Tým Mercedes má respekt před závodem v Barceloně. Cílem ale není udržet náskok z Číny, ale ještě jej zvýšit.
Lewis Hamilton: „Bylo fajn mít mezi závody trochu přestávku. Pro nás piloty a týmy, kteří pracují na plný plyn po celé týdny, je to příjemné zpestření. Ale po třech skvělých víkendech v Malajsii, Bahrajnu a Číně nás čeká další pokračování sezony. Barcelona je skvělé místo pro zahájení evropské části sezony. Okruh známe velmi dobře – ačkoliv to bude poprvé za mou kariéru v F1, kdy na tomto okruhu budu závodit, aniž bych zde v zimě testoval. Španělští fanoušci jsou úžasní a je skvělé pozorovat tolik diváků po celý víkend.“
„V Barceloně jsem nikdy nevyhrál, ale nyní jsem v dobré pozici a doufám, že to letos vyjde, ačkoliv je jasné, koho budou fanoušci podporovat. Okruh je fantastický a náš vůz má velmi dobrou výkonnost a těším se na dobrý závod.“
Nico Rosberg: „Španělská Grand Prix je první závod evropské části sezony a přichází po čtyřech úžasných zaoceánských závodech. Nyní začíná nová fáze sezony a pravděpodobně není jiné tratě na světě, kterou bych znal lépe. Samozřejmě mám také řadu vzpomínek na tento okruh. Například loni jsem startoval z pole position, proto se také na tento závod těším a rád bych svou kvalifikaci zopakoval.“
„Zde si poprvé budeme moci udělat obrázek o tom, jak na tom jsou naši soupeři. Každý tým během přestávky tvrdě pracoval, aby do Barcelony přivezl nové díly. Určitě to bude zajímavý víkend a doufám, že vzrušující i pro naše fanoušky.“
Bude pokračovat dominance Mercedesu v Barceloně? (foto: Mercedes-Benz)
Toto Wolff, šéf Mercedes-Benz Motorsport: „Máme za sebou čtyři závody sezony 2014 a v obou šampionátech jsme silní. Nicméně je to první evropský závod roku a vždy dává týmům možnost přivést vylepšení. Samozřejmě my na tom nebudeme jinak a naším cílem je, abychom zvýšili náskok, se kterým jsme opouštěli závod v Číně.“
„Pokud chceme být úspěšní, musíme z malé výhody vytěžit maximum a vytvořit si větší výhodu. Ale nejdůležitější je přístup k závodnímu víkendu. Nesmíme zapomenout, že sezona je dlouhá a může se stát cokoliv.“
Paddy Lowe, technický ředitel: „Barcelona přichází po třítýdenní přestávce a ihned poté bude následovat testování. Z našeho pohledu přestávka znamenala možnost dobít baterie pro dlouhý rok s testy uprostřed sezony. Přestávka znamená klid na trati, ale také je to možnost, jak vylepšit vůz a přivést na další podnik nové díly.“
„Okruh sám o sobě je hodně náročný na vůz. Je tu potřeba dobrá kombinace výkonu, řiditelnosti a aerodynamiky. Vždy se říká, pokud je vůz rychlý v Barceloně, bude skvělý po celou sezonu, proto se těšíme na srovnání s našimi soupeři. Není důvod dělat kompromisy, protože náš vůz předvedl skvělou výkonnost v úvodních závodech. Nesmíme ale usnout na vavřínech, proto musíme pracovat na tom, abychom zvýšili náskok v obou šampionátech.“
Kdo bude slavit vítězství ve Španělsku? Opět Lewis Hamilton? (foto: Mercedes-Benz)
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.