Nový šéf Scuderie Marco Mattiacci považoval prvotní nabídku na post šéfa Ferrari za aprílový žert. Poprvé před novináři promluvil o svých cílech.
Mattiacci dnes poprvé v nové roli předstoupil v Šanghaji po trénincích před novináře a promluvil o svém nástupu: "Žiju v New Yorku a hovor jsem přijal v 5:58 ráno. Volal mi šéf Di Montezemolo a řekl mi: 'Tohle je můj nápad.'"
Odpověděl jsem mu, že Apríl byl o 15 dní dříve. Ale po druhé či třetí minutě rozhovoru jsem pochopil, že to myslí vážně. A také jsem pochopil, že je po třech hodinách na mě čeká připravená letenka z New Yorku do Milána. Do Maranella na okruh Fiorano jsem dorazil v sobotu ráno," vypráví nový šéf závodního týmu.
Odcházejícím Stefanem Domenicalim byl rychle seznámen s požadavky, které jsou kladeny na jeho místo. Před odletem do Šanghaje s ním strávil dva dny. "Stefano je skvělou osobností. Je mým přítelem. V sobotu jsme spolu strávili několik hodin, pondělí jsme strávili společně celé."
"Stefano je osobou, k níž chovám ten nejvyšší respekt jakožto k člověku a za druhé je profesionálem, takže bylo přirozené si o rolích popovídat," pokračuje Mattiacci, který měl v Americe na starost prodej silničních vozů.
Marco Mattiacci se po paddocku prochází ve slunečních brýlích, přestože je zataženo - posledníčtyři dny toho moc nenaspal (foto: Scuderia Ferrari)
Pozornost vzbudil i slunečními brýlemi, přestože v Číně bylo po celou dobu zamračeno. "Pokud za méně než 4 dny zvládnete 40 hodin letů a čtyři dny nespíte, pak zřejmě potřebujete sluneční brýle," vysvětlil Mattiacci, který se nehodlá vzdát společného cíle: zisku titulů.
"Našim cílem je co nejvíce stáhnout ztrátu na lídra, kterým je momentálně Mercedes. Všichni toho o závodění víte více než já - existuje mnoho proměnných, které mohou ovlivnit kolo, závod nebo šampionát. Ale tohle je čtvrtý závod. Na rozhodnutí je stále velmi brzy," odmítá předčasně odpískat sezónu 2014.
"Věci budu probírat se šéfem [Montezemolem], rozhodně to potřebujeme. I rozhlédnutí se na trhu [pro získání dalších personálních posil]. Ale s jasnou vizí, že do toho nepůjdeme pouze kvůli nakupování.
Pouze pokud bychom našli někoho, kdo by přinesl do týmu extrémní přidanou hodnotu, kdo by byl podle náš všech na té nejvyšší úrovni v F1. Taková je filozofie. To, co je zapotřebí, to uděláme," pokračuje Mattiacci.
Fernando Alonso pod novým šéfem prožil úspěšný pátek: v úvodním tréninku předvedl nejrychlejší čas, odpoledne byl druhý nejrychlejší (foto: Scuderia Ferrari)
"Myslím si, že někdy můžete přinést nový perspektivu, pohled na problémy a příležitosti. Musím dokázat, že jsem předně na úrovni Ferrari a na úrovni Formule 1, to znamená před očekáváními neobyčejně motivovaných lidí.
Mám několik nejlepších praxí, ale F1 je velmi specifickou kulturou, což si uvědomuji. Doba na reakci je zcela jiná. Musíte dělat věci, které měly stát včera, ne za dva měsíce, jako na korporátní úrovni.
Takže jsem přišel s velkou pokorou vůči poznávání a abych velmi tvrdě pracoval. To je to, co můžu týmu a pilotům přinést. Mají extrémně pokornou osobu, která jim bude naslouchat a bojovat na 150 %, aby podpořila využívání těch nejlepších talentů uvnitř Ferrari," dodává Mattiacci.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.