Pravidla umožňují výrobcům motorů vyvíjet své produkty a provádět úpravy, jejichž cílem je zvýšení spolehlivost, bezpečnosti či snížení nákladů. Co říká zástupce FIA Charlie Whiting na využívání těchto možností, které by se mohly stát zástěrkou pro zvyšování výkonnosti?
"Myslím, že systém, který nyní máme, je stejný jako ten, který platí od roku 2006," upozorňuje Whiting na to, že určité úpravy motorů byly možné vždy i v době zmraženého vývoje předchozích atmosférických 2,4litrových osmiválců.
Jak se FIA snaží zabránit, aby výrobci pohonných jednotek nezneužívaly povolených úprav k automatickému navyšování výkonu? "Pokud výrobce motorů žádá o změny z titulu spolehlivosti, vždy to vyhodnocujeme, vždy se snažíme rozpoznat, zda to otevírá zpětné vrátka pro získání vyšší výkonnosti."
Výrobci motorů ale v minulosti při úpravách obvykle dokázali při zvyšování spolehlivosti či bezpečnosti navyšovat i výkon. Letos k tomu podle Whitinga ještě nedošlo: "Jsme absolutně přesvědčeni o tom, že změny, které jsme v této sezóně umožnili, vedly čistě ke zvýšení spolehlivosti."
Poté upozorňuje na další prostředek, který jim umožňuje prokouknout případné finty: "Máme možnost konzultovat to se všemi ostatními výrobci motorů. Pokud tedy povolíme určité změny v zájmu spolehlivosti, necháváme to pak kolovat mezi ostatními výrobci motorů. Mají příležitost upozornit na jakoukoliv možnost zneužití zadních vrátek."
Umístění motoru ve voze F1 (foto: Renault Sport F1)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.