Matador Formule 1 Niki Lauda varuje Mercedes, aby neusnul na vavřínech, protože již v Barceloně může přijít zklamání.
Zatím je Mercedes dominantním týmem ve startovním poli, vyhrál všechny závody a sbírá i druhá místa. Podle spolumajitele Mercedesu ale práce nekončí, zvláště když se Red Bull v posledních týdnech hodně zlepšil.
„Vypadá to dobře, ale musíme být opatrní,“ řekl Lauda. „Je před námi ještě hodně závodů a Red Bullům se vrací forma, však mají Adriana Neweye. On v Číně nebyl, ale do Barcelony přiveze novinky, a z toho mám obavy.“
V úvodních závodech sezony se týmy soustředily na spolehlivost svých vozů, však při předsezonních testech byly neustále k vidění technické problémy. V Číně odstoupily jen 2 vozy a plány se mění. Ve Španělsku týmy ukážou spoustu nových dílů a podle Laudy to bude test pro Mercedes, zda se mu sen o titulu nerozplyne.
„Největší obavy mám z toho, zda dokážeme neustále vylepšovat vůz. Nesmí se stát, že si řekneme, že jsme nejlepší. To by dopadlo špatně. Nejdůležitější částí sezony budou následující 3 týdny, protože na další závod všichni budou mít nový package.“
„Navíc Barcelona je specifický okruh. Velmi náročný na pneumatiky a není potřeba tak výkonného motoru. Je potřeba mít dobrou kombinaci vozu a motoru. Však ono se ukáže, kdo udělal největší pokrok. Kdo bude nejrychlejší a kdo závod vyhraje.“
„Ve Španělsku se dozvíme, jaký další průběh bude mít letošní sezona. Pokud budeme i v Barceloně na vrcholu, budeme to mít jednodušší. Poté budeme vyhlížet letní přestávku, ale katalánský závod je pro nás klíčový.“
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.