Tým Mercedes má respekt před závodem v Barceloně. Cílem ale není udržet náskok z Číny, ale ještě jej zvýšit.
Lewis Hamilton: „Bylo fajn mít mezi závody trochu přestávku. Pro nás piloty a týmy, kteří pracují na plný plyn po celé týdny, je to příjemné zpestření. Ale po třech skvělých víkendech v Malajsii, Bahrajnu a Číně nás čeká další pokračování sezony. Barcelona je skvělé místo pro zahájení evropské části sezony. Okruh známe velmi dobře – ačkoliv to bude poprvé za mou kariéru v F1, kdy na tomto okruhu budu závodit, aniž bych zde v zimě testoval. Španělští fanoušci jsou úžasní a je skvělé pozorovat tolik diváků po celý víkend.“
„V Barceloně jsem nikdy nevyhrál, ale nyní jsem v dobré pozici a doufám, že to letos vyjde, ačkoliv je jasné, koho budou fanoušci podporovat. Okruh je fantastický a náš vůz má velmi dobrou výkonnost a těším se na dobrý závod.“
Nico Rosberg: „Španělská Grand Prix je první závod evropské části sezony a přichází po čtyřech úžasných zaoceánských závodech. Nyní začíná nová fáze sezony a pravděpodobně není jiné tratě na světě, kterou bych znal lépe. Samozřejmě mám také řadu vzpomínek na tento okruh. Například loni jsem startoval z pole position, proto se také na tento závod těším a rád bych svou kvalifikaci zopakoval.“
„Zde si poprvé budeme moci udělat obrázek o tom, jak na tom jsou naši soupeři. Každý tým během přestávky tvrdě pracoval, aby do Barcelony přivezl nové díly. Určitě to bude zajímavý víkend a doufám, že vzrušující i pro naše fanoušky.“
Bude pokračovat dominance Mercedesu v Barceloně? (foto: Mercedes-Benz)
Toto Wolff, šéf Mercedes-Benz Motorsport: „Máme za sebou čtyři závody sezony 2014 a v obou šampionátech jsme silní. Nicméně je to první evropský závod roku a vždy dává týmům možnost přivést vylepšení. Samozřejmě my na tom nebudeme jinak a naším cílem je, abychom zvýšili náskok, se kterým jsme opouštěli závod v Číně.“
„Pokud chceme být úspěšní, musíme z malé výhody vytěžit maximum a vytvořit si větší výhodu. Ale nejdůležitější je přístup k závodnímu víkendu. Nesmíme zapomenout, že sezona je dlouhá a může se stát cokoliv.“
Paddy Lowe, technický ředitel: „Barcelona přichází po třítýdenní přestávce a ihned poté bude následovat testování. Z našeho pohledu přestávka znamenala možnost dobít baterie pro dlouhý rok s testy uprostřed sezony. Přestávka znamená klid na trati, ale také je to možnost, jak vylepšit vůz a přivést na další podnik nové díly.“
„Okruh sám o sobě je hodně náročný na vůz. Je tu potřeba dobrá kombinace výkonu, řiditelnosti a aerodynamiky. Vždy se říká, pokud je vůz rychlý v Barceloně, bude skvělý po celou sezonu, proto se těšíme na srovnání s našimi soupeři. Není důvod dělat kompromisy, protože náš vůz předvedl skvělou výkonnost v úvodních závodech. Nesmíme ale usnout na vavřínech, proto musíme pracovat na tom, abychom zvýšili náskok v obou šampionátech.“
Kdo bude slavit vítězství ve Španělsku? Opět Lewis Hamilton? (foto: Mercedes-Benz)
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.