ŠANGHAJ - 1. TRÉNINK; Fernando Alonso s Ferrari zajel nejrychlejší čas v úvodním tréninku před Velkou cenou Číny. Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen ale téměř celou dobu strávil v garáži.
V úvodu jezdci vyrazili na dráhu za chladného počasí: teplota vzduchu dosahovala pouhých 13 °C, asfalt 18 °C. Z nováčků dostali opět šanci Felipe Nasr u Williamsu místo Valtteriho Bottase a Giedo van der Garde u Sauberu místo Adriana Sutila.
Před první částí se rozhodli všechny převodové poměry vyměnit Bianchi, Hamilton, Hülkenberg, Kvjat, Ricciardo a Rosberg. Pouze v sezóně 2014 mohou týmy jednou kompletně změnit převody u svých nových 8-rychlostních převodovek, tito piloti k tomu sáhli s ohledem na velmi dlouhou (1175 metrů) zadní rovinku.
Massa, jehož Williams dosahuje nižších úrovní přítlaku i odporu, tudíž i maximálních rychlostí, je proto optimistou: "Možná půjde o těžký závod, jde ale o okruh, kde více využíváte přední pneumatiky a to našemu autu může pomoct. Máme dlouhou rovinku, což pro nás není špatné, ale potřebujeme i přítlak. Uvidíme, jak to půjde."
Jeho týmový kolega Bottas dodává: "Máme několik nových dílů k vyzkoušení, snad nám pomohou zlepšit výkonnost i za mokra. Vyzkoušíme si je v pátek a pokud budou normálně fungovat, měly by pomoct i za mokra."
Ferrari hned oznámilo, že Kimi Räikkönen nějakou dobu zůstane v garáži: "Našli jsme problém v Kimiho voze, v první části tréninku nevyjede." Zlobila zřejmě některá část v přední části vozu související se zavěšením. Fin se objevil až po 30 min. Aspoň si bude moci konečně popovídat s novým šéfem Scuderie Marcem Mattiaccim. Včera na tiskové konferenci o něm řekl: "Neznám ho. Možná jsme se už dříve setkali."
Mechanické problémy nedovolily vyrazit ani Bianchimu a Gutiérrezovi.
Nico Rosberg po 20 min hlásil pár kapek deště a společně s Jensonem Buttonem předvedli první měřená kola - Mercedes 1:41,063 a McLaren 1:42,482 min. Po 52 min se do čela dostal Fernando Alonso - 1:39,783 min, což bylo 1,057 s rychlejší čas než předvedl Rosberg.
Počty ujetých kol
Sedm min před koncem konečně vyjel Bianchi, Gutiérrez stále v garáži kvůli problému se spojkou. Rosbergovi se podařilo zajet rychlejší čas, ale Fernanda Alonsa v závěru již nepřekonal. V dobrém světle se také představil třetí Daniel Ricciardo s Red Bullem, čtvrtý čas patří Buttonovi.
Maximální rychlosti: 1. Rosberg - 329,3 km/h; 2. Hamilton - 326,7; 3. Vergne - 326,7; 4. Nasr - 325,5; 5. Button - 325,4; 6. Hülkenberg - 324,8; 7. Magnussen - 324,5; 8. Massa - 324,4.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.