Tým Mercedes má respekt před závodem v Barceloně. Cílem ale není udržet náskok z Číny, ale ještě jej zvýšit.
Lewis Hamilton: „Bylo fajn mít mezi závody trochu přestávku. Pro nás piloty a týmy, kteří pracují na plný plyn po celé týdny, je to příjemné zpestření. Ale po třech skvělých víkendech v Malajsii, Bahrajnu a Číně nás čeká další pokračování sezony. Barcelona je skvělé místo pro zahájení evropské části sezony. Okruh známe velmi dobře – ačkoliv to bude poprvé za mou kariéru v F1, kdy na tomto okruhu budu závodit, aniž bych zde v zimě testoval. Španělští fanoušci jsou úžasní a je skvělé pozorovat tolik diváků po celý víkend.“
„V Barceloně jsem nikdy nevyhrál, ale nyní jsem v dobré pozici a doufám, že to letos vyjde, ačkoliv je jasné, koho budou fanoušci podporovat. Okruh je fantastický a náš vůz má velmi dobrou výkonnost a těším se na dobrý závod.“
Nico Rosberg: „Španělská Grand Prix je první závod evropské části sezony a přichází po čtyřech úžasných zaoceánských závodech. Nyní začíná nová fáze sezony a pravděpodobně není jiné tratě na světě, kterou bych znal lépe. Samozřejmě mám také řadu vzpomínek na tento okruh. Například loni jsem startoval z pole position, proto se také na tento závod těším a rád bych svou kvalifikaci zopakoval.“
„Zde si poprvé budeme moci udělat obrázek o tom, jak na tom jsou naši soupeři. Každý tým během přestávky tvrdě pracoval, aby do Barcelony přivezl nové díly. Určitě to bude zajímavý víkend a doufám, že vzrušující i pro naše fanoušky.“
Bude pokračovat dominance Mercedesu v Barceloně? (foto: Mercedes-Benz)
Toto Wolff, šéf Mercedes-Benz Motorsport: „Máme za sebou čtyři závody sezony 2014 a v obou šampionátech jsme silní. Nicméně je to první evropský závod roku a vždy dává týmům možnost přivést vylepšení. Samozřejmě my na tom nebudeme jinak a naším cílem je, abychom zvýšili náskok, se kterým jsme opouštěli závod v Číně.“
„Pokud chceme být úspěšní, musíme z malé výhody vytěžit maximum a vytvořit si větší výhodu. Ale nejdůležitější je přístup k závodnímu víkendu. Nesmíme zapomenout, že sezona je dlouhá a může se stát cokoliv.“
Paddy Lowe, technický ředitel: „Barcelona přichází po třítýdenní přestávce a ihned poté bude následovat testování. Z našeho pohledu přestávka znamenala možnost dobít baterie pro dlouhý rok s testy uprostřed sezony. Přestávka znamená klid na trati, ale také je to možnost, jak vylepšit vůz a přivést na další podnik nové díly.“
„Okruh sám o sobě je hodně náročný na vůz. Je tu potřeba dobrá kombinace výkonu, řiditelnosti a aerodynamiky. Vždy se říká, pokud je vůz rychlý v Barceloně, bude skvělý po celou sezonu, proto se těšíme na srovnání s našimi soupeři. Není důvod dělat kompromisy, protože náš vůz předvedl skvělou výkonnost v úvodních závodech. Nesmíme ale usnout na vavřínech, proto musíme pracovat na tom, abychom zvýšili náskok v obou šampionátech.“
Kdo bude slavit vítězství ve Španělsku? Opět Lewis Hamilton? (foto: Mercedes-Benz)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.