ČÍNA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Kdo dnes pracoval v boxech nejrychleji a s jakými strategiemi odjeli piloti Velkou cenu Číny?
K perfektní práci se vrátil Red Bull, který Vettela přezul ve 12. kole za 2,5 sekundy a v 34. kole dokonce za 2,3 s. Průměr si mistrovská stáj trochu pokazila pouze při úvodní zastávce Ricciarda - trvala 3,1 s.
Ve výborných výkonech pokračovali mechanici McLarenu, kteří Buttona odbavili za 2,4 a 2,5 sekundy, zaváhali pouze v 17. kole u Magnussena - 3,6 s. V 31. kole však Dána vypustili zpět na dráhu za 2,5 s.
Jako jediný další tým stihlo obě přezutí do 3 vteřin už pouze Ferrari, které Alonsa zdrželo při první zastávce 2,7 s a při druhé 2,9 s. Dobrou práci mu mechanici pomohli k zisku letošního prvního pódiového umístění.
Do závodu dnes všichni kromě Magnussena odstartovali na měkké směsi, která byla až o 1,5 sekundy rychlejší než středně-tvrdá. Z klasifikovaných 20 pilotů vsadila na tři zastávky pouze čtveřice Ericsson, Gutiérrez, Chilton a Kobajaši, zbytek si vystačil s dvěma zastávkami. Po včerejší mokré kvalifikaci měli jezdci k dispozici u obou směsí všechny pneumatiky čerstvé.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách zvládli Hamilton a Vergne: 17 kol (30,4 % závodu vypsaného na 56 kol), nejdéle na středně-tvrdých vydržel Button a Bianchi: 28 kol (50 % závodu).
Nízké okolní teploty - neustále pod 20 °C - a náročný okruh z pohledu pneumatik znamenali, že všichni reálně přemýšleli o třech zastávkách, proto si nechávali otevřená zadní vrátka. Nakonec vyšší životnost letošních pneumatik Pirelli pomohlo k tomu, že si většina vystačila po univerzálních strategiích se dvěma zastávkami.
Kvůli nízkých teplot se znovu objevily problémy s drolením zejména u měkké směsi, proto byla ke konci na dráze vidět spousta žmolků, což nevidíme rádi my ani Pirelli, italský výrobce však podobný scénář očekával. Degradace na středně-tvrdé směsi se pohybovala pod hranici jedné desetiny sekundy na kolo, u měkké směsi šlo o 0,2 s/kolo.
Legenda:
Kolotoč Formule 1 nyní míří do Evropy, kde jej za 3 týdny čeká závod v Barceloně. Po něm se bude opět dva dny testovat: pro Pirelli v úterý Toro Rosso a Sauber, ve středu pak McLaren a Force India.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.