ŠPANĚLSKO - KVALIFIKACE; Maldonado hned na začátku první části přišel o pravé přední kolo, Vettel v poslední části o tah motoru. Ricciardo z třetího místa, Räikkönen rychlejší, než domácí jezdec Alonso.
První část kvalifikacePrvním jezdcem na okruhu je Gutiérrez, první si také nechává měřit rychlé kolo - 1:29,257 min. Ve čtvrté minutě Maldonado dostal na výjezdu z třetí zatáčky smyk a po nárazu do betonové zdi přišel o přední pravé kolo, platí červené vlajky! Čeká se, až bude jeho vůz odstraněn. Časy mají na svém kontě zatím jenom čtyři jezdci v pořadí Hülkenberg (1:28,856 min), Gutiérrez (1:29,257), Sutil (1:30,610) a Pérez (1:32,980).
Po několika minutách se pokračuje dál, na okruh vyjela velká skupina jezdců. Rosberg je ve svém rychlém kole nejrychlejším v prvním sektoru, v druhém také, výslední čas je 1:26,764 min, znamená to první místo. Grosjean vyjel mimo trať, bez následků pokračuje ve své jízdě. Hamilton také vyjel na trávu, měl co dělat, aby srovnal svůj vůz a vrátil se na trať. Vettel jde na druhé místo, odkud ho záhy odsunul Hamilton - 1:27,238 min. Massa je čtvrtý, Kvjat pátý.
Druhému Lotusu se také nedaří, Grosjean zatím uzavírá pořadí se ztrátou 6,362 sekundy za Rosbergem, zatím nespadá do limitu 107 procent času nejlepšího jezdce. Button si stěžuje na přední pneumatiky, zdá se mu, že nefungují správně. Pořadí se nemění, mimo postup do druhé části zatím zůstávají Bianchi, Chilton, Ericsson, Kobajaši, Grosjean a Maldonado.
Ricciardo jde na čtvrté místo za svého týmového kolegu, Grosjean se posouvá na dvanácté místo.
Pořadí po první části: Rosberg, Hamilton, Vettel, Ricciardo, Massa, Kvjat, Hülkenberg, Vergne, Bottas, Button, Räikkönen, Alonso, Gutiérrez, Magnussen, Pérez, Grosjean.
Do druhé části nepostupují: Sutil, Chilton, Bianchi, Ericsson, Kobajaši, Maldonado.
Druhá část kvalifikacePrvní čas zaznamenaává Nico Hülkenberg - 1:27,863 min. Pérez je o něco pomalejší - 1:28,002 min. Ostatní jezdci nepospíchají, dalším jezdcem s časem na svém kontě je Bottas - 1:27,859 min a na prvním místě byl jen chvilku, teď je na něm Massa. Räikkönen byl proti - 1:27,454 min. Na trať ale vyjely Mercedesy a Red Bully. Rosberg jde na první místo - 1:26,088 min. Hamilton je druhý - 1:26,210 min. Alonso je čtvrtý, Vettel jde na třetí místo - 1:27,052 min. Grosjean zrychluje, je pátý.
Ricciardo jde za Mercedesy na třetí místo, následují Vettel, Räikkönen, Grosjean, Alonso, Massa, Bottas, Hülkenberg. Čtyři minuty před koncem druhé části jsou bez času ještě Magnussen a Vergne. Jean-Eric dvě minuty před koncem vystupuje ze svého vozu a končí bez času. Přitom mu zůstává trest deseti míst pro start zítřejšího závodu... Grosjean jde na šesté místo před Räikkönena.
Pořadí po druhé části: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Massa, Vettel, Grosjean, Räikkönen, Bottas, Button, Alonso.
Do třetí části nepostupují: Hülkenberg, Pérez, Kvjat, Gutiérrez, Magnussen, Vergne.
Třetí částNico Rosberg je prvním na okruhu, nemůže se dočkat pole-position? Musí si počkat, platí červené vlajky. Příčinou je vůz Sebastiana Vettela, kterému se nechce jet. Problémy měl už při výjezdu z boxu, pokračoval na trať, kde motor ztratil tah a zůstal stát osm minut před koncem kvalifikace. Vůz je rychle odtsraněn a po několika minutách se pokračuje dál.
Rosberg s Hamiltonem znovu první na trati, za nimi Ricciardo s Alonsem. Hamilton - 1:26,288 min, Rosberg - 1:26,561 min, Alonso byl na třetím místě jen chvilku, vystřídal ho Ricciardo - 1:26,602 min, jen 43 tisícin sekundy za Rosbergem. Zbytek jezdců čeká na poslední chvíli. Räikkönen vyjel z boxové uličky. Zajel čtvrtý nejrychlejší čas. Grosjean jde na čtvrté místo před Kimiho. Rosberg na chvíli první, pole-position pro Hamiltona - 1:25,232 min. Ricciardo třetí, Bottas čtvrtý.
Pořadí v kvalifikaci: Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Bottas, Grosjean, Räikkönen, Alonso, Button, Massa, Vettel.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.