Německá stáj se po strhující bitvě v Bahrajnu nechala slyšet, že do bojů svých jezdců nebude zasahovat. Pokud se soupeři na ní ale začnou dotahovat, bude podle svého sportovního ředitele Tota Wolffa možná muset svůj přístup přehodnotit.
"Může dojít k situacím, kdy si nemůžete dovolit v soubojích ztrácet moc času, když máte svého nepřítele těsně za zády," připouští Wolff. Mercedes ke konci závodu v Bahrajnu konkurenci naděloval 2 sekundy na kolo, ta se ale postupně zlepšuje a v průběhu sezóny by Mercedesu ještě mohla začít zatápět.
"Bahrajn byl hodně zvláštní situací, protože náš balík tam fungoval velmi dobře a měli jsme celkem velkou konkurenční výhodu. To pak je jednodušší přijmout rozhodnutí v zájmu závodění, protože víte, že máte slušný náskok na kluka na třetím místě," připomíná Wolff pohodlný náskok a důvod, proč do vzrušujícího souboje svých pilotů nezasahovali.
"Čím menší ten náskok je, tím více musíte být na pozoru. Naším pravidlem je, že nepřítelem číslo jedna je konkurence, nikoliv váš týmový kolega. Proto může v závodě docházet k situacím, kdy to musíte zvážit. Ale uvidíme, k čemu dojde," nevylučuje ředitel Mercedesu možnost využití týmové režie v další části sezóny.
Mercedes je zatím dominantní: Hamilton vyhrál tři závody a tři kvalifikace, Rosberg po jedné. Během poslední velké ceny bylo patrné zlepšení soupeřů, které si všiml i druhý muž šampionátu Lewis Hamilton, podle kterého je šasi Red Bullu stejně dobré jako jejich, a vyzdvihl Ferrari.
Lewis Hamilton věří, že si Mercedes svůj náskok na soupeře udrží (foto: Daimler AG)
"Ferrari v Číně udělalo velký pokrok. Nemají stejnou rychlost jako my, ale posunout se z 9. a 10. místa v předchozím závodě a pak v tom následujícím dojet třetí, to je celkem působivé. Jsem si jistý, že Renault před dalším závodem svůj motor zlepší, nemůžeme tedy zůstat v klidu. Musíme pokračovat ve zlepšování a jsem si jistý tím, že i budeme," věří Hamilton, jehož tým chce svůj výkonnostní náskok v Barceloně za necelé tři týdny navýšit.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.