Ferrari neprožívá nejlepší vstup do nové série a éry F1 a prozatímní výsledky jsou pro ně velkým zklamáním. Podle Fernanda Alonsa zaostávají v mnoha oblastech.
Ačkoliv Fernando Alonso dokázal doplnit v Číně, čtvrtém závodu sezóny, oba dominující Mercedesy na pódiu jako ten nejlepší ze zbytku, zůstává opatrný.
"Auto zaostávalo v mnoha oblastech, nebyl to jen jeden problém. Musíme být efektivnější, mít lepší aerodynamiku, lepší trakci, výkon... V prvních závodec nám chybělo hodně výkonnosti. Zlepšení v Číně nebylo nijak velké v jedné oblasti, jen malé kroky tu a tam," uvedl pro Autosport.
"Lepší výkon, software, dali jsme všechno dohromady, nastavení a přidali jsme něco na efektivitě aerodynamiky a výkonu. Máme větší odstup, protože jsme začali na slabších výkonech, ale nemůžeme moc snít. Ostatní do Barcelony přivezou pár desetin navíc, takže musíme přivést pár desetin a něco navíc, pokud je chceme dohnat," zůstává Alonso při zemi.
Dodává, že to je výzva, které nyní v Maranellu čelí. Nemohou prý vyvýjet vůz normální rychlostí, musejí to udělat normálně plus něco navíc. Je však zřejmné, že dvojnásobný španělský šampion není spokojen.
A daleko ke spokojenosti má také jeho týmový kolega, Kimi Räikkönen, jehož návrat k Ferrari zdaleka neproběhl podle představ. Finský mistr světa se však zatím nevzdává. "Jsem v F1 dost dlouho na to, abych věděl, jak to někdy chodí," krčí s klidem rameny nad porážkami od svého týmového kolegy a sedmým místem jako jeho prozatím nejlepším výsledkem.
Návrat Räikkönena do Ferrari neproběhl zrovna nejlépe (foto: Scuderia Ferrari)
"Chceme lepší výsledky, nechceme se umísťovat na takových pozicích, ale je to lepší než nic. Máme před sebou kus práce, nejsme spokojeni. Celkově je to náročné. Jakmile získáme lepší povědomí, můžeme na ledačem zapracovat, ale momentálně je to pro mě obtížné," nechal se slyšet.
"Víme, že jsme se zlepšili. Každým závodem. Pokud to vezmeme od Austrálie do Číny, pochopitelně jsme se posunuli vpřed. Někdy to je zvenčí těžko viditelné, ale my to víme. V Bahrajnu jsem byl spokojen s autem a v Číně jsme měli na začátku potíže a to nepomohlo. Byl to náročný víkend, ale odvezl jsem si tři body. Nedaří se, jak bychom chtěli, ale Fernandovo pódium je pro tým dobré," popisuje Räikkönen.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.