Honda se příští rok vrací do Formule 1 jako dodavatel pohonných jednotek. Objeví se za zády McLarenu při testu ještě letos?
K dlouho očekávanému návratu má dojít v příští sezóně, kdy bude Honda pohánět výlučně McLaren. Již letos platí vývoj spojený s nasazením nového motoru, za který tým z Wokingu nebude muset platit. Hodnota kontraktu proto může dosahovat až 100 milionů dolarů.
Ve Španělsku závodní ředitel Eric Boullier potvrdil, že jeho stáj zvažovala otestování japonské pohonné jednotky během dvoudenního testu, který se má uskutečnit po posledním závodě sezóny v Abú Zabí.
"Přemýšlíme o tom. Aktuálně jezdíme až do Abú Zabí s motorem Mercedes, takže nenasadíme nic jiného. Ale zvažujeme, jestli si auto třeba nevyzkoušíme potom," přiznal Boullier minulý víkend v Barceloně.
I když současný kontrakt s Mercedesem stejně neumožňuje McLarenu testovat až do konce sezóny jiný druh do motoru, veřejné prohlášení v tak rané fázi sezóny naznačuje, že Honda s vývojem nové pohonné jednotky není vůbec pozadu - spíše naopak.
Příští rok se v F1 dočkáme opět partnerství McLarenu a Hondy (foto: Honda Racing F1)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.