BARCELONA - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Který tým pracoval nejrychleji v boxech a s jakými strategiemi piloti odjeli Velkou cenu Španělska 2014?
Perfektně dnes pracovali mechanici Red Bullu, kteří Sebastiana Vettela ve 33. kole přezuli za 2,3 sekundy, o 19 kol později za 2,4 s. Dobrou práci předvedli také u Ricciarda ve 45. kole - zdržel se jen 2,4 s.
Rychlí byli v Barceloně také u McLarenu, Magnussena přezuli za 2,6 a 2,5 sekundy. Za 2,5 s odbavili také Buttona v 17. kole, podobně rychlou zastávku jsme dále viděli už jen u Ferrari v 53. kole, kdy se u svých mechaniků ukázal Alonso. Scuderia jinak dnes na nejrychlejší ztrácela jak na trati, tak i v boxech.
Ještě zmíním první zastávku Maldonada, která trvala 8,6 sekundy - u Lotusu nedošlo k žádnému problém, Venezuelan si pouze odpykával 5 sekundový trest za najetí do Ericssonova Caterhamu. Mechanici po jeho zastavení po tuto dobu nesměli na jeho voze pracovat.
Do závodu startovali všichni závodníci na měkké směsi (7 na čerstvé, 14 na ojeté), jediný Vergne začal na pomalejší tvrdé směsi.
Většina pole vsadila ve svých strategiích nakonec na dvě zastávky, třikrát se v boxech ukázali jen Alonso (Ferrari), Gutiérrez (Sauber), Chilton (Marussia), Kvjat (Toro Rosso), Massa (Williams) a Vettel (Red Bull).
Nejdelší stint na středně-tvrdé sadě pneumatik jsme viděli u Ricciarda (Red Bull), na tvrdé u Grosjeana (Lotus) - oba na nich ujeli 31 kol (47 %) z celkových 66, na které byla vypsána Velká cena Španělska.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.