Niki Lauda doufá, že soupeři Mercedesu ve Formuli 1 zaberou a boj o titul jim ještě ztíží. Všechny velké ceny letošního ročníku by si vyhrát nepřál.
Stříbrné šípy zatím bez problému vyhrály všechny letošní kvalifikace i závody, přičemž těží z dobré aerodynamiky i výborné hybridní pohonné jednotky. Svými výkony zatím dává vzpomenout na sezónu 2004, kdy Ferrari vyhrálo 15 z 18 velkých cen, nebo na rok 1988, kdy McLaren ovládl všechny podniky s výjimkou jediného.
Vyhrát úplně všechno se ale ještě nikdy žádnému týmu nepovedlo a ředitel Mercedesu Niki Lauda dává najevo, že by se mu něco takového nelíbilo: "Nechceme vyhrát všechny závody. Rozhodně by to pro Formuli 1 nebylo dobré," cituje jej Blick.
Výborná forma Stříbrných šípů jej však samozřejmě těší: "Nyní sklízíme úrodu za mnoho měsíců práce, obzvlášť v oblasti turbomotoru. Nemyslíme si ale, že je současná situace normální. Naši soupeři budou silnější."
Mercedes zatím všechny závody vyhrál o více než 23 sekundu: v Austrálii o 26,8 s, v Malajsii o + 24,5 s, v Bahrajnu o +24,1 s a naposledy v Číně o 23,6 s, proto si vždy mohl dovolit šetřit techniku - s výjimkou Bahrajnu, kde mezi sebou Lewis Hamilton s Nicem Rosbergem svedli velmi tvrdou bitvu, během níž soupeřům ujížděli o více než 2 sekundy na kolo.
Niki Lauda (vpravo) s vítězem tří letošních závodů Lewisem Hamiltonem (foto: Daimler AG)
Další závod je na programu za dva týdny v Barceloně, kde všechny týmy ve snaze stáhnout náskok Mercedesu hodlají nasadit velké novinky.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.