McLaren zosnoval akční plán na své zotavení, aby se dostal znovu na špici Formule 1. Restrukturalizoval své personální zdroje a získal několik cenný nových posil pro své aerodynamické oddělení.
Britská stáj po vydařeném vstupu do sezóny v Austrálii šla dolů, v posledních dvou závodech dokonce vůbec nebodovala a propadla se z prvního na páté místo v šampionátu konstruktérů. Nový sportovní ředitel Eric Boullier a výkonný ředitel Jonathan Neale proto detailně prozkoumali svou organizaci a nyní činí změny, které jim by jim měly pomoci k nápravě.
Mezi nové posily jejich aerodynamického oddělení kromě Petera Prodromoua z Red Bullu čerstvě patří Tony Slater ze Sauberu a Guillaume Cattelani z Lotusu. Právě ti by měli týmy pomoci před příchodem šéfa aerodynamiky Red Bullu na konci roku poté, co si svůj přestu rozmyslel Dan Fallows.
Změny se ovšem netýkají pouze nových lidských posil, ale i způsobu, jakým tým funguje. McLaren se rozhodl zlepšit své komunikační řetězce a zavést jasnější komunikační spojení.
Různá oddělení budou také dostávat zvláštní výkonnostní cíle a technický ředitel Tim Goss společně s ředitelem vývoje Mattem Morrisem dostanou větší zodpovědnost, aby mohli uplatnit své silné stránky.
McLaren má co dohánět, proto odhaluje svůj akční plán pro zotavení (foto: McLaren Mercedes)
Tyto kroky podle Erica Boulliera týmu pomohou k velkému pokroku: "McLaren se skládá ze skvělých jednotlivců, vyhráli mnoho závodů a bojovali o šampionáty. Myslím, že jde jen o to zajistit, aby stejní lidé táhli společně za jeden provaz pod silným vedení, což jim přinejmenším pomůže obnovit jejich úspěchy z minulosti."
"Musíte to udělat chytře. Existují tam skvělé individuality a tito lidé spolupracovali v minulosti a vyhrávali závody s velmi, velmi rychlými vozy. Dnes jde o obnovení určitého vůdcovství - jak po stránce technické, tak po stránce managementu.
Jakmile toto vůdcovství bude obnoveno s jasnou strategií, pak se musíme ujistit, že komunikační tok uvnitř společnosti bude možná o něco jednodušší, což by vedlo k jeho zrychlení a zkvalitnění. To pro mě bude klíčové - hnát tuto společnost zpět za úspěchem," pokračuje sportovní ředitel.
Piloti McLarenu by rádi opět bojovali o vítězství (foto: McLaren Mercedes)
Uvědomuje si, že to bude vyžadovat nějaký čas, než tyto změny přinesou své ovoce. Nechce však dělat kompromisy, které by vedly k rychlým výsledkům, na úkor úspěchů v dlouhodobém horizontu.
"Záleží na tom, jestli chcete být velmi agresivní krátkodobě, nebo agresivní ve středně-dobém ohledu, což bych upřednostnil já. Myslím si, že užitek z toho poznáme během této sezóny, ale nejvíce v té příští.
Už tento rok bychom se však měli setkat s drastickou změnou v rámci společnosti, což bude představovat určitý posun v kultuře," dodává Boullier pro Autosport.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.