Nejslavnějšímu týmu ve formuli 1 se vůbec nevyvedl začátek sezóny a podle některých prohlášení už nyní zvažuje odepsání letošní sezóny.
Ferrari v prvních třech závodech roku nevybojovalo ani jedno umístění na stupních vítězů a v poháru konstruktéru se nyní krčí až na potupné páté pozici. Špatný start do sezóny zatím vedl k odvolání týmového ředitele Stefana Domenicaliho, ale pokud se rychle výsledky italského týmu nezlepší mohla by pro fanoušky Ferrari přijít ještě těžší rána, úplné odepsání letošní sezóny.
"Příští čtyři, nebo pět závodů ukážou, jestli vůbec můžeme být v této sezóně schopni vyrovnat se týmům s motory od Mercedesu," nechal se slyšet prezident Ferrari Luca di Montezemolo.
Nejbližší cíle upřesnil technický ředitel Ferrari Pat Fry: "Mercedes pro nás momentálně rozhodně není reálný cíl. Nejaktuálnějším úkolem pro nás nyní je stabilizovat se jakožto druhý nejsilnější tým v poli."
Pokud by se Ferrari rozhodlo odepsat letošní snažení ještě před polovinou ročníku znamenalo by to velkou ránu pro ambiciózního Španěla Fernanda Alonsa, který k Ferrari přišel, aby se stal šampionem a místo toho zatím sbírá především druhá místa. V posledním týdnu se přitom nechal slyšet, že dva tituly mu rozhodně nestačí.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.