Technický ředitel Ferrari James Allison hovoří o záměru svého týmu zlepšit se v každém závodě a postupně se dotáhnout na špici. Chválí své jezdce, především Fernanda Alonsa.
Letos se toho podle technického ředitele Ferrari dá hodně naučit, protože došlo k rozsáhlé změně v pravidlech a spousta věcí je nových. Týmy se seznamují s novou technikou a učí se dostávat více z hybridních pohonných jednotek, nových pneumatik a aerodynamiky svých monopostů.
"Těžko popsat, kolik je toho k učení. Jde o velmi raný design, velmi mladé auto za velmi čerstvých pravidel. Všude, kam se podíváte, nalézáte výkonnost," tvrdí Allison. Stáj z Maranella opět neprožívá nejlepší začátek, což stálo místo Stefana Domenicaliho. Na dominantní Mercedes hodně ztrácí, ale v Číně dosáhla znatelného pokroku.
Kde jsme mohli vidět skutečnou výkonnost? V Bahrajnu nebo v Číně? "Je to chyba takto smýšlet, protože na těchto dvou okruzích nešlo o stejné auto. Mezi těmito dvěma závody jsme ho docela výrazně vylepšili, takže se nezměnila jen charakteristika tratě, ale i náš vůz."
"Učíme se, jak za těchto nových pravidel získat více výkonnosti a zlepšit jeho konkurenceschopnost. Klíčem k úspěšné sezóně je zlepšování se v každém závodě. Pokud se nám to bude dařit, smysluplně navyšovat výkonnost v každém závodě, pak budeme dále pozorovat pokroky. A to blíže určí, čím je skutečně vůz F14 T - ne pouze jediný závod," pokračuje Allison.
Piloti Ferrari na něj zapůsobili tím, jak si vedou s letošním monopostem: "U Ferrari jsme velmi šťastní, že máme dva jezdce s tak bezvadnou historií. U Fernanda jsme pozorovali výjimečné výkony, získal při všech příležitostech každý možný bod. Kimi s týmem pracuje extrémně dobře, spolupracuje s inženýry, pomáhá nám posouvat se s vozem kupředu. Je to třída a velmi brzy to uvidíme ve výsledcích na dráze, tím jsem si jistý."
Video: James Allison o záměru Ferrari neustále se zlepšovat (zdroj: Scuderia Ferrari)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.