BARCELONA - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Který tým pracoval nejrychleji v boxech a s jakými strategiemi piloti odjeli Velkou cenu Španělska 2014?
Perfektně dnes pracovali mechanici Red Bullu, kteří Sebastiana Vettela ve 33. kole přezuli za 2,3 sekundy, o 19 kol později za 2,4 s. Dobrou práci předvedli také u Ricciarda ve 45. kole - zdržel se jen 2,4 s.
Rychlí byli v Barceloně také u McLarenu, Magnussena přezuli za 2,6 a 2,5 sekundy. Za 2,5 s odbavili také Buttona v 17. kole, podobně rychlou zastávku jsme dále viděli už jen u Ferrari v 53. kole, kdy se u svých mechaniků ukázal Alonso. Scuderia jinak dnes na nejrychlejší ztrácela jak na trati, tak i v boxech.
Ještě zmíním první zastávku Maldonada, která trvala 8,6 sekundy - u Lotusu nedošlo k žádnému problém, Venezuelan si pouze odpykával 5 sekundový trest za najetí do Ericssonova Caterhamu. Mechanici po jeho zastavení po tuto dobu nesměli na jeho voze pracovat.
Do závodu startovali všichni závodníci na měkké směsi (7 na čerstvé, 14 na ojeté), jediný Vergne začal na pomalejší tvrdé směsi.
Většina pole vsadila ve svých strategiích nakonec na dvě zastávky, třikrát se v boxech ukázali jen Alonso (Ferrari), Gutiérrez (Sauber), Chilton (Marussia), Kvjat (Toro Rosso), Massa (Williams) a Vettel (Red Bull).
Nejdelší stint na středně-tvrdé sadě pneumatik jsme viděli u Ricciarda (Red Bull), na tvrdé u Grosjeana (Lotus) - oba na nich ujeli 31 kol (47 %) z celkových 66, na které byla vypsána Velká cena Španělska.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.