Jezdec týmu Marussia Max Chilton doufá, že se mu podaří udržet si svou výjimečnou závodní spolehlivost i nadále.
Max Chilton má na svém kontě ve své kariéře v F1 23 startů. Cílem projel ve všech!
Jezdec Marussie věří, že by mohl využít nevyrovnanost výkonů lepších týmů a dosáhnout na vyšší pozici. „Dokončit každý závod v F1 je neuvěřitelné. Jak plynula minulá sezona, a mě se dařilo dokončovat závody, trochu jsem pátral v historii. Myslím, že tehdejší rekord nováčka v první sezoně byl 16 dokončených závodů,“ vyhlásil mladý Brit.
„Nejdřív jsem chtěl ten rekord překonat, a když se mi to povedlo, řekl jsem si, že by bylo skvělé natáhnout ho na celou sezonu. A já jsem to dokázal. Také v této sezoně se mi daří dojet do konce závodů, přitom hodně větších týmů má problémy se spolehlivostí. Rekord v F1 drží myslím Nick Heidfeld, který absolvoval 41 závodů v řadě, to je ještě daleko.“
Co se týče cílů pro tuto sezonu, Chilton, který skončil v Číně na devatenáctém místě, vyhlásil: „V prvních závodech sezony se mi podařilo umisťovat se výš, co je dobrou zprávou. Proto si myslím, že start sezony byl dobrý. Některé větší týmy se potýkají s technickými problémy. Jezdci ze středu pole se proto pokoušejí o body, někdy to ovšem končí nehodou.
My bychom chtěli být na konci sezony na desátém místě. Mnoho lidí nepovažuje desáté místo v Poháru konstruktérů za dobrý výsledek, ale pro nás by to hodně znamenalo. Doufám, že na konci sezony bude naše. Někteří lidé nechápou, že i my bychom mohli zajet stejné časy jako jezdci vpředu, my ale prostě nemáme tolik peněz, jako velké týmy.“
Chilton, který začínal na motokárách ve svých deseti letech, vyhlásil, že vyrovnanost výkonů je spojená s podstatnou částí jeho kariéry. O velkých změnách v této sezoně F1 říká: „Většina sportů zůstává dlouho stejná. F1 není taková, je to technický sport a věci se neustále mění v souladu se změnami technologií. Letos jsme svědky velkých změn, některé se fanouškům nelíbí, někomu se zase líbí. Zvuk je novinkou, kterou zaznamená každý. Je neuvěřitelné, že můžu vedle trati mluvit s novinářem i ve chvíli, kdy projíždí kolem nás vůz F1. To dřív nebylo možné. Výkon motorů s elektrickou částí je ale stejný, možná i vyšší, než v minulé sezoně.“
Max Chilton zůstává při zemi: „Vaše kariéra v F1 není nikdy moc dlouhá, to vědí všichni. Cestujete po celém světě a uvědomujete si, jak je malý. Kariéra může trvat pět nebo deset let, když jste skutečně dobrý, tak i patnáct let. Užívám si ji, dokud můžu.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.