Sebastian Vettel hovoří o staronovém šasi, které po problémech v Číně dostane tento víkend v Barceloně. Proč se s Red Bullem rozhodl pro šasi z předsezónních testů a nikoliv pro nové?
Proč ne nové, ale staré šasi?Tým z Milton Keynes po Číně potvrdil, že u mistra světa dojde v Barceloně ke změně šasi. Ukázalo se ale, že nepůjde o žádnou novinku, nýbrž o to první z předsezónních testů. Proč?
"Po Čině jsme došli k závěru, že jsme trochu ztráceli, že šasi změníme. Nejde vlastně o nové - je to staré šasi, které jsme používali v zimě během testování a se kterým máme zkušenosti. Jde spíše o kontrolu, zda je vše normální a nejedná se o skutečný problém s tím druhým šasi," uvedl včera v Barceloně Vettel.
"Jde tedy o to vyzkoušet všechno, co můžeme, v podstatě provést reset a začít znovu. Samozřejmě, že je před námi stále spousta práce, jak jsem zmiňoval po několika prvních závodech. Možná nejsem tak spokojený, jak bych si přál, ale jde o dlouhý proces - mnoho věcí se změnilo a já si myslím, že musíme být trpěliví," pokračuje mistr světa.
Pokud se neobjevil žádný problém s šasi v Číně, nejedná se ze strany Red Bullu při jeho výměně o honění zajíce v pytli? "Ne tak docela. Myslím, že to obecně není neobvyklé, měnit šasi. Samozřejmě, že když ho měníte, nasazujete nové, ale my jsme se rozhodli přejít k tomu staršímu, jak už jsem řekl, abychom se ujistili, že je všechno v pořádku.
Zkrátka jen vidět, nebo v podstatě jen změnit věci, které můžete, abyste provedli reset a zkusili to znovu. Nemyslíme si, že by s původním šasi bylo něco v nepořádku, ale rozhodli jsme se ho změnit, takže bylo něco špatně na straně šasi, měli bychom na to během tohoto víkendu dostat odpověď."
V Barceloně se Sebastian Vettel vrací ke starému šasi z předsezónních testů (foto: Red Bull Racing)
Jízdní styl - co Vettelovi nesedí na letošním voze?Šéf Red Bullu Christian Horner popisoval, že je Sebastian velmi citlivý na stabilitu zadní části v nájezdu do zatáček. Loni však využíval její nestabilitu k natáčení vozu v zatáčkách. Co tedy jezdci na letošním voze RB10 nesedí?
"No, obecně si myslím, že všichni máme vlastní styl toho, jak rádi jezdíme s autem, jak ho nastavujeme. A obecně mi nevadí, že se záď pohybuje, takže mi je jedno, jestli ve voze trpím přetáčivostí.
Pokud je to ale příliš, pak vás to začíná otravovat, když se auto příliš smýká - musíte to více korigovat místo toho, abyste na to tlačili a dostávali z auta maximum. A ano, zpomaluje vás to. Myslím, že to je zatím částí problému.
Je za tím mnoho příčin, takže by bylo příjemné mít pouze jeden problém k vyřešení, jenže letos to bude mnohem složitější. Do nastavení vozu promlouvá podstatně více faktorů. Ano, stále se tedy hodně učíme. Dost jsme se zlepšili, ale hodně toho ještě zbývá. Nicméně si myslím, že nikdy neměníte způsob, jakým rádi řídíte. Váš styl se nemění," popisuje své trápení Vettel.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.