Barcelona; 3.trénink - Mercedesy opět dominovaly, Alonso na domácím okruhu jezdí skvěle, stačí to ale jen na třetí místo. Vettel svým výkonem nenadchl, dosáhl jenom desátý čas.
V Barceloně je příjemné počasí: teplota vzduchu i vozovky je 22 stupňů Celsia. Hned na začátku vyjela na trať velká skupina vozů, po instalačním okruhu se vracejí do boxů. V šesté minutě se Rosberg postěžoval týmu, že mu nefunguje systém DRS.
V boxech Sauberu se poprvé v sezoně objevil Peter Sauber. Kevin Magnussen je prvním jezdcem, který má za sebou měřené kolo - 1:29,959 min, hned poté se v dalším kole ještě zlepšil - 1:29,115 min.
Mezitím postupně vyjíždějí ostatní jezdci. Ericsson zaostal za Magnussenem, doáshl čas 1:35,759 min. Sebastian Vettel jde na druhé místo časem 1:29,299 min, ale odsunul ho Grosjean - 1:29,129 min. Kobajaši zviolil výletní tempo - 1:38,001 min, Sutil jde na čtvrté místo - 1:30,277 min.
Do čela jde Räikkönen - 1:28,595 min. Bianchi je na šestém místě, Kobajaši se zlepšil, ale stačí to jen na osmou příčku, na té poslední ho vystřídal Maldonado, kterému se podařilo druhé měřené kolo - 1:29,019 a je třetí. Na prvním místě je aktuálně Alonso - 1:28,152 min. Romain Grosjean se stěžuje na brzdy, prý ho při brzdění vynáší na jednu stranu. Po dvaceti minutách třetího tréninku je Massa zatím jediným jezdcem, který nebyl na okruhu.
Rosberg zajel čas 1:27,057 min a je první, následují Alonso, Räikkönen, Magnussen, Kvjat, Maldonado, Vettel, Grosjean a Vergne. Hamilton je nejrychlejší - 1:26,756 min, ale jen nachvilku, Rosberg jde před něj - 1:26,534 min. Alonso je třetí, na čtvrtém místě je Button.
Nico Rosberg v Barceloně (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Gutiérreze povzbuzuje jeho inženýr, aby přidal, jezdí prý zatáčky na nižším rychlostním stupni, než Sutil. Mezitím vyjel na okruh Sebastian Vettel, jako první na středně tvrdé směsi pneumatik. Button se do rádia stěžuje, že zadní kola nedrží směr. Vettel se nevešel do čtvrté zatáčky, pokračuje bez následků. Posouvá se na třetí místo - 1:28,085 min.
Bez časů jsou zatím Bottas, Ricciardo a Massa, všichni tři jsou na trati. Massa hned napoprvé skvěle, jde na třetí místo - 1:28,022 min, stejně je to o skoro jeden a půl sekundy za Hamiltonem. Ricciardo je šestý, Bottas desátý.
Dvacet minut před koncem vede stále Rosberg, za ním následují Hamilton, Massa, Vettel, Alonso, Ricciardo, Button, Räikkönen, Pérez, Bottas. Na posledním místě je Ericsson 5,266 sekundy za Hamiltonem.
Jezdci Mercedesu vyjíždějí na okruh na středně tvrdé směsi. Rosberg zlepšuje svůj čas - 1:25,887 min. Třetí Massa za ním zaostává o 2,135 sekundy... Hamilton po zaváhání vzdává a jede do boxů.
Chilton si zajel mezitím do štěrku, kde uvízl. Vystoupil a jeho vůz musí být odtažen. Rosberg si nechal vyměnit pneumatiky a vrací se na okruh, Hamilton vystupuje ze svého vozu. Magnussen zrychlil - 1:27,806 min, Button se řadí za něho.
Alonso je třetí - 1:27,188 min, za ním jsou Massa, Grosjean, Magnussen a Ricciardo. Na konci tréninku vyjel Kobajaši v sedmé zatáčce do štěrku. Čas tréninku vypršel, pořadí se už významně nemění.
Počty kol ujeté ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Vergne - 333,1 km/h; 2. Kvjat - 332,2; 3. Hamilton - 330,6; 4. Rosberg - 330,5; 5. Bottas - 328,1; 6. Pérez - 327,9; 7. Massa - 326,9; 8. Kobajaši - 326,7 ... ... 19. Ricciardo - 319,6; 20. Bianchi - 319,2; 21. Chilton - 319,1; 22. Vettel - 316,5 km/h.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.