Sebastian Vettel hovoří o staronovém šasi, které po problémech v Číně dostane tento víkend v Barceloně. Proč se s Red Bullem rozhodl pro šasi z předsezónních testů a nikoliv pro nové?
Proč ne nové, ale staré šasi?Tým z Milton Keynes po Číně potvrdil, že u mistra světa dojde v Barceloně ke změně šasi. Ukázalo se ale, že nepůjde o žádnou novinku, nýbrž o to první z předsezónních testů. Proč?
"Po Čině jsme došli k závěru, že jsme trochu ztráceli, že šasi změníme. Nejde vlastně o nové - je to staré šasi, které jsme používali v zimě během testování a se kterým máme zkušenosti. Jde spíše o kontrolu, zda je vše normální a nejedná se o skutečný problém s tím druhým šasi," uvedl včera v Barceloně Vettel.
"Jde tedy o to vyzkoušet všechno, co můžeme, v podstatě provést reset a začít znovu. Samozřejmě, že je před námi stále spousta práce, jak jsem zmiňoval po několika prvních závodech. Možná nejsem tak spokojený, jak bych si přál, ale jde o dlouhý proces - mnoho věcí se změnilo a já si myslím, že musíme být trpěliví," pokračuje mistr světa.
Pokud se neobjevil žádný problém s šasi v Číně, nejedná se ze strany Red Bullu při jeho výměně o honění zajíce v pytli? "Ne tak docela. Myslím, že to obecně není neobvyklé, měnit šasi. Samozřejmě, že když ho měníte, nasazujete nové, ale my jsme se rozhodli přejít k tomu staršímu, jak už jsem řekl, abychom se ujistili, že je všechno v pořádku.
Zkrátka jen vidět, nebo v podstatě jen změnit věci, které můžete, abyste provedli reset a zkusili to znovu. Nemyslíme si, že by s původním šasi bylo něco v nepořádku, ale rozhodli jsme se ho změnit, takže bylo něco špatně na straně šasi, měli bychom na to během tohoto víkendu dostat odpověď."
V Barceloně se Sebastian Vettel vrací ke starému šasi z předsezónních testů (foto: Red Bull Racing)
Jízdní styl - co Vettelovi nesedí na letošním voze?Šéf Red Bullu Christian Horner popisoval, že je Sebastian velmi citlivý na stabilitu zadní části v nájezdu do zatáček. Loni však využíval její nestabilitu k natáčení vozu v zatáčkách. Co tedy jezdci na letošním voze RB10 nesedí?
"No, obecně si myslím, že všichni máme vlastní styl toho, jak rádi jezdíme s autem, jak ho nastavujeme. A obecně mi nevadí, že se záď pohybuje, takže mi je jedno, jestli ve voze trpím přetáčivostí.
Pokud je to ale příliš, pak vás to začíná otravovat, když se auto příliš smýká - musíte to více korigovat místo toho, abyste na to tlačili a dostávali z auta maximum. A ano, zpomaluje vás to. Myslím, že to je zatím částí problému.
Je za tím mnoho příčin, takže by bylo příjemné mít pouze jeden problém k vyřešení, jenže letos to bude mnohem složitější. Do nastavení vozu promlouvá podstatně více faktorů. Ano, stále se tedy hodně učíme. Dost jsme se zlepšili, ale hodně toho ještě zbývá. Nicméně si myslím, že nikdy neměníte způsob, jakým rádi řídíte. Váš styl se nemění," popisuje své trápení Vettel.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.