Sebastian Vettel pokračuje s kritikou nových pravidel. V novém voze mu chybí pocit, že krotí draka nebo dravou zvěř.
Sebastian Vettel se domnívá, že nová pravidla, která přinesla přechod F1 na hybridní motory, které namejí tak silný zvuk jak ty předešlé, jsou na škodu F1.
"To vše neprospívá Formuli 1," řekl Sebastian Vettel. "Všichni ví, že náš sport je hezký a nebezpečný. V současnosti riskujeme, že ztratí podstatu automobilových závodů. Já bych dal přednost dvanáctiválcům, nebo desetiválcům s výkonem 1000 koní. Vozy by měli být co nejrychlejší. Musím mít pocit, že krotím draka, nebo divou zvěř."
Začátek nové sezony není pro čtyřnásobného mistra světa zrovna oslnivý. Po čtyřech závodech je zatím na pátém místě, 36 bodů za prvním.
"Především můj vůz nefunguje tak, jak bych chtěl," přiznal Vettel. "Kromě toho svému RB10 nedůvěřuju naplno při brzdění a na výjezdech ze zatáček. Mnoho diváků se diví, že jezdci, včetně mě, chybují při brzdění, vypadáme jako začátečníci. Musím si nechávat nějakou rezervu a brzdit dřív. Zdá se, že mému týmovému kolegovi Danielu Ricciardovi se daří lépe využívat potenciál vozu i pneumatik. Za volantem RB10 se cítí pohodlněji, já jsem ještě nepřišel na to, v čem je problém."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.