Eau Rouge budeme projíždět na plný plyn.“Dostal jste nějaký nesmyslný dárek od svých fanoušků?NH: „Nevzpomínám si. Dostávám hodně zábavných, milých, nebo veselých dárků, zejména v Číně, nebo v Japonsku. Tamější fanoušci mi dávají neobyčejné dárky. Na nějaký vyloženě nesmyslný si nevzpomínám.“Jezdci museli před letošní sezonou hubnout. Musel jste se vzdát svého oblíbeného jídla, trpíte kvůli dietě? NH: „Nevzdal jsem se oblíbeného jídla, jím, co chci. Hlavní je poznat, kde je hranice, nepřehánět to s jídlem. Můžeme jít i do McDonalds, ale určitě ne každý den. Nezapomínejte, že jezdci trénují každý den, shazují svá kila průběžně, takže jíst něco musí. To co musím obětovat, jsou dezerty. Nemůžu jíst každý, který bych chtěl, i když jsem na sladkosti. Teď se jich ale musím vzdát.“ Sledoval jste Olympijské hry v Soči? Líbil se Vám Olympijský park? Těšíte se na závod v Soči?NH: „Olympijské hry jsem nesledoval. Co se týče závodu v Rusku, je dobré, že F1 bude zase v nové zemi. Myšlenka umístit okruh mezi stadiony a jiná olympijská sportovní zařízení je nevšední. Bude zajímavé vše vidět naživo.“Viděl jste poslední závod Ayrtona Senny?NH: „Ne, byl jsem ještě malý.“Němci mají rádi pořádek a plánovitost. V kterém roce plánujete vyhrát šampionát?NH: „Ano, jsme přesní a puntičkáři. (smích) Ale v F1 je řada faktorů, které nezáleží na tom, jestli jsme pedantní. Na konečném výsledku se podílí celý tým, nejen jezdec. Na to, jestli závod vyhrajete, nebo prohrajete, vplývá hodně faktorů. My ve Force India velmi tvrdě pracujeme na tom, aby byla sezona úspěšná.“Jak si chráníte svůj soukromý život před novináři?NH: „Celkem snadno, nejsem tak populární jako Sebastian Vettel, nebo Michael Schumacher. Oni jsou mistři, jezdci, kteří mají na svém kontě vítězství a tituly. Vždy přitahovali největší pozornost, já jsem s tím nikdy neměl problém.“ Na co ze své kariéry vzpomínáte nejraději? NH: „Nedá se vybrat jediný moment. Má kariéra je celkem dlouhá, s motokárami jsem začal ve svých sedmi letech. Od té doby jsem zažil hodně hezkých chvil, takže není jednoduché vybrat jenom jednu.“ Pamatujete si na Váš první závod a pocity v něm?NH: „Na svůj první závod si vzpomínám. Bylo mi sedm a závod se jel v Holandsku. Vítr byl silný, motokára malá, hodně jsem se bál. Na startu bylo asi deset jezdců a já jsem nejel špatně. Myslím, že jsem tehdy skončil na druhém místě.“
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.