Německá stáj se po strhující bitvě v Bahrajnu nechala slyšet, že do bojů svých jezdců nebude zasahovat. Pokud se soupeři na ní ale začnou dotahovat, bude podle svého sportovního ředitele Tota Wolffa možná muset svůj přístup přehodnotit.
"Může dojít k situacím, kdy si nemůžete dovolit v soubojích ztrácet moc času, když máte svého nepřítele těsně za zády," připouští Wolff. Mercedes ke konci závodu v Bahrajnu konkurenci naděloval 2 sekundy na kolo, ta se ale postupně zlepšuje a v průběhu sezóny by Mercedesu ještě mohla začít zatápět.
"Bahrajn byl hodně zvláštní situací, protože náš balík tam fungoval velmi dobře a měli jsme celkem velkou konkurenční výhodu. To pak je jednodušší přijmout rozhodnutí v zájmu závodění, protože víte, že máte slušný náskok na kluka na třetím místě," připomíná Wolff pohodlný náskok a důvod, proč do vzrušujícího souboje svých pilotů nezasahovali.
"Čím menší ten náskok je, tím více musíte být na pozoru. Naším pravidlem je, že nepřítelem číslo jedna je konkurence, nikoliv váš týmový kolega. Proto může v závodě docházet k situacím, kdy to musíte zvážit. Ale uvidíme, k čemu dojde," nevylučuje ředitel Mercedesu možnost využití týmové režie v další části sezóny.
Mercedes je zatím dominantní: Hamilton vyhrál tři závody a tři kvalifikace, Rosberg po jedné. Během poslední velké ceny bylo patrné zlepšení soupeřů, které si všiml i druhý muž šampionátu Lewis Hamilton, podle kterého je šasi Red Bullu stejně dobré jako jejich, a vyzdvihl Ferrari.
Lewis Hamilton věří, že si Mercedes svůj náskok na soupeře udrží (foto: Daimler AG)
"Ferrari v Číně udělalo velký pokrok. Nemají stejnou rychlost jako my, ale posunout se z 9. a 10. místa v předchozím závodě a pak v tom následujícím dojet třetí, to je celkem působivé. Jsem si jistý, že Renault před dalším závodem svůj motor zlepší, nemůžeme tedy zůstat v klidu. Musíme pokračovat ve zlepšování a jsem si jistý tím, že i budeme," věří Hamilton, jehož tým chce svůj výkonnostní náskok v Barceloně za necelé tři týdny navýšit.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.