Lewis Hamilton se bude snažit v neděli získat vítězný hattrick, zatím však v Číně s vozem příliš spokojen není.
Ranní trénink Hamilton víceméně prostál v garáži kvůli problému se zavěšením, ve druhém už zajel nejrychlejší čas. Přesto má ke spokojenosti daleko. Do rádia si dokonce stěžoval, že je s autem něco špatně.
"Nebyl to nejjednodušší den, ale máme dnešní večer na to, abychom na tom zapracovali a zjistili, jak na tom jsme. Auto může být vždy ještě lepší. Necítil jsem se za volantem zrovna nejlépe, z nějakého důvodu je to tady o dost náročnější než tomu bylo jinde," okomentoval pátek v Číně britský pilot Mercedesu.
Přiznal, že musejí dohnat ztracený čas z rána, aby vůz správně vyvážili. "Pokud ale zítra bude pršet, ani nebudeme vědět, jestli jsme udělali ty správné změny. Potom musíte nastoupit do závodu a pak se uvidí," uvedl Hamilton.
Byl také dotázán, zda měl šanci probrat souboj o vítězství v Bahrajnu se svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem. "Ne," zněla stručná odpověd. Nicméně Rosberg se nechal slyšet, že vše prodiskutovali.
Ve druhém tréninku Stříbrné šípy rozdělilo Ferrari Fernanda Alonsa, kterému se v Šanghaji zatím dařilo. Nico Rosberg je však před sobotou v optimistické náladě a věří, že hlavním soupeřem mu bude opět jeho týmový kolega.
Ohrozí v Číně někdo Mercedesy? (foto: Daimler AG)
"Mým hlavním soupeřem je můj týmový kolega, ale i Ferrari dnes vypadalo hodně rychle a musíme makat, protože to vypadá, že jsou blízko. Máme zde ale skvělé auto a očekáváme vitězství a boj o ně. Těším se na to," hodnotí dnešní den Rosberg.
"Tohle je celkově unikátní okruh. Obvykle se trápíte s opotřebením zadních pneumatik, ale tady to jsou přední. Zatáčky jsou dlouhé a pořád čekáte, čekáte, čekáte a čekáte a jde do toho tolik energie. Například první zatáčka je zabiják," popisuje. Dodal, že očekává dvě či tři zastávky v boxech a že pneumatiky se opotřebovávají dle očekávání.
Po dotazu, zda to bude pro Hamiltona a jeho stranu garáže (vzhledem k dnešní nespokojenosti) těžké, aby jej porazil odvětil Rosberg s úsměvem, že to mají vždy těžké, když ho chtějí porazit. Němec má zatím na svého týmového kolegu v tabulce jezdců náskok 11 bodů.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.