Rychlá zastávka v boxech trvá 3 sekundy, ovšem Felipe Massa během první návštěvy mechaniků čekal na odbavení necelou minutu.
Williams měl velmi dobrý start závodu, ale v úvodních metrech to bylo těsné, což vyústilo v kontakty se soupeři. Massa se potkal s Alonsem a v boxech se očekávaly problémy při výměně pneumatik. U Alonsa proběhlo vše naprosto v pořádku, ale Massa u mechaniků stál 58,5 sekund.
Důvodem tohoto zdržení nebyla kolize s Alonsem, ale amatérská chyba mechaniků Williamsu, kteří ve spěchu popadli jiné pneumatiky. Toto stálo Massu dobré umístění, protože závod byl dobře rozjetý.
„Snažili jsme se nasadit levou pneumatiku na pravou stranu a naopak,“ vysvětlil Rom Smedley pro Autosport. „Všechny naše procesy jsou zautomatizované a mají jasnou posloupnost, ale v rámci všeho, nelze zajistit, že se toto nestane.“
„Musíme si o tom otevřeně popovídat, ale nesmí nás to tolik trápit. Já chci, aby tým byl otevřený pro všechny zúčastněné a dalo se o všem hovořit. Tohle samozřejmě nebylo příjemné a nesmí se to opakovat.“
Smedley byl připraven vzít zodpovědnost na sebe, protože on je ten vedoucí pracovník v týmu. „Když jsem se bavil se všemi po závodě, i těmi, kteří vynášeli pneumatiky z garáže, řekl jsem jim: Pokud chcete někomu dávat vinu, dejte ji mě, já jsem zodpovědný. Vzal jsem to prostě na svá bedra, od toho je taky má pozice v týmu.“
U Williamsu si z chyby mechaniků těžkou hlavu nedělají, ale pokud by se to stalo u některého top týmu, určitě by nezůstal kámen na kameni.
VIDEO: Massa si dokonce zvedl vizor, aby lépe viděl, co mechanici dělají (zdroj: YouTube)
Přehled všech zastávek v boxech i pneumatikových strategií najdete zde.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.