Německý pilot Force India Nico Hülkenberg během Velké ceny Španělska odpovídal na dopředu sesbírané dotazy ruských fanoušků
Existují nějaké aktivity, které byste chtěl zkusit, ale jsou zakázané smlouvou s týmem Force India?Nico Hülkenberg (NH): „Ano i ne. Jsou věci, které bych si chtěl zkusit, ale v průběhu své závodní kariéry si nemohu dovolit velké riziko. Například seskočit volným pádem z letadla s padákem na zádech nebo rafting bych si zkusil. Doufám, že přijde období v mém životě, kdy si budu dělat, co chci. Takže nevidím problém, počkám si na to.“ Jak vypadá Vaše snídaně? NH: „Je velice jednoduchá – cereálie, ke kterým si přidávám různé pochutiny. Rád je míchám s jogurtem, často jsou na stole vejce a chléb. Káva je povinná, rád ji popíjím už od rána.“ Kdybyste mohl poslouchat v průběhu závodu hudbu, jaká by byla?NH: „House music.“Proč jsou němečtí jezdci ve Formuli 1 tak početní?NH: „Na to nedokážu odpovědět přesně. Zdá se mi ale, že funguje „Schumacherův efekt“. Když Michael vyhrával v závodech a získával jeden titul za druhým, zvedl se v Německu zájem o autosport. Velký počet německých jezdců v F1 je odrazem jeho úspěchů, mladí jezdci mají svůj vzor.“ Letos je přítlak vozů F1 menší, co se ukázalo i na rychlosti projíždění zatáček. Můžou jet vozy ve Spa zatáčku Eau Rouge na plný plyn?NH: „Myslím, že ano. Když budeme ve Spa, bude už konec srpna, týmy budou mít čas zlepšit svou techniku do závodu v Belgii. Domnívám se, že se přítlak do té doby trochu zvětší. Takže myslím, že Eau Rouge budeme projíždět na plný plyn.“Dostal jste nějaký nesmyslný dárek od svých fanoušků?NH: „Nevzpomínám si. Dostávám hodně zábavných, milých, nebo veselých dárků, zejména v Číně, nebo v Japonsku. Tamější fanoušci mi dávají neobyčejné dárky. Na nějaký vyloženě nesmyslný si nevzpomínám.“Jezdci museli před letošní sezonou hubnout. Musel jste se vzdát svého oblíbeného jídla, trpíte kvůli dietě? NH: „Nevzdal jsem se oblíbeného jídla, jím, co chci. Hlavní je poznat, kde je hranice, nepřehánět to s jídlem. Můžeme jít i do McDonalds, ale určitě ne každý den. Nezapomínejte, že jezdci trénují každý den, shazují svá kila průběžně, takže jíst něco musí. To co musím obětovat, jsou dezerty. Nemůžu jíst každý, který bych chtěl, i když jsem na sladkosti. Teď se jich ale musím vzdát.“ Sledoval jste Olympijské hry v Soči? Líbil se Vám Olympijský park? Těšíte se na závod v Soči?NH: „Olympijské hry jsem nesledoval. Co se týče závodu v Rusku, je dobré, že F1 bude zase v nové zemi. Myšlenka umístit okruh mezi stadiony a jiná olympijská sportovní zařízení je nevšední. Bude zajímavé vše vidět naživo.“Viděl jste poslední závod Ayrtona Senny?NH: „Ne, byl jsem ještě malý.“Němci mají rádi pořádek a plánovitost. V kterém roce plánujete vyhrát šampionát?NH: „Ano, jsme přesní a puntičkáři. (smích) Ale v F1 je řada faktorů, které nezáleží na tom, jestli jsme pedantní. Na konečném výsledku se podílí celý tým, nejen jezdec. Na to, jestli závod vyhrajete, nebo prohrajete, vplývá hodně faktorů. My ve Force India velmi tvrdě pracujeme na tom, aby byla sezona úspěšná.“Jak si chráníte svůj soukromý život před novináři?NH: „Celkem snadno, nejsem tak populární jako Sebastian Vettel, nebo Michael Schumacher. Oni jsou mistři, jezdci, kteří mají na svém kontě vítězství a tituly. Vždy přitahovali největší pozornost, já jsem s tím nikdy neměl problém.“ Na co ze své kariéry vzpomínáte nejraději? NH: „Nedá se vybrat jediný moment. Má kariéra je celkem dlouhá, s motokárami jsem začal ve svých sedmi letech. Od té doby jsem zažil hodně hezkých chvil, takže není jednoduché vybrat jenom jednu.“ Pamatujete si na Váš první závod a pocity v něm?NH: „Na svůj první závod si vzpomínám. Bylo mi sedm a závod se jel v Holandsku. Vítr byl silný, motokára malá, hodně jsem se bál. Na startu bylo asi deset jezdců a já jsem nejel špatně. Myslím, že jsem tehdy skončil na druhém místě.“
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.