Lewis Hamilton se bude snažit v neděli získat vítězný hattrick, zatím však v Číně s vozem příliš spokojen není.
Ranní trénink Hamilton víceméně prostál v garáži kvůli problému se zavěšením, ve druhém už zajel nejrychlejší čas. Přesto má ke spokojenosti daleko. Do rádia si dokonce stěžoval, že je s autem něco špatně.
"Nebyl to nejjednodušší den, ale máme dnešní večer na to, abychom na tom zapracovali a zjistili, jak na tom jsme. Auto může být vždy ještě lepší. Necítil jsem se za volantem zrovna nejlépe, z nějakého důvodu je to tady o dost náročnější než tomu bylo jinde," okomentoval pátek v Číně britský pilot Mercedesu.
Přiznal, že musejí dohnat ztracený čas z rána, aby vůz správně vyvážili. "Pokud ale zítra bude pršet, ani nebudeme vědět, jestli jsme udělali ty správné změny. Potom musíte nastoupit do závodu a pak se uvidí," uvedl Hamilton.
Byl také dotázán, zda měl šanci probrat souboj o vítězství v Bahrajnu se svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem. "Ne," zněla stručná odpověd. Nicméně Rosberg se nechal slyšet, že vše prodiskutovali.
Ve druhém tréninku Stříbrné šípy rozdělilo Ferrari Fernanda Alonsa, kterému se v Šanghaji zatím dařilo. Nico Rosberg je však před sobotou v optimistické náladě a věří, že hlavním soupeřem mu bude opět jeho týmový kolega.
Ohrozí v Číně někdo Mercedesy? (foto: Daimler AG)
"Mým hlavním soupeřem je můj týmový kolega, ale i Ferrari dnes vypadalo hodně rychle a musíme makat, protože to vypadá, že jsou blízko. Máme zde ale skvělé auto a očekáváme vitězství a boj o ně. Těším se na to," hodnotí dnešní den Rosberg.
"Tohle je celkově unikátní okruh. Obvykle se trápíte s opotřebením zadních pneumatik, ale tady to jsou přední. Zatáčky jsou dlouhé a pořád čekáte, čekáte, čekáte a čekáte a jde do toho tolik energie. Například první zatáčka je zabiják," popisuje. Dodal, že očekává dvě či tři zastávky v boxech a že pneumatiky se opotřebovávají dle očekávání.
Po dotazu, zda to bude pro Hamiltona a jeho stranu garáže (vzhledem k dnešní nespokojenosti) těžké, aby jej porazil odvětil Rosberg s úsměvem, že to mají vždy těžké, když ho chtějí porazit. Němec má zatím na svého týmového kolegu v tabulce jezdců náskok 11 bodů.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.