BARCELONA - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Který tým pracoval nejrychleji v boxech a s jakými strategiemi piloti odjeli Velkou cenu Španělska 2014?
Perfektně dnes pracovali mechanici Red Bullu, kteří Sebastiana Vettela ve 33. kole přezuli za 2,3 sekundy, o 19 kol později za 2,4 s. Dobrou práci předvedli také u Ricciarda ve 45. kole - zdržel se jen 2,4 s.
Rychlí byli v Barceloně také u McLarenu, Magnussena přezuli za 2,6 a 2,5 sekundy. Za 2,5 s odbavili také Buttona v 17. kole, podobně rychlou zastávku jsme dále viděli už jen u Ferrari v 53. kole, kdy se u svých mechaniků ukázal Alonso. Scuderia jinak dnes na nejrychlejší ztrácela jak na trati, tak i v boxech.
Ještě zmíním první zastávku Maldonada, která trvala 8,6 sekundy - u Lotusu nedošlo k žádnému problém, Venezuelan si pouze odpykával 5 sekundový trest za najetí do Ericssonova Caterhamu. Mechanici po jeho zastavení po tuto dobu nesměli na jeho voze pracovat.
Do závodu startovali všichni závodníci na měkké směsi (7 na čerstvé, 14 na ojeté), jediný Vergne začal na pomalejší tvrdé směsi.
Většina pole vsadila ve svých strategiích nakonec na dvě zastávky, třikrát se v boxech ukázali jen Alonso (Ferrari), Gutiérrez (Sauber), Chilton (Marussia), Kvjat (Toro Rosso), Massa (Williams) a Vettel (Red Bull).
Nejdelší stint na středně-tvrdé sadě pneumatik jsme viděli u Ricciarda (Red Bull), na tvrdé u Grosjeana (Lotus) - oba na nich ujeli 31 kol (47 %) z celkových 66, na které byla vypsána Velká cena Španělska.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.