Niki Lauda doufá, že soupeři Mercedesu ve Formuli 1 zaberou a boj o titul jim ještě ztíží. Všechny velké ceny letošního ročníku by si vyhrát nepřál.
Stříbrné šípy zatím bez problému vyhrály všechny letošní kvalifikace i závody, přičemž těží z dobré aerodynamiky i výborné hybridní pohonné jednotky. Svými výkony zatím dává vzpomenout na sezónu 2004, kdy Ferrari vyhrálo 15 z 18 velkých cen, nebo na rok 1988, kdy McLaren ovládl všechny podniky s výjimkou jediného.
Vyhrát úplně všechno se ale ještě nikdy žádnému týmu nepovedlo a ředitel Mercedesu Niki Lauda dává najevo, že by se mu něco takového nelíbilo: "Nechceme vyhrát všechny závody. Rozhodně by to pro Formuli 1 nebylo dobré," cituje jej Blick.
Výborná forma Stříbrných šípů jej však samozřejmě těší: "Nyní sklízíme úrodu za mnoho měsíců práce, obzvlášť v oblasti turbomotoru. Nemyslíme si ale, že je současná situace normální. Naši soupeři budou silnější."
Mercedes zatím všechny závody vyhrál o více než 23 sekundu: v Austrálii o 26,8 s, v Malajsii o + 24,5 s, v Bahrajnu o +24,1 s a naposledy v Číně o 23,6 s, proto si vždy mohl dovolit šetřit techniku - s výjimkou Bahrajnu, kde mezi sebou Lewis Hamilton s Nicem Rosbergem svedli velmi tvrdou bitvu, během níž soupeřům ujížděli o více než 2 sekundy na kolo.
Niki Lauda (vpravo) s vítězem tří letošních závodů Lewisem Hamiltonem (foto: Daimler AG)
Další závod je na programu za dva týdny v Barceloně, kde všechny týmy ve snaze stáhnout náskok Mercedesu hodlají nasadit velké novinky.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.