Nový šéf Scuderie Marco Mattiacci považoval prvotní nabídku na post šéfa Ferrari za aprílový žert. Poprvé před novináři promluvil o svých cílech.
Mattiacci dnes poprvé v nové roli předstoupil v Šanghaji po trénincích před novináře a promluvil o svém nástupu: "Žiju v New Yorku a hovor jsem přijal v 5:58 ráno. Volal mi šéf Di Montezemolo a řekl mi: 'Tohle je můj nápad.'"
Odpověděl jsem mu, že Apríl byl o 15 dní dříve. Ale po druhé či třetí minutě rozhovoru jsem pochopil, že to myslí vážně. A také jsem pochopil, že je po třech hodinách na mě čeká připravená letenka z New Yorku do Milána. Do Maranella na okruh Fiorano jsem dorazil v sobotu ráno," vypráví nový šéf závodního týmu.
Odcházejícím Stefanem Domenicalim byl rychle seznámen s požadavky, které jsou kladeny na jeho místo. Před odletem do Šanghaje s ním strávil dva dny. "Stefano je skvělou osobností. Je mým přítelem. V sobotu jsme spolu strávili několik hodin, pondělí jsme strávili společně celé."
"Stefano je osobou, k níž chovám ten nejvyšší respekt jakožto k člověku a za druhé je profesionálem, takže bylo přirozené si o rolích popovídat," pokračuje Mattiacci, který měl v Americe na starost prodej silničních vozů.
Marco Mattiacci se po paddocku prochází ve slunečních brýlích, přestože je zataženo - posledníčtyři dny toho moc nenaspal (foto: Scuderia Ferrari)
Pozornost vzbudil i slunečními brýlemi, přestože v Číně bylo po celou dobu zamračeno. "Pokud za méně než 4 dny zvládnete 40 hodin letů a čtyři dny nespíte, pak zřejmě potřebujete sluneční brýle," vysvětlil Mattiacci, který se nehodlá vzdát společného cíle: zisku titulů.
"Našim cílem je co nejvíce stáhnout ztrátu na lídra, kterým je momentálně Mercedes. Všichni toho o závodění víte více než já - existuje mnoho proměnných, které mohou ovlivnit kolo, závod nebo šampionát. Ale tohle je čtvrtý závod. Na rozhodnutí je stále velmi brzy," odmítá předčasně odpískat sezónu 2014.
"Věci budu probírat se šéfem [Montezemolem], rozhodně to potřebujeme. I rozhlédnutí se na trhu [pro získání dalších personálních posil]. Ale s jasnou vizí, že do toho nepůjdeme pouze kvůli nakupování.
Pouze pokud bychom našli někoho, kdo by přinesl do týmu extrémní přidanou hodnotu, kdo by byl podle náš všech na té nejvyšší úrovni v F1. Taková je filozofie. To, co je zapotřebí, to uděláme," pokračuje Mattiacci.
Fernando Alonso pod novým šéfem prožil úspěšný pátek: v úvodním tréninku předvedl nejrychlejší čas, odpoledne byl druhý nejrychlejší (foto: Scuderia Ferrari)
"Myslím si, že někdy můžete přinést nový perspektivu, pohled na problémy a příležitosti. Musím dokázat, že jsem předně na úrovni Ferrari a na úrovni Formule 1, to znamená před očekáváními neobyčejně motivovaných lidí.
Mám několik nejlepších praxí, ale F1 je velmi specifickou kulturou, což si uvědomuji. Doba na reakci je zcela jiná. Musíte dělat věci, které měly stát včera, ne za dva měsíce, jako na korporátní úrovni.
Takže jsem přišel s velkou pokorou vůči poznávání a abych velmi tvrdě pracoval. To je to, co můžu týmu a pilotům přinést. Mají extrémně pokornou osobu, která jim bude naslouchat a bojovat na 150 %, aby podpořila využívání těch nejlepších talentů uvnitř Ferrari," dodává Mattiacci.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.