Dvacet let po smrti Ayrtona Senny na slavného závodníka vzpomíná i prezident Ferrari Luca di Montezemolo.
"Vždy jsem oceňoval Ayrtonův závodní styl. Jako všichni skvělí šampioni měl neuvěřitelnou touhu po vítězství a hledání dokonalosti ho nikdy neunavovalo, neustále se snažil zlepšovat. V kvalifikaci byl výjimečný, ale i v závodech byl velkým bojovníkem, když se vždy pral zuby i nehty," vzpomíná Montezemolo.
"Chtěl přejít k Ferrari a já jsem si ho přál mít v týmu. Když byl v Itálii kvůli Velké ceny San Marina, potkali jsme se u mě doma v Bologni ve středu 27. dubna. Řekl mi, že skutečně oceňuje postoj, jaký jsme zaujali vůči používání elektronických jízdních pomůcek, kvůli kterým nemohly zazářit schopnosti jezdců.
Dlouho jsme si povídali a dal mi jasně najevo, že svou kariéru chce zakončit u Ferrari poté, což o několik let dříve byl blízko přestupu k nám. Souhlasili jsme, že se brzy znovu setkáme, abychom mohli vyřešit jeho tehdejší smluvní závazky. Oba jsme se shodovali v tom, že Ferrari bude ideálním místem pro něj a pro jeho kariéru, které byla do té doby skvostná, dokonce jedinečná," pokračuje prezident Ferrari.
Ayrton Senna si podle prezidenta Ferrari Lucy di Montezemola přál zakončit kariéru u Ferrari(foto: Scuderia Ferrari)
"Žel, soud nás všechny o Ayrtona a Rolanda Ratzenbergera připravil během toho nesmutnějšího víkendu v dějinách Formule 1. U Senny si vybavuji jeho laskavost a jednoduchou, téměř plachou povahu, které byla v příkrém kontrastu k Sennovi jako k jezdci - k bojovníkovi, jehož cílem bylo vždy to nejlepší," dodává Montezemolo.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.