Bez dohody skončilo čtvrteční setkání týmů Formule 1 a FIA. Žádná změna ohledně úspory nákladů se nekoná. Menší týmy jsou ale ve svých výrocích ostřejší, hrozí Evropskou unií, ale také odchodem.
V Biggin Hill se projednávaly rozpočtové stropy, které byly již dříve pro sezonu 2015 zrušeny. Menší týmy s tím nesouhlasí a velmi hlasitě proti tomu protestují. Podle nich je na tom závislá budoucnost tohoto sportu.
S návrhem zrušit rozpočtové stropy přišel prezident FIA Jean Todt. Ten nyní doufá, že týmy s něčím přijdou na další setkání při monacké Gradn Prix, protože včerejší setkání nepřineslo žádnou změnu.
Menší týmy – Sauber, Force India, Marussia a Caterham – doufají, že strop na náklady opět zavede, dokonce hrozí tím, že chtějí, aby se tím zabývala Evropská unie. Pokud by se tak stalo, FIA by ztratila svou suverénní roli nad tímto sportem. Stáje také varují, že by mohly opustit Formuli 1, pokud Jean Todt nevymyslí strop v řádu desítek milionů eur.
Všechny týmy souhlasí, že je třeba něco s náklady udělat. Ovšem top týmy nechtějí zavádět omezení na náklady, protože Formule 1 je vrchol motorsportu.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.