Bez telemetrie se dnešní Formule 1 neobejde. Rosberg to pocítil na vlastní kůži a po závodě byl na tým naštvaný, protože údaje musel hlásit v první zatáčce.
Z výsledkové listiny se může zdát, že Mercedes dominoval čínskému závodu, ale ve skutečnosti tomu tak nebylo. Systémem start-cíl vyhrál Lewis Hamilton, ale Nico Rosberg se během závodu hodně nadřel. Nejprve se musel vyrovnat s kolizí s Valtteri Bottasem a poté s výpadkem telemetrie.
Dnešní Formule 1 je natolik technicky náročná, že bez dat z telemetrie tým nedokáže hlídat stav vozu. Omezené množství informací se zobrazuje pilotovi na displeji a tyto údaje musel německý pilot pravidelně hlásit přes rádio na boxovou zeď.
„Bylo to celé na mně,“ uvedl Rosberg. „Musel jsem týmu hlásit stav paliva, aby mohli určit, zda jej spotřebovávám moc nebo dokážu něco ušetřit. Muselo se tak dít v první zatáčce, a to je právě velmi náročné místo, ten závod jsem si opravdu neužil.“
„Kdyby to bylo jednou za čas, bylo by to v pohodě. Mohli si udělat několik bodů a spočítat si průměr. Ale takhle jsem to musel vždy hlásit v první zatáčce každého kola a to opravdu nebylo příjemné.“
Šéf týmu Toto Wolff je ale spokojen s prací svého svěřence. „O telemetrická data jsme přišli již v zaváděcím kole,“ vysvětluje Wolff.
„Neměli jsme žádná data. Bylo to jako řídit vůz naslepo, ale Nico odvedl úžasnou práci, když nám dával informace o stavu paliva. Také nám hlásil stav pneumatik, ale to musel použít tlačítko na volantu, aby si nechal zobrazit další údaj na displeji. Takhle to dělal po celý závod.“
Tvrdě vybojovaných 18 bodů z čínské Grand Prix pomohlo Rosbergovi udržet vedoucí postavení v šampionátu, přestože Lewis Hamilton vyhrál poslední tři závody. „Je skvělé, že jsem stále ve vedení, protože tento víkend byl pro mě opravdu špatný,“ dodal Rosberg.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.