Barcelona; 3.trénink - Mercedesy opět dominovaly, Alonso na domácím okruhu jezdí skvěle, stačí to ale jen na třetí místo. Vettel svým výkonem nenadchl, dosáhl jenom desátý čas.
V Barceloně je příjemné počasí: teplota vzduchu i vozovky je 22 stupňů Celsia. Hned na začátku vyjela na trať velká skupina vozů, po instalačním okruhu se vracejí do boxů. V šesté minutě se Rosberg postěžoval týmu, že mu nefunguje systém DRS.
V boxech Sauberu se poprvé v sezoně objevil Peter Sauber. Kevin Magnussen je prvním jezdcem, který má za sebou měřené kolo - 1:29,959 min, hned poté se v dalším kole ještě zlepšil - 1:29,115 min.
Mezitím postupně vyjíždějí ostatní jezdci. Ericsson zaostal za Magnussenem, doáshl čas 1:35,759 min. Sebastian Vettel jde na druhé místo časem 1:29,299 min, ale odsunul ho Grosjean - 1:29,129 min. Kobajaši zviolil výletní tempo - 1:38,001 min, Sutil jde na čtvrté místo - 1:30,277 min.
Do čela jde Räikkönen - 1:28,595 min. Bianchi je na šestém místě, Kobajaši se zlepšil, ale stačí to jen na osmou příčku, na té poslední ho vystřídal Maldonado, kterému se podařilo druhé měřené kolo - 1:29,019 a je třetí. Na prvním místě je aktuálně Alonso - 1:28,152 min. Romain Grosjean se stěžuje na brzdy, prý ho při brzdění vynáší na jednu stranu. Po dvaceti minutách třetího tréninku je Massa zatím jediným jezdcem, který nebyl na okruhu.
Rosberg zajel čas 1:27,057 min a je první, následují Alonso, Räikkönen, Magnussen, Kvjat, Maldonado, Vettel, Grosjean a Vergne. Hamilton je nejrychlejší - 1:26,756 min, ale jen nachvilku, Rosberg jde před něj - 1:26,534 min. Alonso je třetí, na čtvrtém místě je Button.
Nico Rosberg v Barceloně (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Gutiérreze povzbuzuje jeho inženýr, aby přidal, jezdí prý zatáčky na nižším rychlostním stupni, než Sutil. Mezitím vyjel na okruh Sebastian Vettel, jako první na středně tvrdé směsi pneumatik. Button se do rádia stěžuje, že zadní kola nedrží směr. Vettel se nevešel do čtvrté zatáčky, pokračuje bez následků. Posouvá se na třetí místo - 1:28,085 min.
Bez časů jsou zatím Bottas, Ricciardo a Massa, všichni tři jsou na trati. Massa hned napoprvé skvěle, jde na třetí místo - 1:28,022 min, stejně je to o skoro jeden a půl sekundy za Hamiltonem. Ricciardo je šestý, Bottas desátý.
Dvacet minut před koncem vede stále Rosberg, za ním následují Hamilton, Massa, Vettel, Alonso, Ricciardo, Button, Räikkönen, Pérez, Bottas. Na posledním místě je Ericsson 5,266 sekundy za Hamiltonem.
Jezdci Mercedesu vyjíždějí na okruh na středně tvrdé směsi. Rosberg zlepšuje svůj čas - 1:25,887 min. Třetí Massa za ním zaostává o 2,135 sekundy... Hamilton po zaváhání vzdává a jede do boxů.
Chilton si zajel mezitím do štěrku, kde uvízl. Vystoupil a jeho vůz musí být odtažen. Rosberg si nechal vyměnit pneumatiky a vrací se na okruh, Hamilton vystupuje ze svého vozu. Magnussen zrychlil - 1:27,806 min, Button se řadí za něho.
Alonso je třetí - 1:27,188 min, za ním jsou Massa, Grosjean, Magnussen a Ricciardo. Na konci tréninku vyjel Kobajaši v sedmé zatáčce do štěrku. Čas tréninku vypršel, pořadí se už významně nemění.
Počty kol ujeté ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Vergne - 333,1 km/h; 2. Kvjat - 332,2; 3. Hamilton - 330,6; 4. Rosberg - 330,5; 5. Bottas - 328,1; 6. Pérez - 327,9; 7. Massa - 326,9; 8. Kobajaši - 326,7 ... ... 19. Ricciardo - 319,6; 20. Bianchi - 319,2; 21. Chilton - 319,1; 22. Vettel - 316,5 km/h.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.