Niki Lauda doufá, že soupeři Mercedesu ve Formuli 1 zaberou a boj o titul jim ještě ztíží. Všechny velké ceny letošního ročníku by si vyhrát nepřál.
Stříbrné šípy zatím bez problému vyhrály všechny letošní kvalifikace i závody, přičemž těží z dobré aerodynamiky i výborné hybridní pohonné jednotky. Svými výkony zatím dává vzpomenout na sezónu 2004, kdy Ferrari vyhrálo 15 z 18 velkých cen, nebo na rok 1988, kdy McLaren ovládl všechny podniky s výjimkou jediného.
Vyhrát úplně všechno se ale ještě nikdy žádnému týmu nepovedlo a ředitel Mercedesu Niki Lauda dává najevo, že by se mu něco takového nelíbilo: "Nechceme vyhrát všechny závody. Rozhodně by to pro Formuli 1 nebylo dobré," cituje jej Blick.
Výborná forma Stříbrných šípů jej však samozřejmě těší: "Nyní sklízíme úrodu za mnoho měsíců práce, obzvlášť v oblasti turbomotoru. Nemyslíme si ale, že je současná situace normální. Naši soupeři budou silnější."
Mercedes zatím všechny závody vyhrál o více než 23 sekundu: v Austrálii o 26,8 s, v Malajsii o + 24,5 s, v Bahrajnu o +24,1 s a naposledy v Číně o 23,6 s, proto si vždy mohl dovolit šetřit techniku - s výjimkou Bahrajnu, kde mezi sebou Lewis Hamilton s Nicem Rosbergem svedli velmi tvrdou bitvu, během níž soupeřům ujížděli o více než 2 sekundy na kolo.
Niki Lauda (vpravo) s vítězem tří letošních závodů Lewisem Hamiltonem (foto: Daimler AG)
Další závod je na programu za dva týdny v Barceloně, kde všechny týmy ve snaze stáhnout náskok Mercedesu hodlají nasadit velké novinky.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.