Matador Formule 1 Niki Lauda varuje Mercedes, aby neusnul na vavřínech, protože již v Barceloně může přijít zklamání.
Zatím je Mercedes dominantním týmem ve startovním poli, vyhrál všechny závody a sbírá i druhá místa. Podle spolumajitele Mercedesu ale práce nekončí, zvláště když se Red Bull v posledních týdnech hodně zlepšil.
„Vypadá to dobře, ale musíme být opatrní,“ řekl Lauda. „Je před námi ještě hodně závodů a Red Bullům se vrací forma, však mají Adriana Neweye. On v Číně nebyl, ale do Barcelony přiveze novinky, a z toho mám obavy.“
V úvodních závodech sezony se týmy soustředily na spolehlivost svých vozů, však při předsezonních testech byly neustále k vidění technické problémy. V Číně odstoupily jen 2 vozy a plány se mění. Ve Španělsku týmy ukážou spoustu nových dílů a podle Laudy to bude test pro Mercedes, zda se mu sen o titulu nerozplyne.
„Největší obavy mám z toho, zda dokážeme neustále vylepšovat vůz. Nesmí se stát, že si řekneme, že jsme nejlepší. To by dopadlo špatně. Nejdůležitější částí sezony budou následující 3 týdny, protože na další závod všichni budou mít nový package.“
„Navíc Barcelona je specifický okruh. Velmi náročný na pneumatiky a není potřeba tak výkonného motoru. Je potřeba mít dobrou kombinaci vozu a motoru. Však ono se ukáže, kdo udělal největší pokrok. Kdo bude nejrychlejší a kdo závod vyhraje.“
„Ve Španělsku se dozvíme, jaký další průběh bude mít letošní sezona. Pokud budeme i v Barceloně na vrcholu, budeme to mít jednodušší. Poté budeme vyhlížet letní přestávku, ale katalánský závod je pro nás klíčový.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.