Tým Mercedes má respekt před závodem v Barceloně. Cílem ale není udržet náskok z Číny, ale ještě jej zvýšit.
Lewis Hamilton: „Bylo fajn mít mezi závody trochu přestávku. Pro nás piloty a týmy, kteří pracují na plný plyn po celé týdny, je to příjemné zpestření. Ale po třech skvělých víkendech v Malajsii, Bahrajnu a Číně nás čeká další pokračování sezony. Barcelona je skvělé místo pro zahájení evropské části sezony. Okruh známe velmi dobře – ačkoliv to bude poprvé za mou kariéru v F1, kdy na tomto okruhu budu závodit, aniž bych zde v zimě testoval. Španělští fanoušci jsou úžasní a je skvělé pozorovat tolik diváků po celý víkend.“
„V Barceloně jsem nikdy nevyhrál, ale nyní jsem v dobré pozici a doufám, že to letos vyjde, ačkoliv je jasné, koho budou fanoušci podporovat. Okruh je fantastický a náš vůz má velmi dobrou výkonnost a těším se na dobrý závod.“
Nico Rosberg: „Španělská Grand Prix je první závod evropské části sezony a přichází po čtyřech úžasných zaoceánských závodech. Nyní začíná nová fáze sezony a pravděpodobně není jiné tratě na světě, kterou bych znal lépe. Samozřejmě mám také řadu vzpomínek na tento okruh. Například loni jsem startoval z pole position, proto se také na tento závod těším a rád bych svou kvalifikaci zopakoval.“
„Zde si poprvé budeme moci udělat obrázek o tom, jak na tom jsou naši soupeři. Každý tým během přestávky tvrdě pracoval, aby do Barcelony přivezl nové díly. Určitě to bude zajímavý víkend a doufám, že vzrušující i pro naše fanoušky.“
Bude pokračovat dominance Mercedesu v Barceloně? (foto: Mercedes-Benz)
Toto Wolff, šéf Mercedes-Benz Motorsport: „Máme za sebou čtyři závody sezony 2014 a v obou šampionátech jsme silní. Nicméně je to první evropský závod roku a vždy dává týmům možnost přivést vylepšení. Samozřejmě my na tom nebudeme jinak a naším cílem je, abychom zvýšili náskok, se kterým jsme opouštěli závod v Číně.“
„Pokud chceme být úspěšní, musíme z malé výhody vytěžit maximum a vytvořit si větší výhodu. Ale nejdůležitější je přístup k závodnímu víkendu. Nesmíme zapomenout, že sezona je dlouhá a může se stát cokoliv.“
Paddy Lowe, technický ředitel: „Barcelona přichází po třítýdenní přestávce a ihned poté bude následovat testování. Z našeho pohledu přestávka znamenala možnost dobít baterie pro dlouhý rok s testy uprostřed sezony. Přestávka znamená klid na trati, ale také je to možnost, jak vylepšit vůz a přivést na další podnik nové díly.“
„Okruh sám o sobě je hodně náročný na vůz. Je tu potřeba dobrá kombinace výkonu, řiditelnosti a aerodynamiky. Vždy se říká, pokud je vůz rychlý v Barceloně, bude skvělý po celou sezonu, proto se těšíme na srovnání s našimi soupeři. Není důvod dělat kompromisy, protože náš vůz předvedl skvělou výkonnost v úvodních závodech. Nesmíme ale usnout na vavřínech, proto musíme pracovat na tom, abychom zvýšili náskok v obou šampionátech.“
Kdo bude slavit vítězství ve Španělsku? Opět Lewis Hamilton? (foto: Mercedes-Benz)
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.