Matador Formule 1 Niki Lauda varuje Mercedes, aby neusnul na vavřínech, protože již v Barceloně může přijít zklamání.
Zatím je Mercedes dominantním týmem ve startovním poli, vyhrál všechny závody a sbírá i druhá místa. Podle spolumajitele Mercedesu ale práce nekončí, zvláště když se Red Bull v posledních týdnech hodně zlepšil.
„Vypadá to dobře, ale musíme být opatrní,“ řekl Lauda. „Je před námi ještě hodně závodů a Red Bullům se vrací forma, však mají Adriana Neweye. On v Číně nebyl, ale do Barcelony přiveze novinky, a z toho mám obavy.“
V úvodních závodech sezony se týmy soustředily na spolehlivost svých vozů, však při předsezonních testech byly neustále k vidění technické problémy. V Číně odstoupily jen 2 vozy a plány se mění. Ve Španělsku týmy ukážou spoustu nových dílů a podle Laudy to bude test pro Mercedes, zda se mu sen o titulu nerozplyne.
„Největší obavy mám z toho, zda dokážeme neustále vylepšovat vůz. Nesmí se stát, že si řekneme, že jsme nejlepší. To by dopadlo špatně. Nejdůležitější částí sezony budou následující 3 týdny, protože na další závod všichni budou mít nový package.“
„Navíc Barcelona je specifický okruh. Velmi náročný na pneumatiky a není potřeba tak výkonného motoru. Je potřeba mít dobrou kombinaci vozu a motoru. Však ono se ukáže, kdo udělal největší pokrok. Kdo bude nejrychlejší a kdo závod vyhraje.“
„Ve Španělsku se dozvíme, jaký další průběh bude mít letošní sezona. Pokud budeme i v Barceloně na vrcholu, budeme to mít jednodušší. Poté budeme vyhlížet letní přestávku, ale katalánský závod je pro nás klíčový.“
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.