Bez telemetrie se dnešní Formule 1 neobejde. Rosberg to pocítil na vlastní kůži a po závodě byl na tým naštvaný, protože údaje musel hlásit v první zatáčce.
Z výsledkové listiny se může zdát, že Mercedes dominoval čínskému závodu, ale ve skutečnosti tomu tak nebylo. Systémem start-cíl vyhrál Lewis Hamilton, ale Nico Rosberg se během závodu hodně nadřel. Nejprve se musel vyrovnat s kolizí s Valtteri Bottasem a poté s výpadkem telemetrie.
Dnešní Formule 1 je natolik technicky náročná, že bez dat z telemetrie tým nedokáže hlídat stav vozu. Omezené množství informací se zobrazuje pilotovi na displeji a tyto údaje musel německý pilot pravidelně hlásit přes rádio na boxovou zeď.
„Bylo to celé na mně,“ uvedl Rosberg. „Musel jsem týmu hlásit stav paliva, aby mohli určit, zda jej spotřebovávám moc nebo dokážu něco ušetřit. Muselo se tak dít v první zatáčce, a to je právě velmi náročné místo, ten závod jsem si opravdu neužil.“
„Kdyby to bylo jednou za čas, bylo by to v pohodě. Mohli si udělat několik bodů a spočítat si průměr. Ale takhle jsem to musel vždy hlásit v první zatáčce každého kola a to opravdu nebylo příjemné.“
Šéf týmu Toto Wolff je ale spokojen s prací svého svěřence. „O telemetrická data jsme přišli již v zaváděcím kole,“ vysvětluje Wolff.
„Neměli jsme žádná data. Bylo to jako řídit vůz naslepo, ale Nico odvedl úžasnou práci, když nám dával informace o stavu paliva. Také nám hlásil stav pneumatik, ale to musel použít tlačítko na volantu, aby si nechal zobrazit další údaj na displeji. Takhle to dělal po celý závod.“
Tvrdě vybojovaných 18 bodů z čínské Grand Prix pomohlo Rosbergovi udržet vedoucí postavení v šampionátu, přestože Lewis Hamilton vyhrál poslední tři závody. „Je skvělé, že jsem stále ve vedení, protože tento víkend byl pro mě opravdu špatný,“ dodal Rosberg.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.