Rychlá zastávka v boxech trvá 3 sekundy, ovšem Felipe Massa během první návštěvy mechaniků čekal na odbavení necelou minutu.
Williams měl velmi dobrý start závodu, ale v úvodních metrech to bylo těsné, což vyústilo v kontakty se soupeři. Massa se potkal s Alonsem a v boxech se očekávaly problémy při výměně pneumatik. U Alonsa proběhlo vše naprosto v pořádku, ale Massa u mechaniků stál 58,5 sekund.
Důvodem tohoto zdržení nebyla kolize s Alonsem, ale amatérská chyba mechaniků Williamsu, kteří ve spěchu popadli jiné pneumatiky. Toto stálo Massu dobré umístění, protože závod byl dobře rozjetý.
„Snažili jsme se nasadit levou pneumatiku na pravou stranu a naopak,“ vysvětlil Rom Smedley pro Autosport. „Všechny naše procesy jsou zautomatizované a mají jasnou posloupnost, ale v rámci všeho, nelze zajistit, že se toto nestane.“
„Musíme si o tom otevřeně popovídat, ale nesmí nás to tolik trápit. Já chci, aby tým byl otevřený pro všechny zúčastněné a dalo se o všem hovořit. Tohle samozřejmě nebylo příjemné a nesmí se to opakovat.“
Smedley byl připraven vzít zodpovědnost na sebe, protože on je ten vedoucí pracovník v týmu. „Když jsem se bavil se všemi po závodě, i těmi, kteří vynášeli pneumatiky z garáže, řekl jsem jim: Pokud chcete někomu dávat vinu, dejte ji mě, já jsem zodpovědný. Vzal jsem to prostě na svá bedra, od toho je taky má pozice v týmu.“
U Williamsu si z chyby mechaniků těžkou hlavu nedělají, ale pokud by se to stalo u některého top týmu, určitě by nezůstal kámen na kameni.
VIDEO: Massa si dokonce zvedl vizor, aby lépe viděl, co mechanici dělají (zdroj: YouTube)
Přehled všech zastávek v boxech i pneumatikových strategií najdete zde.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.