Pohonné jednotky Renaultu jsou nejslabší v současném startovním poli, ale Remi Taffin věří, že již v Kanadě budou poskytovat maximální možný výkon.
Renault prožívá náročnou sezonu, ale v úvodních čtyřech závodech sezony se zlepšuje. Znatelné zlepšení má přijít před závodem v Montrealu, kde jsou dlouhé rovinky a je potřeba vysoký výkon motoru.
„Je férové říci, že pro Barcelonu a Monako nepřijdou výrazné změny,“ sdělil Taffin pro ESPN. „V závodě je důležité, aby pohonná jednotka fungovala správně. Máme před sebou ještě dost práce a možná před Montrealem se naše výkonnost bude blížit 100%.“
„Celkově to vypadá slibně, ale nesmíme zapomínat na spolehlivost a pracovat i na této oblasti. Je jasné, že my jako dodavatel motorů představíme nejvíce nových komponentů a musíme si přiznat, že je důležitá spolehlivost ve všech závodech. Proto se nemůže zaměřit jen na výkonnost, musíme také dokončovat závody.“
Je však otázkou, zda se Renaultu podaří dotáhnout na Mercedes. Taffin toto nevylučuje, ale zdráhá se vyslovit, za jak dlouho by k tomu mohlo dojít.
„Těžko říci, protože abychom dotáhli Mercedes, musíme využívat stejné množství energie, k tomu je potřeba maximum výkonu motoru. Jak porovnat výkon motoru? Jednoduché je oba vozy poslat na rovinku, ale není to jenom o rovince. Mercedes je rychlejší na rovinkách, ale také v celkových časech na kolo, proto se domnívám, že mají lepší motor než my.“
„Určitě to tak je, ale musíme si říci, že to není jenom o V6 a turbu, ale je potřeba z celé pohonné jednotky dostat to nejlepší. Můžeme diskutovat o oleji a o palivu. Stále máme co společně s Totalem zlepšovat. Pokrok určitě přijde.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.