Zatímco loňské sezóně dominoval Red Bull, v letošním roce jasně kraluje Mercedes, který vyhrál všechny kvalifikace i závody. Ve Španělsku, kde všichni hodlají nasadit novinky ve snaze stáhnout jeho náskok, chce německý tým svou již tak velkou převahu naopak ještě zvýraznit.
Závod ve Španělsku bude prvním z řady evropských podniků, kam týmy tradičně vozí spousty nových dílů, protože Barcelonu mají podstatně blíže svých továren. Mercedes zatím vyhrál všechny závod s náskokem minimálně 20 sekund, aniž by jezdil naplno, a tak si soupeři brousí zuby na to, že mu budou konečně blíže.
To si však nemyslí pilot Stříbrných šípů - Nico Rosberg. Jeho stáj podle něj svůj náskok ještě zvýrazní a soupeře bude drtit dále: "V Barceloně chceme udělat ten největší pokrok, to je naší ambicí. Barcelona je pro nás šancí na zvýraznění naší výhody, kterou máme - a s takovým přístupem do ní pojedeme, stoprocentně."
Rosberg po problémech s displejem svého volantu a smyku si vyjel v kvalifikaci na Velkou cenu Číny čtvrté místo, do cíle nedělního závodu, v němž vypadla telemetrie z jeho vozu, dojel druhý za svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem.
"To, že jsem nakonec dojel druhý a minimalizoval škody, je skvělé. Opět jsem získal důležité body, což mě potěšilo. Je skvělé se vrátit do Evropy s vedením v šampionátu. V Barceloně bude cílem prožít normální víkend a být znovu první," dodává Rosberg, jenž má před Hamiltonem náskok čtyř bodů.
Mercedes hodlá od Barcelony soupeře válcovat ještě větším rozdílem, než tomu bylo v první třech závodech sezóny (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.