BARCELONA - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton si připsal nejrychlejší čas i ve druhém pátečním tréninku. Nejblíže mu byl Nico Rosberg, který potvrzuje převahu Mercedesu. Druhým nejrychlejším týmem je Red Bull, což doložil rychlým kolem Daniel Ricciardo. Jeho týmový kolega Sebastian Vettel se kvůli problémům s elektroinstalací odpoledne neukázal.
Do druhého tréninku se zapojili všichni závodní piloti včetně Gutiérreze (Sauber) a Bottase (Williams), kteří dopoledne propůjčily své monoposty rezervním jezdcům. Kvůli závadě na elektroinstalaci ale chyběl mistr světa Sebastian Vettel, jehož vůz na dráze najednou vypnul. Problémy s chlazením ERS měl Rosberg, ty se Mercedesu naštěstí podařilo včas vyřešit.
Je to velká rána pro stáj z Milton Keynes, přesto se očekává, že německému týmu bude nejblíže. U Ferrari je patrná nedostatečná trakce na výjezdu z pomalých zatáček, v prvním tréninku to bylo znatelné zejména u Räikkönena.
Na výkony své stáje dohlíží Montezemolo, který by měl večer promluvit k novinářům. Francouzská média píší, že by mu po sezóně mohl Alonso uprchnout k Mercedesu, přestože má se Scuderií smlouvu platnou až do roku 2016. To roztočilo vír spekulací o tom, že by pak Rosberg mohl skončit místo Buttona u McLarenu a Vettel v Maranellu.
Jako první se na trať vydal Ericsson s Caterhamem následovaný piloty Lotusu. Tento tým vypadá podstatně lépe než v předchozích podnicích, vůz E22 s pohonnou jednotkou Renault se zdá být mnohem lépe ovladatelnější.
Jezdci se ihned ženou do letmých kol - Maldonado: 1:29,275; Grosjean: 1:30,574; Gutiérrez - 1:31,780; Bianchi: 1:32,146 min. Po 12 min se na čele objevil znovu Hamilton - 1:27,448 a 1:27,061 min. Teplota vzduchu stoupla na 23 °C, asfalt díky slunečnému počasí na 44 °C.
Nico Rosberg vyráží na tvrdých pneumatikách na trať, za ním nové stojany Ferrari(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Ráno s Williamsem jezdil Felipe Nasr, který poté přeskočil do vozu GP2 a odjel s ním další trénink. Tým podle něj udělal s FW36 další pokrok, i když mu na zádi ve vyšších rychlostech stále schází přilnavost. Pokusy s nastavením mu zabránili, aby se v časech na kolo přiblížil ke konci dopolední části svému krajanovi Massovi.
Po půl hodině se podařilo Sauberu opravit brzdy, s nimiž měl dopoledne problém Van der Garde, když nemohl dostatečně zpomalit Sutilův vůz před první zatáčkou a jen těsně minul bílou zídku. Mimo auto se v tu chvíli nacházel Button, kterému McLaren přesouval zátěž v jeho voze více dopředu.
Ricciardo jako první přezul na středně-tvrdou směs pneumatik a hned zajel o sekundu rychlejší kolo, čímž se dočasně vyhoupnul do čela klasifikace - 1:26,509 min. Hlásil nedotáčivost, kterou vystřídala přetáčivost. Zdá se tedy, že se zatím trápí s vyvážením.
Na měkčích pneumatikách se na čtvrtou příčku posouvá Maldonado, jemuž na Red Bull schází 8 desetin - 1:27,866 min. Na první a druhé místo se však krátce na to dostávají Mercedesy: Hamilton (1:25,524) a Rosberg (1:25,973 min). Alonso se dostává na čtvrtou pozici se ztrátou 1,5 sekundy.
Nico Hülkenberg s Force Indií VJM07 (foto: Sahara Force India)
V polovině druhého tréninku přecházely týmy na jízdy s větším množstvím paliva. Technické potíže se objevily u Lotusu: "Problém s motorem! Zdá se, že je stejný jako dopoledne," hlásil rádiem Grosjean.
Mercedes bude mimochodem příští týden v rámci testování v Barceloně zkoušet novou koncovku výfuku ve tvaru trumpety. Cílem je vylepšit zvuk motoru - prvotní testy totiž ukázaly výrazný nárůst decibelů. V rámci Strategické skupiny F1 panuje jednomyslná shoda v tom, že F1 musí být hlučnější.
FIA poskytne tři akustické inženýry, kteří pomůžou výrobcům. První krok podnikne Mercedes, který jejich řešení vyzkouší příští týden. Zvuk by měl být někde na půl cesty mezi současnými V6 a loňskými V8 motory.
Experti FIA tento systém již prověřili ve svých laboratořích. Koncovka výfuku ve tvaru trubky či megafonu nemění pouze hlučnost, ale i jeho celkové zabarvení zvuku. Zda s ním budou spokojeni i fanoušci, to se teprve ukáže.
Kimi Räikkönen na svého týmového kolegu stále ztrácí (foto: Scuderia Ferrari)
Při dlouhých jízdách bylo Hamiltonovo tempo nejlepší i nejkonzistentnější. Ricciardo ztrácel průměrně kolem 6 desetin. Maldonado po 21 ujetých kolech dostal otázku na stav pneumatik. "Jsou úplně hotové," odpovídá Venezuelan. Tým mu poté hlásil poruchu převodovky a povolal jej do boxů.
O vzrušení se v samotném závěru postarla ještě Vergne, který v zatáčce č. 3 přišel o pravé zadní kolo. Čtyři minuty před koncem zde vlály žluté vlajky - jeho Toro Rosso STR9 muselo být odklizeno.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Zdá se, že největších pokroků v Barceloně dosáhli McLaren a Lotus, jehož dodavatel pohonných jednotek - Renault Sport F1 - si stěžuje na pozdní platby svých zákazníků. Týmy, které před nimi doufaly, že ukrojí něco z náskoku Mercedesu, mají smůlu. Vůz F1 W05 Hybrid je opět suverénně nejrychlejší a Hamilton favoritem na nedělní vítězství.
Přehled nejlepších sektorů, jejich součtu a maximálních rychlostí
Přehled všech kol: zde (PDF).
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.