Ferrari má za sebou ne příliš povedený vstup do sezóny, po kterém odvolalo svého šéfa Stefana Domenicaliho. Na jeho místo nastoupil Marco Mattiacci a v pozadí probíhají další změny.
Útok na titul je zatím nedohlednu. Po dvou čtvrtých místech v prvních dvou závodech přišlo v Bahrajnu zklamání v podobě paběrkování na posledních bodovaných pozicích, na lepší zítřky se zablýsklo až v Číně, kde se Fernando Alonso dostal Ferrari konečně na pódium.
"Týden po Velké ceně Bahrajnu přinesl několik změn, včetně jmenování Marca Mattiacciho, který povede sportovní oddělení po rezignaci Stefana Domenicaliho. Také jsme se v Číně dočkali prvního pódia, což přineslo povzbuzení pro celý tým, zatímco tvrdě pracuje na vývoji vozu ve snaze zlepšit jeho výkonnost," uvádí stáj z Maranella.
"Dnes, ještě více než dříve, když do Velké ceny Španělska zbývají tři týdny, uvnitř tichého okolí maranellské továrny šlapeme naplno," pokračuje v ujištění o obrovské snaze dostat se znovu na špici. Kvůli tomu také promluvil prezident Luca di Montezemolo k Mattiaccimu a jeho personálu a vyzdvihl potřebu "zařadit v práci vyšší rychlostní stupeň."
"Tato slova byla převedena v činy, které ještě urychlily rozhodovací proces s cílem optimalizovat práci a směr vývoje, pro který se v reálném čase rozhodli inženýři v Maranellu," vysvětluje na svých stránkách Ferrari. Volbou slov, která se podobají těm z minulých prohlášení, vyvolává dojem, jako by v továrně všichni doteď jen lenošili.
"Montezemolo je v první řadě zapojen do každodenní práce a je vždy v blízkém kontaktu s týmem. Požádal o okamžitou nápravu a usměrnění interních procesů, eliminování přechodných stavů a byrokracie v zájmu vyšší flexibility a efektivity, pokud jde o rozhodovací," popisuje Scuderia změny, které na pozadí probíhají.
Politicky zdatný Fernando Alonso věnoval třetí místo z Číny Stefanu Domenicalimu, nový šéf Marco Mattiacci to nebude mít lehké (foto: Scuderia Ferrari)
"Zároveň kvůli zjednodušení organizace byly sníženy počtu konzultantů a vstupů s cílem posílit určité klíčové oblasti, abychom našli z F14 T dostali více výkonnosti. Kromě toho byli dodavatelé požádání o větší podporu tím, že sníží dobu obratu součástek, které požaduje Maranello, čímž se sníží čekací doba na každý díl - jak v případě prototypů, tak i u prověřených prvků."
"Cílem těchto změn je schopnost rychleji reagovat a co nejlépe využívat informace, které poskytují jezdci během závodních simulací jak v továrně, tak především na dráze," dodává Ferrari, kterému v letošním šampionátu zatím patří až čtvrté místo.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.