Jenson Button ani Kevin Mangussen nedokázali v Šanghaji získat jediný bod a trápili se především s nedostatkem přítlaku. Podle Erica Boulliera výkony jejich vozu závisejí na počasí.
Po úvodním závodě v Austrálii panovala ve Wokingu spokojenost. Další vývoj sezóny jim však už příliš radosti nepřinesl. V Bahrajnu oba piloti McLarenu odstoupili kvůli problémům s převodovkou a velká cena Číny byla dalším zklamáním - Jenson Button ani Kevin Magnussen nezískali jediný bod.
McLaren si zatím na své konto připsal 43 bodů a v tabulce konstruktérů je na pátém místě mezi týmy Ferrari a Williams. A jsou nyní nejpomalejším týmem s motorem Mercedes.
Podle závodního ředitele týmu, Erica Boulliera, závisí jejich výkony na počasí. Vůz totiž funguje jen v úzkém okně teplot, kdy správně pracují pneumatiky.
"Abych pravdu řekl, těžko se vysvětluje, že když se podíváte na Bahrajn, kromě Mercedesu, jsme stíhali Force Indii a s lepší strategií jsme mohli dokonce dosáhnout na pódium. Takže to vypadá, že výkon našeho auta závisí na počasí. Když je příliš velké horko, jsme mimo, a když je příliš zima, jsme také mimo. Chybí nám přítlak a proto nedokážeme pracovat s pneumatikami tak dobře jako Mercedes či Red Bull," vysvětluje při rozhovoru pro Autosport.
Okruh v Šanghaji je podle něj navíc náročný na přední pneumatiky a trestá nedostatek přítlaku. Ten jim chyběl a z toho důvodu nebyli v chladném počasí schopni správně zahřát pneumatiky, což ovlivnilo jejich výkony.
Ačkoliv již podruhé odjíždějí ze závodu bez bodů, výkon v Číně je podle něj těžší přijmout. Zatímco v Bahrajnu totiž zkoušeli jiné nastavení řazení a nevyšlo to, v Sepangu jim jednoduše chyběla rychlost. "Pokud zkoušíte něco nového (jako risk s převodovkou v Bahrajnu), protože jste pod tlakem, to je jedna věc, to se může stát. Ale neskórovat - to bolí," okomentoval situaci Boullier.
Ani noviky podle Buttona McLaren nespasí (foto: McLaren Mercedes)
"Když máte takto špatný výsledek, je to pro všechny těžké. Doufejme, že tým zůstane pozitivně naladěn a přinese novinky, protože tohle zkrátka není dostatečně dobré," nechal se slyšet Jenson Button.
F1 se nyní přesune do Evropy a do Barcelony hodlá McLaren přivést novinky, které by měly zvýšit rychlost. Vzhledem k tomu, že ostatní týmy však udělají to samé, nevěří Button ve zlepšení.
"Připravujeme novinky, ale ztrácíme o hodně víc než v minulém závodě. Všechno na autě je na maximu. Přední křídlo je hodně, hodně vysoko. Je to všechno velmi podivné," uvedl po závodě viditelně zklamaný mistr světa z roku 2009. Dle jeho slov mají před sebou spoustu práce.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.