Bývalý pilot Formule 1 není nadšený ze současného dění a domnívá se, že všechno spočívá ve výkonu vozu a není to o pilotech.
38letý Kolumbijec odešel z Formule 1 v roce 2006 do NASCAR, nyní jezdí v IndyCar. Mezi závody v Long Beach a Alabamě si našel čas a v televizi sledoval Grand Prix Číny, ale dlouho u toho nevydržel.
„Díval jsem se na pět kol a pak jsem to vypnul,“ sdělil novinářům Auto Motor und Sport Juan Pablo Montoya. Ihned dodal, že na závodě v Šanghaji neviděl nic vzrušujícího, zvláště když motory nejsou vysokootáčkové ani hlučné jako dříve. IndiCary jsou podle mě prostě lepší závody.
„To ale nemá nic společného se změnami pravidel ve Formuli 1, ta byla vždy technicky komplikovaná. Jako piloti jste ale závislí na autě. Myslíte si snad, že by Alonso nebo Vettel zapomněli závodit? Je to prostě o tom, že všichni mají smůlu, že nemohou řídit Mercedes. Tohle se v letošní sezoně změnit nedá.“
Je lepším pilotem Alonso nebo Vettel? Podle Montoyi vůz Mercedes (foto: Scuderia Ferrari)
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.