Sebastian Vettel ocenil výkony svého týmového kolegy Daniela Ricciarda a přestože se mu prý nelíbí, že je nováček v Red Bullu rychlejší, musí to akceptovat.
Sebastian Vettel měl v Red Bullu od roku 2009 jako týmového kolegu Marka Webbera a jejich vztah byl všelijaký, jen ne přátelský. Webber však letos vyměnil F1 za Porsche a na jeho místo nastoupil mladík z Toro Rosso - Daniel Ricciardo. A od začátku ukázal své kvality.
Na tiskové konferenci byl dotázán, zda to, že má konkurenceschopnějšího týmového kolegu nějak ovlivnilo jeho přípravu na víkend. "To je kompliment pro Marka, musím říci, v jeho nepřítomnosti," odvětil s úsměvem čtyřnásobný mistr světa. Dodal k tomu, že vzhledem k tomu, jak jsou letošní auta odlišná, nedá se to s loňskou sezónou srovnávat.
Ačkoliv se dá říci, že v závodech jde Ricciardo ve šlépějích svého krajana co se smůly týče. (Má na svém kontě diskvalifikaci, odstoupení a čtvrté místo, které mu vyneslo 12 bodů zatímco Vettel si připsal 23 bodů za třetí a šesté místo, přičemž úvodní závod nedokončil), v kvalifikacích se mu daří. Ve třech ze čtyř z nich Vettela porazil, v Číně o 0,5s.
"Daniel odvádí velmi dobrou práci, neměl jen jeden dobrý víkend, měl dobré víkendy. A zatím to vypadá, že je schopen z auta dostat maximum. Já se možná trošku víc trápím, ale máme stejné auto, takže když mě zvládne porazit, porazí mě na trati férově a čestně. Samozřejmě se mi to nelíbí, ale zároveň vím, kde se zlepšit," uvedl Vettel. A přestože prý s RB10 udělali velký pokrok, stále mají ještě co dělat.
Ricciardo podle Vettla dokáže z RB10 dostat víc (foto: Red Bull Racing)
Ricciardo sbírá sebejistotu a pochvaluje si přechod do mistrovské stáje. "Nemohl bych se v týmu zabydlet lépe. Velmi rychle jsem se cítil jako doma a hodně mi pomohli. Závodění si užívám a zdá se, že se to odráží na výsledcích. Mám z toho radost. Tým zmenšuje ztrátu a každým závodem se zlepšujeme," komentuje situaci.
Vettel naopak čelí velké výzvě a viditelně má ke spokojenosti daleko. "Hodně přemýšlím nad autem. Mám v hlavně spoustu věcí. F1 je velmi komplexní a jako pilot musím myslet na řadu věcí a podávám informace inženýrům, takže není vždy jednoduché všemu rozumět. Proto možná nad autem přemýšlím více než v minulých letech."
"Pochopitelně nejsem spokojený. Nejsem tady od toho, abych dojel v kvalifikaci třetí nebo druhý nebo za mým týmovým kolegou. Chci vítězit. Jak jsem řekl dříve, Daniel odvádí dobrou práci. Máme stejné auto a když je rychlejší než já, je rychlejší, tečka. Možná auto není stoprocentně takové, jak bych chtěl, ale snažím se na tom pracovat. A pokud je výsledek takový, musím to akceptovat," nechal se slyšet Vettel.
Zítra Red Bully odstartují ze druhého a třetího místa, Vettel však nevěří, že budou moci bojovat o vítězství. "Pokud bychom dali dvě šikani na všechny rovinky, tak potom ano (mohli bychom bojovat o vítězství," naráží na koňské síly, které Renaultu oproti Mercedesu chybí.
"Pokud bude pršet, myslím, že bychom měli větší šanci. Za sucha jsou stále příliš rychlí a jsou kus napřed. Ale uvidíme, co se bude dít. Zkusíme to, myslím, že jsme v té nejlepší možné pozici, abychom jim zkomplikovali život," doufá Němec.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.