Pohonné jednotky Renaultu jsou nejslabší v současném startovním poli, ale Remi Taffin věří, že již v Kanadě budou poskytovat maximální možný výkon.
Renault prožívá náročnou sezonu, ale v úvodních čtyřech závodech sezony se zlepšuje. Znatelné zlepšení má přijít před závodem v Montrealu, kde jsou dlouhé rovinky a je potřeba vysoký výkon motoru.
„Je férové říci, že pro Barcelonu a Monako nepřijdou výrazné změny,“ sdělil Taffin pro ESPN. „V závodě je důležité, aby pohonná jednotka fungovala správně. Máme před sebou ještě dost práce a možná před Montrealem se naše výkonnost bude blížit 100%.“
„Celkově to vypadá slibně, ale nesmíme zapomínat na spolehlivost a pracovat i na této oblasti. Je jasné, že my jako dodavatel motorů představíme nejvíce nových komponentů a musíme si přiznat, že je důležitá spolehlivost ve všech závodech. Proto se nemůže zaměřit jen na výkonnost, musíme také dokončovat závody.“
Je však otázkou, zda se Renaultu podaří dotáhnout na Mercedes. Taffin toto nevylučuje, ale zdráhá se vyslovit, za jak dlouho by k tomu mohlo dojít.
„Těžko říci, protože abychom dotáhli Mercedes, musíme využívat stejné množství energie, k tomu je potřeba maximum výkonu motoru. Jak porovnat výkon motoru? Jednoduché je oba vozy poslat na rovinku, ale není to jenom o rovince. Mercedes je rychlejší na rovinkách, ale také v celkových časech na kolo, proto se domnívám, že mají lepší motor než my.“
„Určitě to tak je, ale musíme si říci, že to není jenom o V6 a turbu, ale je potřeba z celé pohonné jednotky dostat to nejlepší. Můžeme diskutovat o oleji a o palivu. Stále máme co společně s Totalem zlepšovat. Pokrok určitě přijde.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.