McLaren zosnoval akční plán na své zotavení, aby se dostal znovu na špici Formule 1. Restrukturalizoval své personální zdroje a získal několik cenný nových posil pro své aerodynamické oddělení.
Britská stáj po vydařeném vstupu do sezóny v Austrálii šla dolů, v posledních dvou závodech dokonce vůbec nebodovala a propadla se z prvního na páté místo v šampionátu konstruktérů. Nový sportovní ředitel Eric Boullier a výkonný ředitel Jonathan Neale proto detailně prozkoumali svou organizaci a nyní činí změny, které jim by jim měly pomoci k nápravě.
Mezi nové posily jejich aerodynamického oddělení kromě Petera Prodromoua z Red Bullu čerstvě patří Tony Slater ze Sauberu a Guillaume Cattelani z Lotusu. Právě ti by měli týmy pomoci před příchodem šéfa aerodynamiky Red Bullu na konci roku poté, co si svůj přestu rozmyslel Dan Fallows.
Změny se ovšem netýkají pouze nových lidských posil, ale i způsobu, jakým tým funguje. McLaren se rozhodl zlepšit své komunikační řetězce a zavést jasnější komunikační spojení.
Různá oddělení budou také dostávat zvláštní výkonnostní cíle a technický ředitel Tim Goss společně s ředitelem vývoje Mattem Morrisem dostanou větší zodpovědnost, aby mohli uplatnit své silné stránky.
McLaren má co dohánět, proto odhaluje svůj akční plán pro zotavení (foto: McLaren Mercedes)
Tyto kroky podle Erica Boulliera týmu pomohou k velkému pokroku: "McLaren se skládá ze skvělých jednotlivců, vyhráli mnoho závodů a bojovali o šampionáty. Myslím, že jde jen o to zajistit, aby stejní lidé táhli společně za jeden provaz pod silným vedení, což jim přinejmenším pomůže obnovit jejich úspěchy z minulosti."
"Musíte to udělat chytře. Existují tam skvělé individuality a tito lidé spolupracovali v minulosti a vyhrávali závody s velmi, velmi rychlými vozy. Dnes jde o obnovení určitého vůdcovství - jak po stránce technické, tak po stránce managementu.
Jakmile toto vůdcovství bude obnoveno s jasnou strategií, pak se musíme ujistit, že komunikační tok uvnitř společnosti bude možná o něco jednodušší, což by vedlo k jeho zrychlení a zkvalitnění. To pro mě bude klíčové - hnát tuto společnost zpět za úspěchem," pokračuje sportovní ředitel.
Piloti McLarenu by rádi opět bojovali o vítězství (foto: McLaren Mercedes)
Uvědomuje si, že to bude vyžadovat nějaký čas, než tyto změny přinesou své ovoce. Nechce však dělat kompromisy, které by vedly k rychlým výsledkům, na úkor úspěchů v dlouhodobém horizontu.
"Záleží na tom, jestli chcete být velmi agresivní krátkodobě, nebo agresivní ve středně-dobém ohledu, což bych upřednostnil já. Myslím si, že užitek z toho poznáme během této sezóny, ale nejvíce v té příští.
Už tento rok bychom se však měli setkat s drastickou změnou v rámci společnosti, což bude představovat určitý posun v kultuře," dodává Boullier pro Autosport.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.