Sebastian Vettel pokračuje s kritikou nových pravidel. V novém voze mu chybí pocit, že krotí draka nebo dravou zvěř.
Sebastian Vettel se domnívá, že nová pravidla, která přinesla přechod F1 na hybridní motory, které namejí tak silný zvuk jak ty předešlé, jsou na škodu F1.
"To vše neprospívá Formuli 1," řekl Sebastian Vettel. "Všichni ví, že náš sport je hezký a nebezpečný. V současnosti riskujeme, že ztratí podstatu automobilových závodů. Já bych dal přednost dvanáctiválcům, nebo desetiválcům s výkonem 1000 koní. Vozy by měli být co nejrychlejší. Musím mít pocit, že krotím draka, nebo divou zvěř."
Začátek nové sezony není pro čtyřnásobného mistra světa zrovna oslnivý. Po čtyřech závodech je zatím na pátém místě, 36 bodů za prvním.
"Především můj vůz nefunguje tak, jak bych chtěl," přiznal Vettel. "Kromě toho svému RB10 nedůvěřuju naplno při brzdění a na výjezdech ze zatáček. Mnoho diváků se diví, že jezdci, včetně mě, chybují při brzdění, vypadáme jako začátečníci. Musím si nechávat nějakou rezervu a brzdit dřív. Zdá se, že mému týmovému kolegovi Danielu Ricciardovi se daří lépe využívat potenciál vozu i pneumatik. Za volantem RB10 se cítí pohodlněji, já jsem ještě nepřišel na to, v čem je problém."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.