Technický ředitel Ferrari James Allison hovoří o záměru svého týmu zlepšit se v každém závodě a postupně se dotáhnout na špici. Chválí své jezdce, především Fernanda Alonsa.
Letos se toho podle technického ředitele Ferrari dá hodně naučit, protože došlo k rozsáhlé změně v pravidlech a spousta věcí je nových. Týmy se seznamují s novou technikou a učí se dostávat více z hybridních pohonných jednotek, nových pneumatik a aerodynamiky svých monopostů.
"Těžko popsat, kolik je toho k učení. Jde o velmi raný design, velmi mladé auto za velmi čerstvých pravidel. Všude, kam se podíváte, nalézáte výkonnost," tvrdí Allison. Stáj z Maranella opět neprožívá nejlepší začátek, což stálo místo Stefana Domenicaliho. Na dominantní Mercedes hodně ztrácí, ale v Číně dosáhla znatelného pokroku.
Kde jsme mohli vidět skutečnou výkonnost? V Bahrajnu nebo v Číně? "Je to chyba takto smýšlet, protože na těchto dvou okruzích nešlo o stejné auto. Mezi těmito dvěma závody jsme ho docela výrazně vylepšili, takže se nezměnila jen charakteristika tratě, ale i náš vůz."
"Učíme se, jak za těchto nových pravidel získat více výkonnosti a zlepšit jeho konkurenceschopnost. Klíčem k úspěšné sezóně je zlepšování se v každém závodě. Pokud se nám to bude dařit, smysluplně navyšovat výkonnost v každém závodě, pak budeme dále pozorovat pokroky. A to blíže určí, čím je skutečně vůz F14 T - ne pouze jediný závod," pokračuje Allison.
Piloti Ferrari na něj zapůsobili tím, jak si vedou s letošním monopostem: "U Ferrari jsme velmi šťastní, že máme dva jezdce s tak bezvadnou historií. U Fernanda jsme pozorovali výjimečné výkony, získal při všech příležitostech každý možný bod. Kimi s týmem pracuje extrémně dobře, spolupracuje s inženýry, pomáhá nám posouvat se s vozem kupředu. Je to třída a velmi brzy to uvidíme ve výsledcích na dráze, tím jsem si jistý."
Video: James Allison o záměru Ferrari neustále se zlepšovat (zdroj: Scuderia Ferrari)
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.