Jenson Button ani Kevin Mangussen nedokázali v Šanghaji získat jediný bod a trápili se především s nedostatkem přítlaku. Podle Erica Boulliera výkony jejich vozu závisejí na počasí.
Po úvodním závodě v Austrálii panovala ve Wokingu spokojenost. Další vývoj sezóny jim však už příliš radosti nepřinesl. V Bahrajnu oba piloti McLarenu odstoupili kvůli problémům s převodovkou a velká cena Číny byla dalším zklamáním - Jenson Button ani Kevin Magnussen nezískali jediný bod.
McLaren si zatím na své konto připsal 43 bodů a v tabulce konstruktérů je na pátém místě mezi týmy Ferrari a Williams. A jsou nyní nejpomalejším týmem s motorem Mercedes.
Podle závodního ředitele týmu, Erica Boulliera, závisí jejich výkony na počasí. Vůz totiž funguje jen v úzkém okně teplot, kdy správně pracují pneumatiky.
"Abych pravdu řekl, těžko se vysvětluje, že když se podíváte na Bahrajn, kromě Mercedesu, jsme stíhali Force Indii a s lepší strategií jsme mohli dokonce dosáhnout na pódium. Takže to vypadá, že výkon našeho auta závisí na počasí. Když je příliš velké horko, jsme mimo, a když je příliš zima, jsme také mimo. Chybí nám přítlak a proto nedokážeme pracovat s pneumatikami tak dobře jako Mercedes či Red Bull," vysvětluje při rozhovoru pro Autosport.
Okruh v Šanghaji je podle něj navíc náročný na přední pneumatiky a trestá nedostatek přítlaku. Ten jim chyběl a z toho důvodu nebyli v chladném počasí schopni správně zahřát pneumatiky, což ovlivnilo jejich výkony.
Ačkoliv již podruhé odjíždějí ze závodu bez bodů, výkon v Číně je podle něj těžší přijmout. Zatímco v Bahrajnu totiž zkoušeli jiné nastavení řazení a nevyšlo to, v Sepangu jim jednoduše chyběla rychlost. "Pokud zkoušíte něco nového (jako risk s převodovkou v Bahrajnu), protože jste pod tlakem, to je jedna věc, to se může stát. Ale neskórovat - to bolí," okomentoval situaci Boullier.
Ani noviky podle Buttona McLaren nespasí (foto: McLaren Mercedes)
"Když máte takto špatný výsledek, je to pro všechny těžké. Doufejme, že tým zůstane pozitivně naladěn a přinese novinky, protože tohle zkrátka není dostatečně dobré," nechal se slyšet Jenson Button.
F1 se nyní přesune do Evropy a do Barcelony hodlá McLaren přivést novinky, které by měly zvýšit rychlost. Vzhledem k tomu, že ostatní týmy však udělají to samé, nevěří Button ve zlepšení.
"Připravujeme novinky, ale ztrácíme o hodně víc než v minulém závodě. Všechno na autě je na maximu. Přední křídlo je hodně, hodně vysoko. Je to všechno velmi podivné," uvedl po závodě viditelně zklamaný mistr světa z roku 2009. Dle jeho slov mají před sebou spoustu práce.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.