Německý pilot Force India Nico Hülkenberg během Velké ceny Španělska odpovídal na dopředu sesbírané dotazy ruských fanoušků
Existují nějaké aktivity, které byste chtěl zkusit, ale jsou zakázané smlouvou s týmem Force India?Nico Hülkenberg (NH): „Ano i ne. Jsou věci, které bych si chtěl zkusit, ale v průběhu své závodní kariéry si nemohu dovolit velké riziko. Například seskočit volným pádem z letadla s padákem na zádech nebo rafting bych si zkusil. Doufám, že přijde období v mém životě, kdy si budu dělat, co chci. Takže nevidím problém, počkám si na to.“ Jak vypadá Vaše snídaně? NH: „Je velice jednoduchá – cereálie, ke kterým si přidávám různé pochutiny. Rád je míchám s jogurtem, často jsou na stole vejce a chléb. Káva je povinná, rád ji popíjím už od rána.“ Kdybyste mohl poslouchat v průběhu závodu hudbu, jaká by byla?NH: „House music.“Proč jsou němečtí jezdci ve Formuli 1 tak početní?NH: „Na to nedokážu odpovědět přesně. Zdá se mi ale, že funguje „Schumacherův efekt“. Když Michael vyhrával v závodech a získával jeden titul za druhým, zvedl se v Německu zájem o autosport. Velký počet německých jezdců v F1 je odrazem jeho úspěchů, mladí jezdci mají svůj vzor.“ Letos je přítlak vozů F1 menší, co se ukázalo i na rychlosti projíždění zatáček. Můžou jet vozy ve Spa zatáčku Eau Rouge na plný plyn?NH: „Myslím, že ano. Když budeme ve Spa, bude už konec srpna, týmy budou mít čas zlepšit svou techniku do závodu v Belgii. Domnívám se, že se přítlak do té doby trochu zvětší. Takže myslím, že Eau Rouge budeme projíždět na plný plyn.“Dostal jste nějaký nesmyslný dárek od svých fanoušků?NH: „Nevzpomínám si. Dostávám hodně zábavných, milých, nebo veselých dárků, zejména v Číně, nebo v Japonsku. Tamější fanoušci mi dávají neobyčejné dárky. Na nějaký vyloženě nesmyslný si nevzpomínám.“Jezdci museli před letošní sezonou hubnout. Musel jste se vzdát svého oblíbeného jídla, trpíte kvůli dietě? NH: „Nevzdal jsem se oblíbeného jídla, jím, co chci. Hlavní je poznat, kde je hranice, nepřehánět to s jídlem. Můžeme jít i do McDonalds, ale určitě ne každý den. Nezapomínejte, že jezdci trénují každý den, shazují svá kila průběžně, takže jíst něco musí. To co musím obětovat, jsou dezerty. Nemůžu jíst každý, který bych chtěl, i když jsem na sladkosti. Teď se jich ale musím vzdát.“ Sledoval jste Olympijské hry v Soči? Líbil se Vám Olympijský park? Těšíte se na závod v Soči?NH: „Olympijské hry jsem nesledoval. Co se týče závodu v Rusku, je dobré, že F1 bude zase v nové zemi. Myšlenka umístit okruh mezi stadiony a jiná olympijská sportovní zařízení je nevšední. Bude zajímavé vše vidět naživo.“Viděl jste poslední závod Ayrtona Senny?NH: „Ne, byl jsem ještě malý.“Němci mají rádi pořádek a plánovitost. V kterém roce plánujete vyhrát šampionát?NH: „Ano, jsme přesní a puntičkáři. (smích) Ale v F1 je řada faktorů, které nezáleží na tom, jestli jsme pedantní. Na konečném výsledku se podílí celý tým, nejen jezdec. Na to, jestli závod vyhrajete, nebo prohrajete, vplývá hodně faktorů. My ve Force India velmi tvrdě pracujeme na tom, aby byla sezona úspěšná.“Jak si chráníte svůj soukromý život před novináři?NH: „Celkem snadno, nejsem tak populární jako Sebastian Vettel, nebo Michael Schumacher. Oni jsou mistři, jezdci, kteří mají na svém kontě vítězství a tituly. Vždy přitahovali největší pozornost, já jsem s tím nikdy neměl problém.“ Na co ze své kariéry vzpomínáte nejraději? NH: „Nedá se vybrat jediný moment. Má kariéra je celkem dlouhá, s motokárami jsem začal ve svých sedmi letech. Od té doby jsem zažil hodně hezkých chvil, takže není jednoduché vybrat jenom jednu.“ Pamatujete si na Váš první závod a pocity v něm?NH: „Na svůj první závod si vzpomínám. Bylo mi sedm a závod se jel v Holandsku. Vítr byl silný, motokára malá, hodně jsem se bál. Na startu bylo asi deset jezdců a já jsem nejel špatně. Myslím, že jsem tehdy skončil na druhém místě.“
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.