Bez telemetrie se dnešní Formule 1 neobejde. Rosberg to pocítil na vlastní kůži a po závodě byl na tým naštvaný, protože údaje musel hlásit v první zatáčce.
Z výsledkové listiny se může zdát, že Mercedes dominoval čínskému závodu, ale ve skutečnosti tomu tak nebylo. Systémem start-cíl vyhrál Lewis Hamilton, ale Nico Rosberg se během závodu hodně nadřel. Nejprve se musel vyrovnat s kolizí s Valtteri Bottasem a poté s výpadkem telemetrie.
Dnešní Formule 1 je natolik technicky náročná, že bez dat z telemetrie tým nedokáže hlídat stav vozu. Omezené množství informací se zobrazuje pilotovi na displeji a tyto údaje musel německý pilot pravidelně hlásit přes rádio na boxovou zeď.
„Bylo to celé na mně,“ uvedl Rosberg. „Musel jsem týmu hlásit stav paliva, aby mohli určit, zda jej spotřebovávám moc nebo dokážu něco ušetřit. Muselo se tak dít v první zatáčce, a to je právě velmi náročné místo, ten závod jsem si opravdu neužil.“
„Kdyby to bylo jednou za čas, bylo by to v pohodě. Mohli si udělat několik bodů a spočítat si průměr. Ale takhle jsem to musel vždy hlásit v první zatáčce každého kola a to opravdu nebylo příjemné.“
Šéf týmu Toto Wolff je ale spokojen s prací svého svěřence. „O telemetrická data jsme přišli již v zaváděcím kole,“ vysvětluje Wolff.
„Neměli jsme žádná data. Bylo to jako řídit vůz naslepo, ale Nico odvedl úžasnou práci, když nám dával informace o stavu paliva. Také nám hlásil stav pneumatik, ale to musel použít tlačítko na volantu, aby si nechal zobrazit další údaj na displeji. Takhle to dělal po celý závod.“
Tvrdě vybojovaných 18 bodů z čínské Grand Prix pomohlo Rosbergovi udržet vedoucí postavení v šampionátu, přestože Lewis Hamilton vyhrál poslední tři závody. „Je skvělé, že jsem stále ve vedení, protože tento víkend byl pro mě opravdu špatný,“ dodal Rosberg.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.