Bez telemetrie se dnešní Formule 1 neobejde. Rosberg to pocítil na vlastní kůži a po závodě byl na tým naštvaný, protože údaje musel hlásit v první zatáčce.
Z výsledkové listiny se může zdát, že Mercedes dominoval čínskému závodu, ale ve skutečnosti tomu tak nebylo. Systémem start-cíl vyhrál Lewis Hamilton, ale Nico Rosberg se během závodu hodně nadřel. Nejprve se musel vyrovnat s kolizí s Valtteri Bottasem a poté s výpadkem telemetrie.
Dnešní Formule 1 je natolik technicky náročná, že bez dat z telemetrie tým nedokáže hlídat stav vozu. Omezené množství informací se zobrazuje pilotovi na displeji a tyto údaje musel německý pilot pravidelně hlásit přes rádio na boxovou zeď.
„Bylo to celé na mně,“ uvedl Rosberg. „Musel jsem týmu hlásit stav paliva, aby mohli určit, zda jej spotřebovávám moc nebo dokážu něco ušetřit. Muselo se tak dít v první zatáčce, a to je právě velmi náročné místo, ten závod jsem si opravdu neužil.“
„Kdyby to bylo jednou za čas, bylo by to v pohodě. Mohli si udělat několik bodů a spočítat si průměr. Ale takhle jsem to musel vždy hlásit v první zatáčce každého kola a to opravdu nebylo příjemné.“
Šéf týmu Toto Wolff je ale spokojen s prací svého svěřence. „O telemetrická data jsme přišli již v zaváděcím kole,“ vysvětluje Wolff.
„Neměli jsme žádná data. Bylo to jako řídit vůz naslepo, ale Nico odvedl úžasnou práci, když nám dával informace o stavu paliva. Také nám hlásil stav pneumatik, ale to musel použít tlačítko na volantu, aby si nechal zobrazit další údaj na displeji. Takhle to dělal po celý závod.“
Tvrdě vybojovaných 18 bodů z čínské Grand Prix pomohlo Rosbergovi udržet vedoucí postavení v šampionátu, přestože Lewis Hamilton vyhrál poslední tři závody. „Je skvělé, že jsem stále ve vedení, protože tento víkend byl pro mě opravdu špatný,“ dodal Rosberg.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.