Pohonné jednotky Renaultu jsou nejslabší v současném startovním poli, ale Remi Taffin věří, že již v Kanadě budou poskytovat maximální možný výkon.
Renault prožívá náročnou sezonu, ale v úvodních čtyřech závodech sezony se zlepšuje. Znatelné zlepšení má přijít před závodem v Montrealu, kde jsou dlouhé rovinky a je potřeba vysoký výkon motoru.
„Je férové říci, že pro Barcelonu a Monako nepřijdou výrazné změny,“ sdělil Taffin pro ESPN. „V závodě je důležité, aby pohonná jednotka fungovala správně. Máme před sebou ještě dost práce a možná před Montrealem se naše výkonnost bude blížit 100%.“
„Celkově to vypadá slibně, ale nesmíme zapomínat na spolehlivost a pracovat i na této oblasti. Je jasné, že my jako dodavatel motorů představíme nejvíce nových komponentů a musíme si přiznat, že je důležitá spolehlivost ve všech závodech. Proto se nemůže zaměřit jen na výkonnost, musíme také dokončovat závody.“
Je však otázkou, zda se Renaultu podaří dotáhnout na Mercedes. Taffin toto nevylučuje, ale zdráhá se vyslovit, za jak dlouho by k tomu mohlo dojít.
„Těžko říci, protože abychom dotáhli Mercedes, musíme využívat stejné množství energie, k tomu je potřeba maximum výkonu motoru. Jak porovnat výkon motoru? Jednoduché je oba vozy poslat na rovinku, ale není to jenom o rovince. Mercedes je rychlejší na rovinkách, ale také v celkových časech na kolo, proto se domnívám, že mají lepší motor než my.“
„Určitě to tak je, ale musíme si říci, že to není jenom o V6 a turbu, ale je potřeba z celé pohonné jednotky dostat to nejlepší. Můžeme diskutovat o oleji a o palivu. Stále máme co společně s Totalem zlepšovat. Pokrok určitě přijde.“
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.