Jezdec týmu Marussia Max Chilton doufá, že se mu podaří udržet si svou výjimečnou závodní spolehlivost i nadále.
Max Chilton má na svém kontě ve své kariéře v F1 23 startů. Cílem projel ve všech!
Jezdec Marussie věří, že by mohl využít nevyrovnanost výkonů lepších týmů a dosáhnout na vyšší pozici. „Dokončit každý závod v F1 je neuvěřitelné. Jak plynula minulá sezona, a mě se dařilo dokončovat závody, trochu jsem pátral v historii. Myslím, že tehdejší rekord nováčka v první sezoně byl 16 dokončených závodů,“ vyhlásil mladý Brit.
„Nejdřív jsem chtěl ten rekord překonat, a když se mi to povedlo, řekl jsem si, že by bylo skvělé natáhnout ho na celou sezonu. A já jsem to dokázal. Také v této sezoně se mi daří dojet do konce závodů, přitom hodně větších týmů má problémy se spolehlivostí. Rekord v F1 drží myslím Nick Heidfeld, který absolvoval 41 závodů v řadě, to je ještě daleko.“
Co se týče cílů pro tuto sezonu, Chilton, který skončil v Číně na devatenáctém místě, vyhlásil: „V prvních závodech sezony se mi podařilo umisťovat se výš, co je dobrou zprávou. Proto si myslím, že start sezony byl dobrý. Některé větší týmy se potýkají s technickými problémy. Jezdci ze středu pole se proto pokoušejí o body, někdy to ovšem končí nehodou.
My bychom chtěli být na konci sezony na desátém místě. Mnoho lidí nepovažuje desáté místo v Poháru konstruktérů za dobrý výsledek, ale pro nás by to hodně znamenalo. Doufám, že na konci sezony bude naše. Někteří lidé nechápou, že i my bychom mohli zajet stejné časy jako jezdci vpředu, my ale prostě nemáme tolik peněz, jako velké týmy.“
Chilton, který začínal na motokárách ve svých deseti letech, vyhlásil, že vyrovnanost výkonů je spojená s podstatnou částí jeho kariéry. O velkých změnách v této sezoně F1 říká: „Většina sportů zůstává dlouho stejná. F1 není taková, je to technický sport a věci se neustále mění v souladu se změnami technologií. Letos jsme svědky velkých změn, některé se fanouškům nelíbí, někomu se zase líbí. Zvuk je novinkou, kterou zaznamená každý. Je neuvěřitelné, že můžu vedle trati mluvit s novinářem i ve chvíli, kdy projíždí kolem nás vůz F1. To dřív nebylo možné. Výkon motorů s elektrickou částí je ale stejný, možná i vyšší, než v minulé sezoně.“
Max Chilton zůstává při zemi: „Vaše kariéra v F1 není nikdy moc dlouhá, to vědí všichni. Cestujete po celém světě a uvědomujete si, jak je malý. Kariéra může trvat pět nebo deset let, když jste skutečně dobrý, tak i patnáct let. Užívám si ji, dokud můžu.“
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.