Force India prožívá úspěšný vstup do sezóny - v hodnocení konstruktérů ji patří dokonce třetí místo před Ferrari a McLarenem. A dle svého vyjádření se ho nehodlá jen tak vzdát.
Indická stáj má před pátým McLarenem náskok 11 bodů, před druhým Ferrari vede těsně o 2 body, a je tak nejlepším zákaznickým týmem Mercedesu.
"Lotus se momentálně trápí a nejsou tam, kde by chtěli. Našim dalším soupeřem by byl McLaren, a ti se také trápí, což mě vůbec nermoutí - jejich problémy nemusí být zcela bezvýznamné!" uvádí zástupce šéfa Bob Fernley pro Autosport.
"Pro nás to bude těžké soupeřit s Red Bullem a Mercedesem. Nebude to lehké dále soupeřit s Ferrari, ale pokud to jen půjde, budeme bojovat," pokračuje Fernley, který se chce udržet před špičkovými týmy s podstatně vyššími rozpočty.
Jeho jezdec Nico Hülkenberg v závodech často bojuje s Fernandem Alonsem, což je podle Fernleyho pro Force Indii velký pokrok: "Když se podíváte na naše historické výsledky, je to s nimi jako na houpačce, zatímco teď jsme napříč okruhy naprosto konzistentní."
Force India bude bojovat o to, aby pilotům Ferrari ukazovala záda(foto: Sahara Force India)
"Pokud se podíváte na Ferrari, tak ti jsou na tom zřejmě opačně: Bahrajn byl pro ně Achillovou patou a v Číně na tom byli mnohem lépe. V určitých případech se jen projevuj DNA designu. Když si vezmete Austrálii a Malajsii, tak tam Nico a Fernando spolu po celou dobu bojovali, takže to do sebe zapadá. Jsme tím celkem potěšeni," dodává Fernley.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.