Dvacet let po smrti Ayrtona Senny na slavného závodníka vzpomíná i prezident Ferrari Luca di Montezemolo.
"Vždy jsem oceňoval Ayrtonův závodní styl. Jako všichni skvělí šampioni měl neuvěřitelnou touhu po vítězství a hledání dokonalosti ho nikdy neunavovalo, neustále se snažil zlepšovat. V kvalifikaci byl výjimečný, ale i v závodech byl velkým bojovníkem, když se vždy pral zuby i nehty," vzpomíná Montezemolo.
"Chtěl přejít k Ferrari a já jsem si ho přál mít v týmu. Když byl v Itálii kvůli Velké ceny San Marina, potkali jsme se u mě doma v Bologni ve středu 27. dubna. Řekl mi, že skutečně oceňuje postoj, jaký jsme zaujali vůči používání elektronických jízdních pomůcek, kvůli kterým nemohly zazářit schopnosti jezdců.
Dlouho jsme si povídali a dal mi jasně najevo, že svou kariéru chce zakončit u Ferrari poté, což o několik let dříve byl blízko přestupu k nám. Souhlasili jsme, že se brzy znovu setkáme, abychom mohli vyřešit jeho tehdejší smluvní závazky. Oba jsme se shodovali v tom, že Ferrari bude ideálním místem pro něj a pro jeho kariéru, které byla do té doby skvostná, dokonce jedinečná," pokračuje prezident Ferrari.
Ayrton Senna si podle prezidenta Ferrari Lucy di Montezemola přál zakončit kariéru u Ferrari(foto: Scuderia Ferrari)
"Žel, soud nás všechny o Ayrtona a Rolanda Ratzenbergera připravil během toho nesmutnějšího víkendu v dějinách Formule 1. U Senny si vybavuji jeho laskavost a jednoduchou, téměř plachou povahu, které byla v příkrém kontrastu k Sennovi jako k jezdci - k bojovníkovi, jehož cílem bylo vždy to nejlepší," dodává Montezemolo.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.