Prezident Ferrari, Luca Di Montezemolo uvedl, že se více zapojí do chodu týmu Formule 1, aby tak pomohl novému šéfovi, Marcovi Mattiaccimu.
Po odchodu Stefana Domenicaliho se vedení Ferrari ujal Marco Mattiacci, úspěšný manažer, který byl poslední čtyři roky výkonným ředitelem značky v Severní Americe. Podle Montezemola je Mattiacci tím správným mužem, kterého potřebují a osobně mu bude pomáhat.
"Pomohu mu, udělám to jako v minulosti: budu se ve Formuli 1 více angažovat a strávím s ní více času. Jsem první, kdo nyní není spokojen, ale nebojte, pustím se do toho: Mattiacci je správnou volbou a vrátíme se na vítězné příčky," uvedl Montezemolo pro Gazetta dello Sport.
"Rozhodl jsem se pro mladého manažera, ve kterého hodně věřím a osobu z rodiny Ferrari, čímž se zabránilo nutnosti chodit po světě a hledat žoldáka. Dívejme se kupředu: musíme všichni vyhrnout rukávy, abychom byli opět konkurenceschopní," vysvětluje svou volbu.
Podle jeho slov je zdůrazňování toho, že Mattiacci nemá technické znalosti zbytečné a nespravedlivé, vybral jej prý navíc po dohodě s výkonným ředitelem Fiatu Sergiem Marchionnem. "Máme spoustu talentovaných lidí s kvalitami a schopnostmi a máme spoustu techniků, od kterých nyní očekávám okamžitou reakci," komentuje situaci.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.