Kimi Räikkönen chce s Ferrari udělat v Barceloně další krok k tomu, aby moc neztráceli na konkurenci.
Se sedmým místem v Malajsii dosáhl Kimi Räikkönen zatím nejlepšího výsledku v této sezoně, a tak po svém návratu do Ferrari zatím nenaplňuje očekávání mnoha lidí o napínavých soubojích mezi ním a Alonsem, který v Číně získal podium. Fin tak doufá, že se bude v Barceloně ve svém F14T cítit lépe a nebudou ho opět brzdit technické problémy.
"Měli jsme těžký start do sezony a z této situace se teď musíme dostat," řekl dnes Kimi Räikkönen ve Španělsku. Tlak už začíná stoupat, protože Fin je mezi jezdci zatím na dvanácté příčce a Ferrari je mezi konstruktéry až za Force Indií. "Není to jednoduchá trať, ale jsem si jistý, že se můžeme zlepšit." To, že nedokázal s Alonsem držet krok už v Šanghaji, Finovi samozřejmě vadí. Nemyslí si ale, že to tak zůstane napořád.
"V Číně to byla jen malá věc, která vedla ke konečnému výsledku a mohli jsme to napravit už o hodně dříve, kdybych se zúčastnil prvního tréninku. To ztížilo zbytek víkendu. Ale víme, kde byl problém." Také Ferrari využilo tří volných týdnů po Číně ke hledání zlepšení. Jestli to ale stačilo na nějaké významnější stažení náskoku na Mercedes už v Barceloně, to uvidíme.
"I ty největší věci mohou dělat často rozdíl, například jízdní styl. Teď už autu rozumíme o hodně lépe, ale i ostatní do toho dávají neustále vše, aby se posouvali. Snad budeme brzy v pozici, abychom se s nimi mohli poměřovat."
Kimi však vidí cestu z krize krůček po krůčku. "Bylo by hezké vyjet dobrý výsledek, život by pak byl o něco lehčí. Jestli se to ale povede teď a tady nebo až někde jinde, průběh roku kompletně nezmění. Pokud auto zvládneme tak, jak bychom chtěli, tak přijdou i výsledky, které bychom chtěli. Nejdůležitější ale je, mít čistý víkend."
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.