Zatímco loňské sezóně dominoval Red Bull, v letošním roce jasně kraluje Mercedes, který vyhrál všechny kvalifikace i závody. Ve Španělsku, kde všichni hodlají nasadit novinky ve snaze stáhnout jeho náskok, chce německý tým svou již tak velkou převahu naopak ještě zvýraznit.
Závod ve Španělsku bude prvním z řady evropských podniků, kam týmy tradičně vozí spousty nových dílů, protože Barcelonu mají podstatně blíže svých továren. Mercedes zatím vyhrál všechny závod s náskokem minimálně 20 sekund, aniž by jezdil naplno, a tak si soupeři brousí zuby na to, že mu budou konečně blíže.
To si však nemyslí pilot Stříbrných šípů - Nico Rosberg. Jeho stáj podle něj svůj náskok ještě zvýrazní a soupeře bude drtit dále: "V Barceloně chceme udělat ten největší pokrok, to je naší ambicí. Barcelona je pro nás šancí na zvýraznění naší výhody, kterou máme - a s takovým přístupem do ní pojedeme, stoprocentně."
Rosberg po problémech s displejem svého volantu a smyku si vyjel v kvalifikaci na Velkou cenu Číny čtvrté místo, do cíle nedělního závodu, v němž vypadla telemetrie z jeho vozu, dojel druhý za svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem.
"To, že jsem nakonec dojel druhý a minimalizoval škody, je skvělé. Opět jsem získal důležité body, což mě potěšilo. Je skvělé se vrátit do Evropy s vedením v šampionátu. V Barceloně bude cílem prožít normální víkend a být znovu první," dodává Rosberg, jenž má před Hamiltonem náskok čtyř bodů.
Mercedes hodlá od Barcelony soupeře válcovat ještě větším rozdílem, než tomu bylo v první třech závodech sezóny (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.