Pohonné jednotky Renaultu jsou nejslabší v současném startovním poli, ale Remi Taffin věří, že již v Kanadě budou poskytovat maximální možný výkon.
Renault prožívá náročnou sezonu, ale v úvodních čtyřech závodech sezony se zlepšuje. Znatelné zlepšení má přijít před závodem v Montrealu, kde jsou dlouhé rovinky a je potřeba vysoký výkon motoru.
„Je férové říci, že pro Barcelonu a Monako nepřijdou výrazné změny,“ sdělil Taffin pro ESPN. „V závodě je důležité, aby pohonná jednotka fungovala správně. Máme před sebou ještě dost práce a možná před Montrealem se naše výkonnost bude blížit 100%.“
„Celkově to vypadá slibně, ale nesmíme zapomínat na spolehlivost a pracovat i na této oblasti. Je jasné, že my jako dodavatel motorů představíme nejvíce nových komponentů a musíme si přiznat, že je důležitá spolehlivost ve všech závodech. Proto se nemůže zaměřit jen na výkonnost, musíme také dokončovat závody.“
Je však otázkou, zda se Renaultu podaří dotáhnout na Mercedes. Taffin toto nevylučuje, ale zdráhá se vyslovit, za jak dlouho by k tomu mohlo dojít.
„Těžko říci, protože abychom dotáhli Mercedes, musíme využívat stejné množství energie, k tomu je potřeba maximum výkonu motoru. Jak porovnat výkon motoru? Jednoduché je oba vozy poslat na rovinku, ale není to jenom o rovince. Mercedes je rychlejší na rovinkách, ale také v celkových časech na kolo, proto se domnívám, že mají lepší motor než my.“
„Určitě to tak je, ale musíme si říci, že to není jenom o V6 a turbu, ale je potřeba z celé pohonné jednotky dostat to nejlepší. Můžeme diskutovat o oleji a o palivu. Stále máme co společně s Totalem zlepšovat. Pokrok určitě přijde.“
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.