Jenson Button ani Kevin Mangussen nedokázali v Šanghaji získat jediný bod a trápili se především s nedostatkem přítlaku. Podle Erica Boulliera výkony jejich vozu závisejí na počasí.
Po úvodním závodě v Austrálii panovala ve Wokingu spokojenost. Další vývoj sezóny jim však už příliš radosti nepřinesl. V Bahrajnu oba piloti McLarenu odstoupili kvůli problémům s převodovkou a velká cena Číny byla dalším zklamáním - Jenson Button ani Kevin Magnussen nezískali jediný bod.
McLaren si zatím na své konto připsal 43 bodů a v tabulce konstruktérů je na pátém místě mezi týmy Ferrari a Williams. A jsou nyní nejpomalejším týmem s motorem Mercedes.
Podle závodního ředitele týmu, Erica Boulliera, závisí jejich výkony na počasí. Vůz totiž funguje jen v úzkém okně teplot, kdy správně pracují pneumatiky.
"Abych pravdu řekl, těžko se vysvětluje, že když se podíváte na Bahrajn, kromě Mercedesu, jsme stíhali Force Indii a s lepší strategií jsme mohli dokonce dosáhnout na pódium. Takže to vypadá, že výkon našeho auta závisí na počasí. Když je příliš velké horko, jsme mimo, a když je příliš zima, jsme také mimo. Chybí nám přítlak a proto nedokážeme pracovat s pneumatikami tak dobře jako Mercedes či Red Bull," vysvětluje při rozhovoru pro Autosport.
Okruh v Šanghaji je podle něj navíc náročný na přední pneumatiky a trestá nedostatek přítlaku. Ten jim chyběl a z toho důvodu nebyli v chladném počasí schopni správně zahřát pneumatiky, což ovlivnilo jejich výkony.
Ačkoliv již podruhé odjíždějí ze závodu bez bodů, výkon v Číně je podle něj těžší přijmout. Zatímco v Bahrajnu totiž zkoušeli jiné nastavení řazení a nevyšlo to, v Sepangu jim jednoduše chyběla rychlost. "Pokud zkoušíte něco nového (jako risk s převodovkou v Bahrajnu), protože jste pod tlakem, to je jedna věc, to se může stát. Ale neskórovat - to bolí," okomentoval situaci Boullier.
Ani noviky podle Buttona McLaren nespasí (foto: McLaren Mercedes)
"Když máte takto špatný výsledek, je to pro všechny těžké. Doufejme, že tým zůstane pozitivně naladěn a přinese novinky, protože tohle zkrátka není dostatečně dobré," nechal se slyšet Jenson Button.
F1 se nyní přesune do Evropy a do Barcelony hodlá McLaren přivést novinky, které by měly zvýšit rychlost. Vzhledem k tomu, že ostatní týmy však udělají to samé, nevěří Button ve zlepšení.
"Připravujeme novinky, ale ztrácíme o hodně víc než v minulém závodě. Všechno na autě je na maximu. Přední křídlo je hodně, hodně vysoko. Je to všechno velmi podivné," uvedl po závodě viditelně zklamaný mistr světa z roku 2009. Dle jeho slov mají před sebou spoustu práce.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.