Sebastian Vettel ocenil výkony svého týmového kolegy Daniela Ricciarda a přestože se mu prý nelíbí, že je nováček v Red Bullu rychlejší, musí to akceptovat.
Sebastian Vettel měl v Red Bullu od roku 2009 jako týmového kolegu Marka Webbera a jejich vztah byl všelijaký, jen ne přátelský. Webber však letos vyměnil F1 za Porsche a na jeho místo nastoupil mladík z Toro Rosso - Daniel Ricciardo. A od začátku ukázal své kvality.
Na tiskové konferenci byl dotázán, zda to, že má konkurenceschopnějšího týmového kolegu nějak ovlivnilo jeho přípravu na víkend. "To je kompliment pro Marka, musím říci, v jeho nepřítomnosti," odvětil s úsměvem čtyřnásobný mistr světa. Dodal k tomu, že vzhledem k tomu, jak jsou letošní auta odlišná, nedá se to s loňskou sezónou srovnávat.
Ačkoliv se dá říci, že v závodech jde Ricciardo ve šlépějích svého krajana co se smůly týče. (Má na svém kontě diskvalifikaci, odstoupení a čtvrté místo, které mu vyneslo 12 bodů zatímco Vettel si připsal 23 bodů za třetí a šesté místo, přičemž úvodní závod nedokončil), v kvalifikacích se mu daří. Ve třech ze čtyř z nich Vettela porazil, v Číně o 0,5s.
"Daniel odvádí velmi dobrou práci, neměl jen jeden dobrý víkend, měl dobré víkendy. A zatím to vypadá, že je schopen z auta dostat maximum. Já se možná trošku víc trápím, ale máme stejné auto, takže když mě zvládne porazit, porazí mě na trati férově a čestně. Samozřejmě se mi to nelíbí, ale zároveň vím, kde se zlepšit," uvedl Vettel. A přestože prý s RB10 udělali velký pokrok, stále mají ještě co dělat.
Ricciardo podle Vettla dokáže z RB10 dostat víc (foto: Red Bull Racing)
Ricciardo sbírá sebejistotu a pochvaluje si přechod do mistrovské stáje. "Nemohl bych se v týmu zabydlet lépe. Velmi rychle jsem se cítil jako doma a hodně mi pomohli. Závodění si užívám a zdá se, že se to odráží na výsledcích. Mám z toho radost. Tým zmenšuje ztrátu a každým závodem se zlepšujeme," komentuje situaci.
Vettel naopak čelí velké výzvě a viditelně má ke spokojenosti daleko. "Hodně přemýšlím nad autem. Mám v hlavně spoustu věcí. F1 je velmi komplexní a jako pilot musím myslet na řadu věcí a podávám informace inženýrům, takže není vždy jednoduché všemu rozumět. Proto možná nad autem přemýšlím více než v minulých letech."
"Pochopitelně nejsem spokojený. Nejsem tady od toho, abych dojel v kvalifikaci třetí nebo druhý nebo za mým týmovým kolegou. Chci vítězit. Jak jsem řekl dříve, Daniel odvádí dobrou práci. Máme stejné auto a když je rychlejší než já, je rychlejší, tečka. Možná auto není stoprocentně takové, jak bych chtěl, ale snažím se na tom pracovat. A pokud je výsledek takový, musím to akceptovat," nechal se slyšet Vettel.
Zítra Red Bully odstartují ze druhého a třetího místa, Vettel však nevěří, že budou moci bojovat o vítězství. "Pokud bychom dali dvě šikani na všechny rovinky, tak potom ano (mohli bychom bojovat o vítězství," naráží na koňské síly, které Renaultu oproti Mercedesu chybí.
"Pokud bude pršet, myslím, že bychom měli větší šanci. Za sucha jsou stále příliš rychlí a jsou kus napřed. Ale uvidíme, co se bude dít. Zkusíme to, myslím, že jsme v té nejlepší možné pozici, abychom jim zkomplikovali život," doufá Němec.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.