Nový šéf Scuderie Marco Mattiacci považoval prvotní nabídku na post šéfa Ferrari za aprílový žert. Poprvé před novináři promluvil o svých cílech.
Mattiacci dnes poprvé v nové roli předstoupil v Šanghaji po trénincích před novináře a promluvil o svém nástupu: "Žiju v New Yorku a hovor jsem přijal v 5:58 ráno. Volal mi šéf Di Montezemolo a řekl mi: 'Tohle je můj nápad.'"
Odpověděl jsem mu, že Apríl byl o 15 dní dříve. Ale po druhé či třetí minutě rozhovoru jsem pochopil, že to myslí vážně. A také jsem pochopil, že je po třech hodinách na mě čeká připravená letenka z New Yorku do Milána. Do Maranella na okruh Fiorano jsem dorazil v sobotu ráno," vypráví nový šéf závodního týmu.
Odcházejícím Stefanem Domenicalim byl rychle seznámen s požadavky, které jsou kladeny na jeho místo. Před odletem do Šanghaje s ním strávil dva dny. "Stefano je skvělou osobností. Je mým přítelem. V sobotu jsme spolu strávili několik hodin, pondělí jsme strávili společně celé."
"Stefano je osobou, k níž chovám ten nejvyšší respekt jakožto k člověku a za druhé je profesionálem, takže bylo přirozené si o rolích popovídat," pokračuje Mattiacci, který měl v Americe na starost prodej silničních vozů.
Marco Mattiacci se po paddocku prochází ve slunečních brýlích, přestože je zataženo - posledníčtyři dny toho moc nenaspal (foto: Scuderia Ferrari)
Pozornost vzbudil i slunečními brýlemi, přestože v Číně bylo po celou dobu zamračeno. "Pokud za méně než 4 dny zvládnete 40 hodin letů a čtyři dny nespíte, pak zřejmě potřebujete sluneční brýle," vysvětlil Mattiacci, který se nehodlá vzdát společného cíle: zisku titulů.
"Našim cílem je co nejvíce stáhnout ztrátu na lídra, kterým je momentálně Mercedes. Všichni toho o závodění víte více než já - existuje mnoho proměnných, které mohou ovlivnit kolo, závod nebo šampionát. Ale tohle je čtvrtý závod. Na rozhodnutí je stále velmi brzy," odmítá předčasně odpískat sezónu 2014.
"Věci budu probírat se šéfem [Montezemolem], rozhodně to potřebujeme. I rozhlédnutí se na trhu [pro získání dalších personálních posil]. Ale s jasnou vizí, že do toho nepůjdeme pouze kvůli nakupování.
Pouze pokud bychom našli někoho, kdo by přinesl do týmu extrémní přidanou hodnotu, kdo by byl podle náš všech na té nejvyšší úrovni v F1. Taková je filozofie. To, co je zapotřebí, to uděláme," pokračuje Mattiacci.
Fernando Alonso pod novým šéfem prožil úspěšný pátek: v úvodním tréninku předvedl nejrychlejší čas, odpoledne byl druhý nejrychlejší (foto: Scuderia Ferrari)
"Myslím si, že někdy můžete přinést nový perspektivu, pohled na problémy a příležitosti. Musím dokázat, že jsem předně na úrovni Ferrari a na úrovni Formule 1, to znamená před očekáváními neobyčejně motivovaných lidí.
Mám několik nejlepších praxí, ale F1 je velmi specifickou kulturou, což si uvědomuji. Doba na reakci je zcela jiná. Musíte dělat věci, které měly stát včera, ne za dva měsíce, jako na korporátní úrovni.
Takže jsem přišel s velkou pokorou vůči poznávání a abych velmi tvrdě pracoval. To je to, co můžu týmu a pilotům přinést. Mají extrémně pokornou osobu, která jim bude naslouchat a bojovat na 150 %, aby podpořila využívání těch nejlepších talentů uvnitř Ferrari," dodává Mattiacci.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.