Dvacet let po smrti Ayrtona Senny na slavného závodníka vzpomíná i prezident Ferrari Luca di Montezemolo.
"Vždy jsem oceňoval Ayrtonův závodní styl. Jako všichni skvělí šampioni měl neuvěřitelnou touhu po vítězství a hledání dokonalosti ho nikdy neunavovalo, neustále se snažil zlepšovat. V kvalifikaci byl výjimečný, ale i v závodech byl velkým bojovníkem, když se vždy pral zuby i nehty," vzpomíná Montezemolo.
"Chtěl přejít k Ferrari a já jsem si ho přál mít v týmu. Když byl v Itálii kvůli Velké ceny San Marina, potkali jsme se u mě doma v Bologni ve středu 27. dubna. Řekl mi, že skutečně oceňuje postoj, jaký jsme zaujali vůči používání elektronických jízdních pomůcek, kvůli kterým nemohly zazářit schopnosti jezdců.
Dlouho jsme si povídali a dal mi jasně najevo, že svou kariéru chce zakončit u Ferrari poté, což o několik let dříve byl blízko přestupu k nám. Souhlasili jsme, že se brzy znovu setkáme, abychom mohli vyřešit jeho tehdejší smluvní závazky. Oba jsme se shodovali v tom, že Ferrari bude ideálním místem pro něj a pro jeho kariéru, které byla do té doby skvostná, dokonce jedinečná," pokračuje prezident Ferrari.
Ayrton Senna si podle prezidenta Ferrari Lucy di Montezemola přál zakončit kariéru u Ferrari(foto: Scuderia Ferrari)
"Žel, soud nás všechny o Ayrtona a Rolanda Ratzenbergera připravil během toho nesmutnějšího víkendu v dějinách Formule 1. U Senny si vybavuji jeho laskavost a jednoduchou, téměř plachou povahu, které byla v příkrém kontrastu k Sennovi jako k jezdci - k bojovníkovi, jehož cílem bylo vždy to nejlepší," dodává Montezemolo.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.