Kimi Räikkönen chce s Ferrari udělat v Barceloně další krok k tomu, aby moc neztráceli na konkurenci.
Se sedmým místem v Malajsii dosáhl Kimi Räikkönen zatím nejlepšího výsledku v této sezoně, a tak po svém návratu do Ferrari zatím nenaplňuje očekávání mnoha lidí o napínavých soubojích mezi ním a Alonsem, který v Číně získal podium. Fin tak doufá, že se bude v Barceloně ve svém F14T cítit lépe a nebudou ho opět brzdit technické problémy.
"Měli jsme těžký start do sezony a z této situace se teď musíme dostat," řekl dnes Kimi Räikkönen ve Španělsku. Tlak už začíná stoupat, protože Fin je mezi jezdci zatím na dvanácté příčce a Ferrari je mezi konstruktéry až za Force Indií. "Není to jednoduchá trať, ale jsem si jistý, že se můžeme zlepšit." To, že nedokázal s Alonsem držet krok už v Šanghaji, Finovi samozřejmě vadí. Nemyslí si ale, že to tak zůstane napořád.
"V Číně to byla jen malá věc, která vedla ke konečnému výsledku a mohli jsme to napravit už o hodně dříve, kdybych se zúčastnil prvního tréninku. To ztížilo zbytek víkendu. Ale víme, kde byl problém." Také Ferrari využilo tří volných týdnů po Číně ke hledání zlepšení. Jestli to ale stačilo na nějaké významnější stažení náskoku na Mercedes už v Barceloně, to uvidíme.
"I ty největší věci mohou dělat často rozdíl, například jízdní styl. Teď už autu rozumíme o hodně lépe, ale i ostatní do toho dávají neustále vše, aby se posouvali. Snad budeme brzy v pozici, abychom se s nimi mohli poměřovat."
Kimi však vidí cestu z krize krůček po krůčku. "Bylo by hezké vyjet dobrý výsledek, život by pak byl o něco lehčí. Jestli se to ale povede teď a tady nebo až někde jinde, průběh roku kompletně nezmění. Pokud auto zvládneme tak, jak bychom chtěli, tak přijdou i výsledky, které bychom chtěli. Nejdůležitější ale je, mít čistý víkend."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.