ŠANGHAJ - 1. TRÉNINK; Fernando Alonso s Ferrari zajel nejrychlejší čas v úvodním tréninku před Velkou cenou Číny. Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen ale téměř celou dobu strávil v garáži.
V úvodu jezdci vyrazili na dráhu za chladného počasí: teplota vzduchu dosahovala pouhých 13 °C, asfalt 18 °C. Z nováčků dostali opět šanci Felipe Nasr u Williamsu místo Valtteriho Bottase a Giedo van der Garde u Sauberu místo Adriana Sutila.
Před první částí se rozhodli všechny převodové poměry vyměnit Bianchi, Hamilton, Hülkenberg, Kvjat, Ricciardo a Rosberg. Pouze v sezóně 2014 mohou týmy jednou kompletně změnit převody u svých nových 8-rychlostních převodovek, tito piloti k tomu sáhli s ohledem na velmi dlouhou (1175 metrů) zadní rovinku.
Massa, jehož Williams dosahuje nižších úrovní přítlaku i odporu, tudíž i maximálních rychlostí, je proto optimistou: "Možná půjde o těžký závod, jde ale o okruh, kde více využíváte přední pneumatiky a to našemu autu může pomoct. Máme dlouhou rovinku, což pro nás není špatné, ale potřebujeme i přítlak. Uvidíme, jak to půjde."
Jeho týmový kolega Bottas dodává: "Máme několik nových dílů k vyzkoušení, snad nám pomohou zlepšit výkonnost i za mokra. Vyzkoušíme si je v pátek a pokud budou normálně fungovat, měly by pomoct i za mokra."
Ferrari hned oznámilo, že Kimi Räikkönen nějakou dobu zůstane v garáži: "Našli jsme problém v Kimiho voze, v první části tréninku nevyjede." Zlobila zřejmě některá část v přední části vozu související se zavěšením. Fin se objevil až po 30 min. Aspoň si bude moci konečně popovídat s novým šéfem Scuderie Marcem Mattiaccim. Včera na tiskové konferenci o něm řekl: "Neznám ho. Možná jsme se už dříve setkali."
Mechanické problémy nedovolily vyrazit ani Bianchimu a Gutiérrezovi.
Nico Rosberg po 20 min hlásil pár kapek deště a společně s Jensonem Buttonem předvedli první měřená kola - Mercedes 1:41,063 a McLaren 1:42,482 min. Po 52 min se do čela dostal Fernando Alonso - 1:39,783 min, což bylo 1,057 s rychlejší čas než předvedl Rosberg.
Počty ujetých kol
Sedm min před koncem konečně vyjel Bianchi, Gutiérrez stále v garáži kvůli problému se spojkou. Rosbergovi se podařilo zajet rychlejší čas, ale Fernanda Alonsa v závěru již nepřekonal. V dobrém světle se také představil třetí Daniel Ricciardo s Red Bullem, čtvrtý čas patří Buttonovi.
Maximální rychlosti: 1. Rosberg - 329,3 km/h; 2. Hamilton - 326,7; 3. Vergne - 326,7; 4. Nasr - 325,5; 5. Button - 325,4; 6. Hülkenberg - 324,8; 7. Magnussen - 324,5; 8. Massa - 324,4.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.