Felipe Massa se domnívá, že Williamsu těsně unikly dvě možnosti na pódiové umístění a obává se, aby ještě dostali příležitost. Doufá, že novinky nasazené tento víkend budou na FW36 fungovat.
Před úvodním závodem v Austrálii byl Williams označován za černého koně. Nakonec však zaostali za očekáváními. Po třech závodech je Williams se 30 body šestý v tabulce poháru konstruktérů. V Melbourne skončil pro Massu závod již v první zatáčce po kolizi s Kamujem Kobajašim a šance na lepší úmístění v Bahrajnu jim prý pokazil výjezd safety caru.
"V Austrálii jsme měli dobrou šanci, možná větší než v Bahrajnu. Tam jsem ale nezávodil a proto jsem promeškal velkou šanci být na pódiu. Doufám, že dostaneme další příležitost. V Bahrajnu to pokazil safety car."
"Bojoval jsem celý závod o třetí místo a potom jsem se propadl na osmé. Bez výjezdu safety caru jsme mohli být před Red Bully a možná Force Indií. Nejsem si jistý, jestli oběma, protože oni každopádně jeli na dvě zastávky v boxech. Strategie byla to, kde byl Pérez lepší než my, ale rozhodně jsme měli šanci být v první pětce," domnívá se Massa.
Už před Bahrajnem upozornil, že novinky přivezou až do Číny a nyní věří, že jim to pomůže dostat se v pořadí ještě výš. Podle něj je jejich problémem stabilita zadní části vozu následkem čehož více opotřebovávají pneumatiky. "Přivezli jsme nějaké novinky a doufám, že budou fungovat. Pokud ano, myslím, že uvidíme z naší strany zlepšení," uvedl.
Massa a Smedley mají velmi dobré vztahy (foto: Williams F1 Team)
Brazilec se navíc od minulého závodu těší ze spolupráce s jeho bývalým závodním inženýrem z dob Ferrari Robem Smedleym. "V Bahrajnu se spíše díval než pracoval. Tento víkend se už bude mnohem více zapojovat a pokusí se předat své zkušenosti a nápady. Má tolik dobrých vlastností a nápadů. Jeho příchod je dalším krokem vpřed," ohodnotil Smedleyho přínos týmu.
Ve Ferrari strávil osm let, šest z nich bylo pod vedením Stefana Domenicaliho, který na svou funkci tento týden rezignoval. Massa přiznal, že ho to nepřekvapilo. "Ferrari udělalo v posledních měsících hodně změn a není tedy velkým překvapením, že Stefano odchází. Měl jsem s ním dobré vztahy, je to profesionál a přeji mu vše nejlepší stejně jako Mattiacimu, kterého také znám."
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.